• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Där hade vi vår bröllopsmiddag! medan kompisen hade sin på Dalarö.

• Lapinette

P.S. vår var myyyyycket, mycket bättre !

• Liten med Mindre

fruLlan - hittade ett till tips i min länklista:

www.lidokrog.nu/index1.php

Har inte varit där, men det verkar mysigt. Kanske inte lyxigt dock. Och en liten tur med båt blir det.

• Liten med Mindre

o Mindre bara sover o sover... *orolig* är vaken en knapp timme i taget.

Fast nu hade hon fått i sig 2-3 dl vätskeersättning+proviva, så hon kanske piggnar till efter den här luren.

• fru AM

Sova är bra när man är lite sjuk, Liten! Har hon feber också?
    Har hon dessutom fått i sig lite vätska/näring så tror jag ni kan vara lugna! Kram

• Liten med Mindre

Lappis - misstänkte att den kanske var med igår - tänkte på Blidö först, men det såg mer "vandrarhemmigt" ut. Märkligt egentligen att det inte är fler som slagit mynt av mer lyx i skärgården. Fast det är väl enklare med ställen med bilförbindelse än bara båt.

AM, att hon drack så pass mycket nu lugnar lite. Hon var inte i närheten av så här hängig när hon var sjuk runt Lucia - friskast på akuten...

Så bara hon dricker ordentlig så får hon sova så mycket hon vill idag.

• Liten med Mindre

Jag är oxå grym trött...te på maten hjälpte inte. Lite extra segt förstås att lyssna på videolektioner. Och jag var för snål för att handla godis på Pressbyrån. Samma kexchoklad kostar mindre än halva priset på ICA...

Tror minsann tangentbordet börjar bli hungrigt med - otroligt segt emellanåt. Det har väl inte fått tillräckligt med kaksmulor i sig...

• Fru FruLLan

tack för alla tips. vad ni är söta!
    Mina föräldrar bor inte så långt från gripsholm så det känns inte spännande. Lidö lite för enkelt.

jag får luska vidare. men som sagt har ju tre kandidater nu. Ska bara kolla upp lite båtar.

Angående telefon så beställde jag en ny jobb telefon idag. Valde mellan Xperia X1 och C905. Sjävlklart Sony Ericsson eftersom jag är lokalpatriot och vill köpa svenskt... valet landade tillslut på C905 eftersom den har en 8,1 megapixels kamera och det käändes som om jag har mer nytta av den privat än en X1. Även fast experia är en himla cool telefon... valet var inte helt enkelt.

Angående tapeter så köpte vi svagt svagt gula tapeter med svaga medaljonger i silver på till vårt gästrum. De är super snygga, jätte milda och himla diskret mönster. Syns bäst om solen faller på. Vi har ju liksom EA samma användningsområde av vårt extra rum. Just nu är det gästrum men borren ska alldeles snart flytta in där. Då kommer visserligen bäddsoffan stå kvar så även gäster får bo där. Så därför passade diskreta tapeter så bra. Kan faktiskt ha varit borås tapeter... hmmmm, var nåt stort märke iallafall.

• Ore

Liten: Är det därför datorn är seg ibland? Den har inte fått tillräckligt med godis...

psst, säg inte det till min man, han har ju köpt en ny dator till mig efter att jag fick ett utbrott på den gamla... Litet godis hade ju varit mycket billigare..

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare