• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

MrsB - nä, nu blir det kokt ris o proviva + vätskeersättning. Majsvälling ska vi skaffa med. Rekommenderas ju från apoteket, hjälper väl lite mot den lösa magen. Givetvis slängde vi precis majsvällingen från förra magsjukan, den hade gått ut. Typiskt!

Lycka till med tentan!

• Mrs  B

Liten
    Majsvälling har varit ännu värre på mina barn, det det är ju så olika det där.

Tack!
    Dags att sätta igång. PUST!!!!!!!!

• nennesjuttioåtta

Usch vad många barn som är sjuka nu. Krya på er alla små knoddar!!!!!

• Liten med Mindre

MrsB - vi ska pröva med skedmatning o se hur det går. Hoppas ju mer på riset förstås.

Fastnade i min online-träning i illustrator. Orkar verkligen inte sätta igång o tänka själv nu före lunch. Fast börjar jag nu så kanske det går lättare efter lunch. Sätt fart! *tar mig själv i kragen*

• fru AM

Livia är tack och lov inte sjuk just nu - men hon har halva ansiktet uppskrapat efter en malör i rutschkanan på dagis. Ser ut som någon Batmanskurk just nu. Undrar om Jabushe hjälper?

• fru AM

Säng slipad. Nu vidtar målning. Ska bara täcka golvet först. Och försöka korva mig i mina målarkläder ...

• kängu

Nenne- jag får väl göra så

BS- Håller med Nenne om att ni har en himla otur!!

• Fru FruLLan

Morrn morrn tjejer
    Har inte hunnit in än. Inte för att jag har jobbat... men det tar tid att fika och prata skit emd sina kollegor
    Faan vad jag inte är värd lön idag

AM: tack för barnvagnslänken. Ska kolla upp den i em. Måste dock mäta rampen uppför trappen hemma och se om Uj och babyjoggern går upp där. Sen är det bara att försöka välja... kommer bli svårt med tanke på att jag är veligast i välden. tack också för tipset om dalarö strand. Såg så himla bra ut med Med menyerna osv. helmysigt. Men kan man åka båt dit? För det känns som om det vore pricket över i.
    Annars så är Grinda och smådalarö gård med på listan. Kan ni inte ha en liten omröstning om vad jag ska välja ni är ju så bra på sånt.

BS: stackars maken!!! Och iris så klart.

Liten: hoppas tjejen blir frisk snart-

Faaaaan jag hinner inte kommentera allt?
    Måste på möte med chefen? nu ska här bråkas.

• Mrs  B

Vad ska man nu tänka på inför morgondagens intervjuer??????

Maken tyckte nämligen jag skulle skippa tentan idag och ägna mig åt morgondagen istället. Kanske en idé???

• MSW

MrsB: Inför intervjuer brukar jag fundera lite på bra och dåliga sidor med mig själv (och då helst utifrån sökta arbetet).. Varför just du ska ha jobbet (varför de inte kan vara utan dig..) Sen tror jag det är bra om man har lite frågor själv också, för det får nog en att verka mer intresserad..

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare