• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • MSW

Vi har mailat mäklaren att vi vill kolla på det.. så får vi se hur det går!

• FruCicci

MSW, precis som för AM så dalade det för dig (o mig nu) när man närmar sig de sista veckorna

Nog om detta nu ska jag ta lunch

• FruCicci

Varför inte köpa Liten, såg ju fint ut!

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    Tillbaka från diverse möten och lunch. Men funderar på att åka snart. Det är ju ändå fredag....
    Dessutom så funderar jag på att åka förbi babyland här i s-täje på vägen hem för dom har 50% på allt i butiken idag. De säljer ju ut eftersom det är rökstkadat. Men jag är ute efter bla en potta och det kan vel inte påverkas så mycket av rökskada tycker man.

Kokos: härligt med bra cub resultat! Skönt! Och visst är utvecklingen kul Borren har hållt på att snurrat ett bra tag och tycker det är jätte kul Dansar gör han också så himla gulligt.

Cicci: Skönt med bra Bm besök. Har all oro du hade förut släppt nu? Din första tid som gravid var ju tung emd mycket känslor efter aborten. Hoppas det är bra nu.

Annars så gjorde hela hjärtljudsdiskussionen mig deppig igen
    tyvvär så tror ju jag också på att låga hjärtljud=kille vilket bevisar att det jag har i magen är en kille. Hade ju 130 sist

varför blir jag så ledsen jag VET ju att det är en kille!!!!!!!1

• Liten med Mindre

Vi tycker inte det är värt priset och arbetet.

Enligt besiktningsprotokoll behöver grunden grävas om. Vinden oinredd (kostnad för rum+badrum+balkong), trappa saknas till övervåning, trappa till källare liten och sunkig, markplan delvis renoverat men utan detaljfinish, plus att ytskikt måste göras om, spisen bytas ut, några stora träd fällas vid huset.

Plus att en vän till familjen som var med noterade att tegelfasaden saknar ventilationshål som tydligen normalt brukar finnas, och som fanns på ex garaget. Är det ett felbygge kan det tydligen vara allvarligt - men det borde ju besiktningen noterat i så fall...

Nä, för utgångspris kanske det hade varit skoj, men inte nu. För övrigt går stora vägen genom området precis bakom tomten - på tal om läge.

Gissar att vi lever i en utopi. Ska nog kika på tomter som sagt, o bygga eget.

• kängu

Frullan- har du kontaktat kurator/psykolog på MVC? Kanske vore bra att få prata med någon om detta. *Kramar om*

Tycker också huset var fint Liten, men lite väl dyrt (å andra sidan är det en del dyrare uppe hos er)!

• Liten med Mindre

FruLlis - såg annons i tidningen för en gård i Rånäs (Norrtäljehållet) - kanske något för er? Hus mark skog...

• Liten med Mindre

Tror inte en rökskadad potta är någon fara - det lär ju komma fler rökare i den...

Förmodligen säljer de ut allt för att vara på säkra sidan.

• Fru FruLLan

Kängu: Näe har inte pratat med någon. Ska till BM på mån får se om hon tycker att jag behöver det. Sj'lv känns det som att det inte finns nån anledning att prata med nån om det. Kan dom inte ändra kön på den i magen så finns det ju ingen anlednign att prata med dom om det....
    dumt tänkt kanske.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare