• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

AM- glömde ju aladåberna jo de kommer lite då och då men inte varje dag

Ore-bubbel kan man alltid dricka oavsett tid på dygnet
    Ringsignal till mobilen har jag alltid lika svårt att hitta så nu har jag en tråkig standard. Tips mottages tacksamt!

• Liten med Mindre

koko - han har pratat med vårdguiden redan. De tyckte att vi ska väcka henne och ge mer vätska, kissar hon inte igen så ska vi åka in. Väntar på rapport över senaste timmen.

Skoj att ni tycks ha hittat bra dagis! Vi har inget hört än - har sökt ett antal, men ingen av de som ligger nära verkar särskilt mysiga. Får se vad det blir.

• Liten med Mindre

EA - jag står beredd att snuva dig på tanten under helgen. Spårar redan.

• Mrs  B

Liten
    När Malte var som sämst i höstas gjorde vi så. Alltså lät honom sova en timme, sen vätska, sova, vätska osv.

• MSW

Kort inlägg medan jag försöker få sonen att somna! (Här är grått och blåsigt, så jag är inte sugen på att gå ut och gå..)

EA: Fortfarande spännande!! *håller tummarna*

Piggan: Skönt att bli av med lägenheten.. Får man vara så nyfiken och fråga hur mycket mindre ni fick för den? (behöver inte svara om du inte vill)

MrsB: Lycka till på intervjuerna! Det går säkert bra!

Alla med sjuka barn, hoppas de piggar på sig!

Och, fan vad skönt med fredag!!

• Fru E

Koko-ska kolla där roligt att spana på tapeter men attans svårt att välja!

• kängu

God förmiddag i tråden!

Koko- skönt med fint Kub-besked, och att ni bestämt er för dagis!

MrsB- håller tummarna för dig idag, det kommer säkert gå utmärkt!!

Piggis, skönt att ni fick lägenheten såld. Förstår att ni är lite besvikna över att ni inte fick det ni ville ha, men det är ju svårt just nu. Skönt ändå att ni fick den såld så behöver ni inte bekymra er mer över det!

Liten, fy låter riktigt jobbigt med Mindre Hoppas att maken får i henne vätska som får stanna kvar!

Snygg halltapet Koko! Jag antecknar ivrigt era tips på tapeter då vi nog kommer tapetsera om hall+barnrum/gästrum i nya lägenheten.

Vi var på IKEA igår och handlade lite smågrejer till nya lägenheten... hur kommer det sig att det alltid kostar några tusen, utan att man förstår vad man egentligen köpt??? Nåväl, fina grejer var det i alla fall.

• fru AM

EA: Annan bra tapetsajt för att titta: www.tapetorama.se

Kängu: HAr listat ut att IKEA tar ett par tusen i utträdesavgift. Det är så det funkar.

MrsB: NEJ! Nu blev jag orolig igen. Fast inget på nätet stödjer den teorin. Såvida det inte var så att DU inte hade haft vattkoppor när Malte föddes? Nu har jag mailat frågor till vår BVC-tant så får vi se vad hon säger ...

• BrudSommar2006

Hej hej, snabbt inlägg, har så otroligt mycket att klara av idag innan jag försvinner iväg på semester en vecka, får se hur mycket/om jag får möjlighet att titta in här från och med imorgon, allt beror på om vårt mobila bredband fungerar som det ska eller inte antar jag.

Iris har ett mycket mindre bandage nu så att hon har tumme och pekfinger fritt, det ska hon ha i två veckor nu och det är redan jättesmutsigt! Stygnen är tydligen av socker så de ska lösa upp sig av sig själva när hon badar sedan. I alla fall så är förhoppningen nu att hon inte ska t ex ramla och ta emot sig med vänsterhanden för det tar tre månader för senan de reparerade att läka ihop igen, suck. Annars kan det bli så att hon inte kommer att kunna röra ringfingret i sidled, alltså att när man brer ut fingrarna så kommer det fingret att ligga mot långfingret, för man vill tydligen inte ta upp och göra om ifall att hon skulle slå i med handen så att det går upp.

Liten, hur länge har Mindre kräkts nu? För vi har fått veta att det ska vända på några dagar, diarré kan ta flera veckor men inte kräkningar. Annars kan det vara något annat som är fel, tex urinvägsinfektion. Ni har inte märkt att hon gråter i samband med att hon kissar? Hoppas att det vänder snabbt!

Mrs B, lycka till!

EA, håller tummarna, hoppas kunna titta in här på söndag.

Hej så länge!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare