• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

En snygg grå, kanske lite blank kakelplatta?

• Ore
    Lapinette skrev 2009-03-05 16:13:36 följande:
    Ore - håller med dig, vitt till valnöt är snyggt och rent.
    Jag vet. Mutter, mutter över att maken har veto i frågan... Såg det framför mig, vitt med valnötskant, bänskivan i valnötslaminat, klinkers i brunton på golvet (något med litet liv i) och så vita väggar.

Finns det något annat som kan vara lika snyggt? Vitt är för tråkigt, för vanligt enligt min make...
  • Ore

fru AM skrev 2009-03-05 16:18:22 följande:

En snygg grå, kanske lite blank kakelplatta?
    Kanske kan funka. Och mörkgrått golv istället. Får kolla litet på det.

Och maken kanske muttrade litet över det vita redan då, men det var ju inget mot tvåmånadersdiskussionen om vi skulle ha ek eller björk i köksluckorna...
  • Lapinette

En ljus, kall blå skulle nog också funka mot valnöt.

• Ore
    Lapinette skrev 2009-03-05 16:26:30 följande:
    En ljus, kall blå skulle nog också funka mot valnöt.
    Now we're talking!!! Tack för att du sa det... Jag skulle kunna ha hur många rum som helst som är blå eller turkosa, så jag hade nästan fått för mig att det bara var i mitt huvud som valnöt och kall, ljus blå var en bra kombination.

Kanske kan kombinera ditt och AM:s råd och hitta någon ljusblå som nästan drar litet åt grått... Det skulle nog kunna bli snyggt!
  • Lapinette

Ore - det tror jag skulle funka. Har själv en kall blå (mot grått) i sovrummet och där har vi möbler i körsbär.

• start september

Är svagt lattefärgat fel? Lite tråkigt kanske? Jag tycker den färgen är snygg på väggar till körsbär, men kanske behövs det något lite mer här.

• Ore

start september skrev 2009-03-05 17:02:23 följande:

Är svagt lattefärgat fel? Lite tråkigt kanske? Jag tycker den färgen är snygg på väggar till körsbär, men kanske behövs det något lite mer här.
    Egentligen inte alls fel, som färg räknat. Jag är nog bara litet rädd att det ser trist ut mot de vita luckorna... Men å andra sidan kan jag ju fråga maken vad han tycker om kombinationen, eftersom vi har vita garderober och svagt lattefärgade väggar i hallen på vår lägenhet nu Och valnöten kommer ju liva upp det ytterligare, förstås...

Tack för tipset. Finns ju många färger när man väl tänker efter...
  • Frejis

EA - när ska du testa? Håller tummarna tills de blir blå.

Frullan - jag tror som Cicci mer på Rom än skärgården mellanskillnaden blir inte så stor om man har några datum att leka med, men det har ni kanske inte.

Liten - stackars Mindre! Hoppas att hon blir bättre snart.

BS - hur gick det förresten hos kirurgen? *förutom händelsen i hissen då*

Mobiltelefoner - har också en Sony Ericsson, gillade Nokia förut, men nu har det förändrats. Maken har någon tuff variant (typ minidator) via jobbet och jag kände mig lite avis längre, men det har faktiskt avtagit *tänker efter om det verkligen stämmer*

Cicci - en halv liter glass, ja du, det skulle jag ha svårt med men jag kan däremot äta hamburgare och pizza. Har däremot fått avsmak för kyckling - blä!

Det gick bra igår på inskrivningen och vi fick tom göra ett snabbt ultraljud för att se att allting står rätt till. Pyret har vuxit och enl mätningen är jag i 7+6 (plus ev ett par extra dagar). Har bokat tid för CUB/NUPP i början på april.

Inatt vaknade jag och började tänka på frukost och fick plötsligt en kramp i magen som innebar: nu kräks jag. Blä, hann knappt till toaletten. Det var nog lite a la Iris i hissen, otäckt att det kan bli så oförutsägbart.

• Fru E

Frejis-tror det blir pa sondag........dag 36 idag.........inga spar av tant eller tant alls mer an massa annat grejs som ar mindre trevligt....

Har svurit en timme nu.......forstar inte varfor folk ska skruva in listskruvarna langt in i listen sa de sitter fast totalt . Sen sitter skarvarna pa tapeten som berget och lossnar inte sa latt men skam den som ger sig

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare