• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

*sjunker ner i soffan efter att ha gjort forsta fasen i renoveringen*
    Forstar inte hur daligt folk kan tapetsera i rummets ena horn har de skarvat tapeten med en decimeter istallet for att satta dem kant i kant i hornet!!

AM-tja eftersom ni inte ar sa detaljkansliga sa , det kommer som slemmiga aladaber och mer flytningar an jag brukar ha men vad det beror pa vet jag inte an. Vill inte hoppas for mycket eftersom det blivit ett minus innan........

• kängu

Man har mer flytningar när man är gravid EA... så det låter plussitivt! Förstår dock att du inte vill hoppas... Spännande!
    Bra jobbat med renoveringen!!

• Piggelin1

Hej tjejer,
    hoppas att allt är väl med er - har tyvärr inte haft tid alls att skriva den senaste veckan (eller är det rentav mer?) - hysteriskt mkt på jobbet (sista veckan innan min minimammaledighet börjar) med en massa grejor som strular & så upptill detta hela lägenhetsförsäljningscirkusen, som suger musten ur den bästa...

Eftersom jag vet att flera av er är lite nyfikna på hur det gått med lgh, så kommer här en liten rapport:
    Nu ikväll har vi skrivit på papprena & lgh är såld Vi fick inte ut det vi ville, men nu är den iaf såld, vilket ngnstans kändes som det viktigaste i detta läget. Att kämpa på att försöka få ett högre bud känns inte värt oron, speciellt inte som det känns som om vi inte nått botten på lågkonjunkturen ännu. Mäklaren menade på att de tror att den kommande hösten blir stendöd på bostadsmarknaden & då känns det ju trots allt bra att ha fått sålt nu? Med tanke på dagens konkursansökan från en av Volvo stora underleverantörer, så är det nog bara början, iaf här i stan...
    Även om det känns lite surt nu med priset vi fick ut, så är det glömt om några månader & då kanske vi rentav är väldigt lättade över att vi fick sålt nu. Hellre än liten förlust nu, än en stor senare?

Av de som var här & tittade så tyckte allihopa att lgh var jättefin & fräsch, men det är läget som spelar oss spratt - antingen för nära stans stora attraktion L eller för mkt trafik utanför (som vi själva inte har störts av alls - det är treglasfönster ut mot gatan & sovrummet mot baksidan). Så med andra ord är lgh rätt, men läget tydligen fel? Fastän det är så himla centralt läge Jaja, nu är det iaf över & vi kommer inte att städa på lääääänge nu
    ?och så kan vi börja packa inför flytten till huset!!

Onekligen är det skönt att det är över & vi kan se framåt istället. Bit för bit, så trillar allt på plats.

• Piggelin1

Såg här ovanför att ni pratar köksgolv - ett tips som jag fick från en av mina bästa väninnor är att INTE ha ett mörkt golv som tex valnöt i köket, ALLT man tappar på golvet när man lagar mat syns så himla tydligt. Jag bodde hos dem några nätter när jag var i Sthlm i juni & efter de fem dagarna där, så kan jag bara hålla med - eftersom jag assisterade en del i köket. Otroligt snyggt, men fruktansvärt opraktiskt.

Jag kanske kom in helt fel i diskussionen, men tänkte bara spontan att jag ska dela med mig av tipset!

EA - fortfarande ingen mens i sikte Ojojoj, är det vattnet du drack som gjort nytta?!

• viktualia

pling plong!

nu är jag tillbaka från storstan... attans vad varmt det var där.... dunjacka passar i provinsen men inte i storstan *pustar* Hotellfrukosten på Rica på Kungsgatan var f ö bland de bättre!

Annars är jag så överstimulerad och fylld med info att jag mest är matt... kom hem och försökte beklaga mig för maken... som först misstolkade det och tyckte att jag missade att han också jobbar som en galning.... ibland är det svårt att kommunicera... särsklit när båda är stressade och trötta.... försökte sedan planera kommande helger inkl påsk... inte så framgångsrikt... själv skulle jag gärna dra iväg nånstans, en önskan som inte stämde med hans planer.. hm...

vissa gånger är det skitruttet att vi "måste" lägga helger på att hälsa på resp familj. just nu är hans familj/släkt lite "skräck" eftersom de är bra på att "påminna" om bebisfabrik på olika sätt.. och jag som annars har svårt att tycka att det är givande att umgås med dem känner ännu större avstånd just nu... (ytterligare förstärks detta av att makens yngre bror väntar barn med sin sambo)... urk!!!!!!!!!!!!!!! (eftersom detta indirekt ökar pressen på oss (från övriga släkten) .... något som maken viftar bort och jag tycker känns pressande... )

• Piggelin1

Hoppas att jag får chansen att logga in lite mer nästa vecka när jag är hemma igen - fast det vete sjutton egentligen... Amanda är ju inte direkt stillsam av sig om dagarna nuförtiden Plus att jag vill hinna med att hitta på en massa kul grejor de veckor Amanda & jag har nu innan inskolningen/allvaret börjar! Bla ska jag träffa Pirr med dotter nästa vecka - kul, kul! Känner jag mig själv rätt, så kommer det inte att bli många obokade dgr...

Ok, dags fixa de sista jobbgrejorna - det var ju DÄRFÖR jag satte igång datorn nu - fy på mig

• Piggelin1

Kram på er allihopa - höll på att glömma det

• viktualia

Grattis Piggelin!

EA - spännande att tanten inte kommit!

Ego igen - här har tanten verkligen tagit mig med storm... det märks att det är första mensen efter missfall... gaaaa mensen är verkligen rikligare än vanligt...

Frejis - coolt med inskrivning!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare