• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

*Fniss*
    Tanken var att jag skulle jobba flitigt idag men med alla tapetval är det svårt

• BrudSommar2006

Glömde, AM, stackars Livia med rutschkane-olyckan! Verkar vara så lätt hänt dock.

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2009-03-06 10:12:34 följande:
    Glömde, AM, stackars Livia med rutschkane-olyckan! Verkar vara så lätt hänt dock.
    Tack för omtanken, BS. Men det verkar läka fort och bra. Nu hade hon rivit lite på skrapsåret i natt så jag var tvungen att smörja med aloevera-gelé. Det var nog värre, enligt Livia, än själva olyckan
  • fru AM

BS: Jobbigt för Iris (och för er!) att ha bandage ... Hoppas verkligen ni slipper fler olyckor nu! Och att det läker som det ska! Kram

• Fru E

Kängu-de tapeterna var riktigt snygga, dock var priset lite högt på den sista till ett helt rum

• Liten med Mindre

BS - nej, inget gråtande ihop med kisset. Fast gärna kissa när vi tar av blöjan, som igår kväll. En favorit är att springa bakom fåtöljen i hennes rum, och så ställa sig där och lätta på trycket.

Hon har kräkts sen i onsdags, och vid förra magsjukan var det mycket kräk ons-fre, sen gradivs bättre. Fast då hann hon ju inte bli så slö och trött. Får se hur maken lyckas med 5 min-metoden (dryck, el mat, var 5:e minut). Fick just samtal - det gick inte så bra "vill inte ha". Får väl se om det blir bättre av att sova en stund à la Malte.

• Liten med Mindre

Går in på "roligare" frågor - finns det bättre eller sämre pottor att köpa? Dvs, något speciellt vi ska satsa på? Eller är alla lika? Tänkte att det är dags att börja vänja henne vid tanken, eller kanske parkera en bakom fåtöljen i sovrummet.

• kängu

Ja den sista var riktigt dyr men också den snyggast tycker jag, det är ju alltid så!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare