• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Ore

Glutenfritt bröd: Både Finax och semper har färdiga "brödmixer". De brukar bli bäst och saftigast att göra i limpa. Ska man göra frallor bör man ha hälften Finax-mix och hälften semper-mix enligt min kompis. Det ena blir för kladdigt och det andra för torrt, annars... Och glutenfritt bröd är väldigt mycket godast nygräddat, men helt ok om man skär det i skivor och fryser direkt, så man kan ta upp den och värma den litet - gärna i brödrost. Allt enligt min glutenintoleranta kompis, alltså...

AM: Låter som att du har en bra plan!

muggles: Trevligt med lunch då, den 6 maj blir det alltså!
    Och apropå Grythyttan, är det så att ni känner för litet elev-spabehandlingar till billig penning så har jag ju litet kontakter där uppe... Bara att säga till

Telis: Oj, det var lång tid att vänta. Och att hälften inte tar in nya patienter...

• fru AM

Telis: ringde du till sjukgymnasterna på feelgood?

• Ore

Telis: Inga återbudstider heller, som man kunde nappa på?

• Telemarkgrrl

Har inte kommit till Feelgood än. När jag ringt ett ställe som inte tagit emot så har jag bett dom tipsa om något annat bra ställe.

Och nej, dom har inte återbesökstider heller. På ett ställe sa dom att det är hödsäsong för sjukgymnastik nu.

Jaja, jag ringer vidare.

• MSW

Oj, här var full fart på förmiddagen! Skoj!

Innan jag glömmer, gosnosen, man kan vara lika på andra sätt.. Kroppsspråk och sådant kan bebisen lika gärna vara lik dig, vilket är minst lika bra/roligt!

• Telemarkgrrl

På Feelgood fick jag iallafall en tid - i mitten på maj.

Sats har jag inte provat men det var väldigt vad dom ställena låg långt från stan.

• MSW

Nu har jag läst i fatt.. Men tar mig inte tid att kommentera så mycket.. Det är juh super väder ute så nu ska jag ut och så de frön som man behöver så inomhus innan man sätter ut!

Men AM: bra med svar från doktorn, även om det fortfarande känns "Upp till dig".. Fast du har väl (precis som jag med min mjälte) satt dig i situation lite grand själv! Men det låter som en bra plan tycker jag!

Telis: Att det är sånt drev! Och håller med lappis, låter som ett jobb med framtidsutsikter!

Nu ska jag gå uuuuut!!

• Liten med Mindre

Telis - jag tror det är gamla E2 som har sjukgymnaster med avtal. De inne i stan är nyare och går säkert runt ändå.

Själv gick jag på Aktiva rehabcenter på Sveavägen. Tjejen jag gick till var väl sådär - men hennes kollega som jag egentligen ville gå till, och som fick hoppa in när tjejen inte riktigt kom till rätta med problemen, han var suverän.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare