• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

Orsa Grönklitt har ju massa stugbyar eftersom de även har slalombacke på vintern. Finns flera fina bad i Orsasjön också, och fäbodar (om det inte räcker med björn, tiger och varg i parken) och grym utsikt över ett av Sveriges vackraste landskap.

Leksand har väl både camping vid sommarlandet och en massa boenden inne i byn som är en idyll. Bor ni där har ni ju nära till allt, Falun t ex och kan åka över dagen upp till Orsa.

• nennesjuttioåtta

Am
    Jabushe tänker jag bara på den hemska reklamen med hon som har sånt förskräckligt Gävlemål. *ryser* Släääääätare

• Fru E

Morrn morrn

Äntligen en hel dag utan några möten alls inbokade så jag kan sitta och jobba och få undan lite saker, skönt!

Ikväll blir det start för renovering i gäst/barn rummet har jag bestämt så nu ska vi bara hitta tapeter med vilket egentligen är det svåraste......

EGO-fortfarande ingen tant men vet ju som sagt inte om det är positivt eller inte så vågar inte testa igen.....to be continued

• Ore

EA: Nu är väl tanten snart en vecka försenad, väl? Att tanten inte har kommit verkar ju lovande i alla fall

• Fru E

Ore-jag räknade med att hon skulle dyka upp kring dag 28-30 egentligen för så här sen har hon aldrig varit utan att visa sina spår. Men samtidigt blev det ju minus på morgonen på dag 32.......fast hade jag ÄL först dag 18 så var det kanske för tidigt att testa........Ähhh jag vet inte

• Ore

Med 14 dagars lutealfas ska ju BIM då vara på typ dag 32...

Du gör ju som du vill, men jag skulle nog testa igen om jag vore du Just eftersom dag 32 kan vara precis på gränsen, men dag 36 borde ge ett korrekt resultat.

• nennesjuttioåtta

EA
    Vilken dag är du på nu?

• nennesjuttioåtta

Men du fick ju lite rosa tidigare va? Alltså, fäster ägget väldigt sent så kanske det öndå inte hade gett utslag 14 dagar efter ÄL. Testa igen! Om det är minus så måste d ju fråga gyn, det kanske är en cysta (som jag hade).

• Liten med Mindre

Morrn morrn!

Var på jobbet för ett tag sen, men tänkte att jag nog skulle jobba lite innan jag slappar. Ovanligt! Så kan det ju vara bra att få gjort det viktigaste innan jag eller maken ev blir magsjuka så att jag måste gå hem.

Väntar...

Mindre får bara i sig vätskeersättning o Proviva mangodryck. Hon var nog både törstig o hungrig i morse (vägrade släppa flaskan med vätskeersättning när den var slut). Förökte med lite välling, med kladdigt resultat. Nu får maken pröva vätska, ris och rostbröd resten av dagen. Stackarna! Och han är dessutom grymt besviken att vi inte kommer iväg till Falun med kompisarna i helgen. (utöver oron för lilltjejen)

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare