• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • FruCicci

Min kompis som väntar en flicka nästa vecka har haft 148-150 hela tiden
    Fånig jag är, men det är det ända jag tror på när det gäller eventuellt kön, så jag kna ju inte låta bli att älta och gissa lite eftersom jag inte vet igentligen vad det är, är bara 99% säker eller har en känsla att det är en kille....

• FruCicci

Kängu: det finns nog alltid vissa undantag Men majoriteten tror jag det är så för....

• Liten med Mindre

Tronen såg onekligen tjusig ut. Får se om vi hinner till Ikea eller Baby björn affär först när behovet blir tillräckligt stort.

• Ore

BS: Sele med koppel till Iris så hon inte ramlar och slår upp handen? Nä, det kanske är att ta i... Men med hennes olycksstatistik så kan jag tänka mig att man lätt blir litet hönsmamma, och när det faktiskt kan hjälpa henne att undkomma men för livet så vill man nog vara extra försiktig...

Frejis: Grattis till att inskrivningen gick bra! Skönt att det verkar som om BM tar dina känslor och din oro på allvar, och hjälper till! Extra UL och så...

Tack för tapetlänkarna! Guuud så praktiskt att kunna sitta hemma i soffan och kolla! Sedan kommer jag nog ändå behöva gå till färgaffären och kolla på dem i verkligheten, men sist jag var där var jag helt överrumplad över de cirka 10 hyllmeter med tapetprovskataloger som fanns. Insåg att det var fasen så mycket enklare när vi valde till lägenheten och hade två kataloger att välja ur (de billigaste, antagligen...)

• kängu

Cicci- jo det är säkert så i de flesta fallen

• MSW

Koko: Grattis till fina prover!

Och frejis, vet inte om jag har kommenterat att inskrivningen gick bra, skönt i vilket fall!

Vi har ett nytt (hus)objekt i tankarna nu.. En del jox och fix krävs dock om det skulle bli vårt! Bla byta från direkt el till vattenburen (förmodligen)fjärrvärme! Och kök och båda badrummen!
    (länk finnes...) men dock lågt utgångspris..
    Dock ligger det i stan och inte här där jag nu har "vant" mig vid att bo.. När vi flyttade ut hit kändes det som bara en tidfråga innan vi ville tillbaka till stan.. Men nu är jag inte alls så sugen på det.. Maken är mer på...
    Jaja..

Annars väntar vi på att A ska komma på hur man kryper, igår när han låg med bara blöja försökte han "Häva" sig fram med armbågarna, men han kom nästan bara bakåt.. Men han kom en rätt bra bit bakåt iofs..

• MSW

Cicci: Vilken vecka är du i nu? (tänkte kolla sonens hjärtljud i motsvarande v...)

• fru AM

Liten med Mindre skrev 2009-03-06 11:00:50 följande:

Tronen såg onekligen tjusig ut. Får se om vi hinner till Ikea eller Baby björn affär först när behovet blir tillräckligt stort.
    De säljer Babybjörn t o m på NK! Leksaksavdelningen.

Hjärtljud:
    Min första son hade mittemellanhjärtljud hela tiden - typ 140 om jag inte missminner mig.
  • Ore

Liten: Jag är sugen att titta på hus (sitetr och tittar på tapeter och väntar på lunch), så om du vill skicka länken?

Den här tapeten vill jag ha i gästrummet: Litet diskret men inte så tråkigt... Fast jag ska kolla litet mer på de som är kombination blå och grå eller beige-bruna...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare