• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Mrs  B

Liten
    Javisst är jag bäst!!!!!

EA
    sidan A5

• Fru E

Mrs B-ahhhh nu hittade jag artikeln japp det är min kollegas område det gäller de är precis klara med det och resultatet blev spännande då de som vann inte finns här idag. I vår är det min tur....

Klar ni är välkomna ner när ni vill
    Både barnstolar, haklappar och leksaker finns

• fru AM

MrsB: Lycka till på intervjuerna idag!

EA: hur är det med aladåberna?
    Hur tänker ni vad gäller tapeter i ett gäst/barnrum? Låter svårt!?

Frullan: vad gäller dubbelvag så har jag i alla fall hajat att två suffletter är att föredra ...

Cicci: Såg din man på dagis idag ... men han känner inte igen mig. Lite kul att vglida omkring och spionera incognito.

Angående mitt tjat om vattkoppor: Har nu förstått att jag missuppfattat risken för nyfödda att bli smittade av externa personer. Det är tydligen bara farligt om mamman blir sjuk antingen de 20 första grav.veckorna eller precis innan/runt förlossningen. Har mamman haft vattkoppor som barn så blir oftast barnet immunt i början (samt i o m amningen). Skönt! Känns som om jag kan lugna ner mig på den fronten nu ...

• Mrs  B

EA
    Perfekt, då kommer vi gärna.
    Snart är det ju dags för lite utflykter....

• Liten med Mindre

AM - skönt att kunna spänna av. Och låta Livia får vara frisk.

• Mrs  B

AM
    Till oss sa bvc att det var farligt om Malte skulle få vattenkoppor det första halvåret, så jag hade Max hemma jan-mitten av april då vattenkoppor gick på dagis när Malte föddes.

• Ore

Grattis till lägenhetsförsäljningen, Piggelin! Synd att ni inte riktigt fick ut så mycket ni ville, men jag tror att ni gjorde rätt i att inte vänta! Har för övrigt en kompis som bott längs med samma gata som er, fast litet längre bort från stan. Trafiken störde inte där heller...

MrsB: Ska hålla tummarna för dig på intervjuerna!

EA: Otrooooligt spännande att tanten håller sig borta... Men det går inte att få dig att testa tidigaer, antar jag... Såååå nyfiken, och med ett plus så är det dags att korka upp champagnen bums. Iofs är det FREEEEEDAAAAAGGG, så jag tar gärna litet bubbel ändå, men inte före lunch i så fall

Ego: Fick min nya mobil igår (fasiken vad lång tid det tog att få den när man beställer från Telia). Röd och fin är den! Nu måste jag bara hitta en bra låt som ringsignal.

• _koko_

telis - Ha en UNDERBAR resa!!

piggis - Grattis till försäljningen, trots priset. Nu är det bara att andas ut och börja njuta av det nya.

sweet -

Liten - Be maken ringa vårdguiden, om inte annat kan det vara skönt att få prata med någon när man är orolig. Hoppas mindre kryar på sig snart!!

EA - Åh, vad arg jag kommer bli om du inte får ett plus i helgen, du har ju så tydliga symptom!!

Vi fick äntligen kub-beskedet i veckan, och hade inte kunnat begära ett bättre resultat, skönt!!
    Conny är så sjukt mysig nu att jag längtar hem hela tiden! Skrattar och springer omkring och har precis upptäckt hur roligt det är att snurra - det nya sättet att få blåmärken.

Vi tackade ja till montessoriplatsen igår, trots ert ivriga påhejande ang utedagis. Anledningarna är att utedagiset ligger mycket längre bort åt fel håll, det var från början akutdagis och ligger således i en barack, och lite andra detaljer.
    Montessoridagiset har jättefina lokaler, ligger mysigt till i en skogsdunge, och allt verkade väldigt välskött. Sen har vi alltid sagt att vi vill ha såna barn som en av våra närmaste grannar har (de är väluppfostrade, ödmjuka och har många kompisar), och de har gått på det här dagiset.
    Beslutet känns helt rätt, hoppas det gör det även i höst.

nenne - Tipsar om carmex när man snytit sig så mycket att det svider under näsan. Det både lindrar och läker.

• Fru E

AM-tapeter ja.......igår började jag med att skära ner alla skarvar där de skarvat tapeterna så att de ligger dubbelt och gör att det blir en upphöjning av tapeten. Sen ska jag spackla så det blir jämt och slipa, sen sätter vi upp nya. Gjorde på samma sätt i sovrummet och det blev jättebra! Våra tapeter lossnar inte av sig själva eller i hela stycken och jag har ingen lust att behöva bredspackla hela rummet.........
    Lutar just nu åt någon tapet med glans/liv i som skimrar när solen faller på, kanske någon av eccos tapeter. Antingen enfärgade eller med något diskret mönster.

Maken får ta de allra klurigaste delarna på tapeten och i hörnorna där jag inte kan få grunden snygg .
    Sen måste vi bestämma vilka möbler vi ska ha därinne med

• _koko_

Mrs B - Håller även jag tummarna för intervjuerna!! Kom ihåg att de ska göra bra intryck på dig också, inte bara tvärtom.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare