• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • kängu

EA- Tyvärr har jag inget bra tips på neutrala tapeter...men visst var det AM som höll på och kollade på tapeter för ett tag sen? Hon kanske har något tips?

• fru AM

EA: jag har alltid haft cykler på 28-35 dagar också. Så gissa att jag blev förvånad i somras när den plötsligt blev 45 dagar. Men sedan blev den ju normal igen och bebisen blev till månaden efter. Det är säkert inten fara - antingen spelar kroppen dig ett litet spratt elelr så är du redan gravid!

Kängu. Har ingen aning om när man ska börja med anti-rynk. Jag har testat olika såna krämer sedan jag var 23 ... Men är det för tidigt och krämerna för "starka" så brukar man få lite utslag. Det bästa är att be att få provförpackningar. Jabushe har jag aldrig fått minsta plita av. Och jag började med den när jag var 34-35 någonting.

Nenne: Kan du Illustrator? Jag håller på och fuskar i det programmet just nu. Håller på och gör en logga och har en massa cirklar i olika lager som överlappar varandra och nu skulle jag vilja liksom skära ut en tårtbit (som ska bli tom) ur alla dessa olika banor ... Vet du hur jag ska göra?

• Liten med Mindre

AM - sitter just å lär mig illustrator på lynda.com Fick gratis 30 dagar med installationen av min Acrobat9. Riktigt bra faktiskt.

Fast jag har inte kommit till tårtbitar ännu. Tyckte det var dags att jag lärde mig. För min vikarie gjorde ett antal bilder i illustrator - och varje gång jag ska ändra något så klickar jag och svär tills det funkar. Eller gör om det i photoshop. Inte så tidseffektivt...

Säger till om jag hittar nåt.

• Liten med Mindre

Oj, har visst bara sett avsnitt 3 av 22. Har en bit kvar.

• fru AM

Tack Liten! Tror att jag listade ut det m hj av hjälpsidorna. Använder suddigummet och suddar bort ankarpunkter på resp bana ...

Sorry alla andra - ska sluta jiddra Illustrator nu!

Snart ska jag ge mig i kast med att måla om en säng ... Livia ska få en vanlig vuxensäng nu. För att någon av oss föräldrar ska kunna gå till henne mitt i natten och lura henne att sova kvar i sin egen säng ...

• kängu

AM- kanske dags för mig att börja då med andra ord, är 26. Surfar genast in på Jabushes hemsida

• Ore

Håller med om att det spännande och vill att EA ska testa idaaaaag... Fast jag förstår till fullo rädslan för ett minus, och att du vill vänta med att testa...

• nennesjuttioåtta

AM
    Jepp, jag kan men svårt att förklara. Det finns några olika "stansverktyg" beroende om du vill så ihop flera objekt, stansa ur eller göra tårtbitar. Jag ska kolla vad det heter...

Kängu
    Zorngården kanske? Bussnätet är väl ingen höjdare i Dalarna så utan bil kan det bli knixigt. Dalahästtillverkningen i Nusnäs om inte annat som en kul grej att ha sett. Dalhalla ligger ju en bit ifrån men coolt att se! Nittsjö keramik om ni vill fortsätta hemslöjdsporr-temat.

• kängu

Tack för bra tips Nenne! Zorngården har jag velat se länge, så den är självskriven!

• Ore

Neeej, Kängu... Då borde jag ju också börja, fyller 28 i år...

Jag har faktiskt blivit litet intresserad av krämer utan mineralolja, t.ex. Dermanord. Ska se om jag kan hitta någon återförsäljare för dem någonstans i närheten av "min" håla, eller om jag får ta en tripp till Göteborg Jag har nästan hysteriskt känslig hy. Och knepig är den också, yttorr men ändå fet...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare