• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

OKi, såg att du fixade det själv. Bra!

EA
    Jag fick 40-dagarscykel med Pergo (men inte månaden efter). Cystor behöver inte vara något farligt men skjuter ju fram mensen och sen blöder man inte lika mycket. Gjorde inte jag iaf. Däremot den här gången... ujujuju... Så kanske du ska avvakta lite till då, för det är inte kul med minus! Men skulle det vara PLus så är det desto roligare!!

• Lapinette

EA - neutrala tapeter, vi har i sovrum samt gästrum/kontor använt oss av Borås serie Plain www.borastapeter.se/Kollektioner.aspx&l=1

AM - skoj att laxreceptet blev poppis hemma. Vi har kört den i många år men faktum helt efter eget huvud dvs jag har aldrig läst ett recept utan härmat en väninna som gjorde något liknande en middag. Har de senaste året även lagt till en sås på creme fraiche, sweetchili och lite riven lime. Den väninnan bjöd även på en supergod limepaj till efterrätt. Mums!

• nennesjuttioåtta

Jag började med rynkkräm rätt tidigt så det är väl därför jag ser ut som ett russin. Jag kanske skulle tagit sorten som är MOT rynkor?

• MSW
    Ore skrev 2009-03-05 10:10:23 följande:
    Neeej, Kängu... Då borde jag ju också börja, fyller 28 i år...Jag har faktiskt blivit litet intresserad av krämer utan mineralolja, t.ex. Dermanord. Ska se om jag kan hitta någon återförsäljare för dem någonstans i närheten av "min" håla, eller om jag får ta en tripp till Göteborg Jag har nästan hysteriskt känslig hy. Och knepig är den också, yttorr men ändå fet...
    Låter som du behöver en kräm med fukt i då.. Utan fett.. Huden blir fet av att vara torr också.. Alltså är den torr så producerar den mer fett.. Är absolut ingen expert på hud/hudvård, men så har jag fattat det iaf..
  • Lapinette

EA - min väninna testade först minus och sedan plus då hon hade haft ÄL senare än vad hon trodde. Sånt inträffar så kanske dags att testa igen?

• BrudSommar2006

AM, har Livia haft sin spjälsäng tills nu? Vi hoppas att Iris ska kunna sova i sin så länge som möjligt, det är så skönt att veta var man har henne!

Jag vet inte vem jag tycker mest synd om, maken eller Iris, men i hissen på väg upp för att träffa kirurgen för återbesök på södersjukhuset så kräks Iris över hela sig och halva hissen. Vet inte om hon blivit magsjuk eller om hon bara satt slem i halsen av sin hosta/förkylning.

• MSW
    BrudSommar2006 skrev 2009-03-05 10:14:56 följande:
    AM, har Livia haft sin spjälsäng tills nu? Vi hoppas att Iris ska kunna sova i sin så länge som möjligt, det är så skönt att veta var man har henne!Jag vet inte vem jag tycker mest synd om, maken eller Iris, men i hissen på väg upp för att träffa kirurgen för återbesök på södersjukhuset så kräks Iris över hela sig och halva hissen. Vet inte om hon blivit magsjuk eller om hon bara satt slem i halsen av sin hosta/förkylning.
    Åh fy! HUr reagerade/gjorde maken? Gick de ändå på återbesöket? Vad sa dom där isf?
  • fru AM

Nenne: Jag gör förmodligen inte på RÄTT sätt men i nuläget skiter jag i det - vill bara få ett ok resultat (loggan ska inte tryckas nu utan bara ligga och skräpa på en hemsida)

Kängu - välkommen till Jabushefamiljen ...

• Ore
    nennesjuttioåtta skrev 2009-03-05 10:12:17 följande:
    Jag började med rynkkräm rätt tidigt så det är väl därför jag ser ut som ett russin. Jag kanske skulle tagit sorten som är MOT rynkor?
    Kanske skulle det ja

MSW: Jo, massa fukt behövs... Och tydligen ska jag skrubba mig med en mild scrub ganska ofta, för att få bort det yttersta, som är torrt. Och till råga på allt så kan jag inte ha något med parfym i heller. Är inte parfymen i sig jag reagerar mot (i så fall borde jag väl inte kunnat ha parfym överhuvudtaget? men det händer titt som tätt att det kliar av parfymerade handkrämer, bodylotion, sköljmedel och liknande... Så något är det.
  • MSW

Ore: Låter onekligen inte helt lätt.. Har du hört på något ställe där de borde ha koll på sånt? Typ hudvårdssalong eller där de säljer sådant?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare