• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Tyckte med bäst om den sista men vill inte betala så mycket får leta vidare tror jag

• FruCicci

Halloj,

AM - jag sa till min man att där är AM och sen lämnade han vagnen och jag stod och skrek ditt namn och vinkade som fasen, men inte såg du mig och Victor!!! Du var upptagen med Livia runt benen och pratade med fröken

Vi lämnade ihop idag och sen var vi iväg till Barnmorskan på morgonen. Nu har lillemans hjärtljud rasat, så nu är det precis som Victor hade samma vecka. 132, alltså under 140 slag i minut = kille!! Jag frågade min barnmorska och hon trodde med det var kille och för första gången erkände hon att hjärtljuden normalt ligger högre om det är ej tjej, fast det finns alltid undantag. Och att det forskar mycket rent medicinskt på detta Visste att det hade ett samband och inte bara var skrock!

Hur som, EA, jag hoppas för glatta livet att du är gravid trots allt, det låter verkligen positivt.

Hoppas ni får en fin semester BS, oroa dig inte för mycket bara det förstår stämningen!
    Min make och jag var ju bland annat väldigt oroliga för Victor i Frankrike, och det bölev ju taskig stämning och slutligen bråk....

Frullan! Lycka till med barnvagns inköp Den vi köpte är billigast av dem 3, om ni vill göra ett fynd.

Roligt att höra om Connys framsteg Koko. Jag njuter varje dag med Victor o skrattar inombords med. Det är så otroligt roligt när de utveckals och fattar. Han dansar och håller på och snackar alvar med mig mm mm mm skit kul är det!

Freijs, men vad underbart att ni fick ett vul till och att det ser så fint ut! Spännand med kub/nupp med! Å jag är så glad för din skull!

Telis ska du till alperna eller åka skidor i Sverige? Jag har inte riktigt hängt med märker jag...

Valnöt + ljusa färeger är skitsnyggt. Vi har vitt och valnöt i köket, sen ett grå/brun aktigt golv i stora kakel platter... men ljusgrått funderade vi/jag på först.

MrsB - lycka til med intervjuerna! Det kommer gå bra! Lite ödmjukhet blandat med självsäkerhet.... sen så.....

I dag har Victor gått en hel vecka på dagis utan att ha varit sjuk! Bingo!

• fru AM

Cicci: Oj - ursäkta att jag missade dig!!! Fast skrek du AM så är det förklaringen - jag heter ju något annat ...

Nej jag var nog fokuserad på att lämna över Livia som var aningens tjorvig, tills hon fick syn på sin femårige pojkvän David och släppte allt hon hade för händer och rusade mot honom som värsta slow motion-scenen i en romantisk film ... "MIN" ropade hon, och så kramades de. Så sött!

Cicci: gick det bra annars hos BM? 134 i hjärtljud har min bevisade pojke ... det kanske stämmer det där. Men tänk vad snopen du blir om det kommer ut en liten mini-Cicci! .-)

• _koko_

Liten - Förstår att ni är oroliga, men ni (maken din) har ju henne under total uppsikt nu, och känns det som att ni borde åka in - åk in! Kram!

Förlåt Frejis, glömde säga GRATTIS till fint vul och inskrivning!! Känns som att du har lite svårt att ta till dig alltihop, och jag FÖRSTÅR det!!! Men den här gången kommer det gå vägen, det är bara att vänja dig vid tanken. Ni ska bli FÖRÄLDRAR!

• fru AM

Liten med Mindre skrev 2009-03-06 10:23:02 följande:

Går in på "roligare" frågor - finns det bättre eller sämre pottor att köpa? Dvs, något speciellt vi ska satsa på? Eller är alla lika? Tänkte att det är dags att börja vänja henne vid tanken, eller kanske parkera en bakom fåtöljen i sovrummet.
    JAg gillar Babybjörns lilla "tron" med uttagbar pottinsats. Ordentligt rygstöd och praktisk är man ska skölja ur ...
    www.babybjorn.com/sv/Svenska/produkter/Badrum/BABYBJORN-Pottstol/
  • FruCicci

AM jag skrek ditt riktiga namn Och vinkade hysteriskt, sen tänkte jag nästa gå fram till dig de 4 meterna, men du var ju upptagen med en fröken...

• _koko_

Cicci - På conny stämde ju också låga hjärtljud (varför säger man så förresten, det låter ju som att man hör pojkars hjärtljud sämre än flickors...?!), och faktiskt på de flesta jag känner också.
    Iaf under senare delen av graviditeten, i början verkar ju alla ha rätt höga.

Är lite fredagshög idag känner jag, härligt!

• FruCicci

Just det, du ser AM, 134.... mina var med höga i början, hjärtljuden, som på Hector, sen nu är det 132!!!!
    127 hade jag som minst med Victor.
    Du hade ju med runt 150 ett tag i början. Vet att andra i tråden haft höga hjärtljud för att sedan dala i dessa veckor...
    Spännande iaf.
    Jag skulle bli vääääääääääääääälgit förvånad om det blev en mini-Cicci, det finns inte i min värld. Jag drömmer till och med att det är en kille i magen!

Liten, hoppas hon blir bättre snart. Vi har haft liknand emed Victor. Vi gav vätskeersättning att dricka i små portioner, blanda ut det med saft i så fall för det smakar inte så gott för de små.
    Har ni ringt vårdguiden, de brukar ibland ha bra tips.

Vår potta är från ikea, den funkar hur bra som helst. Han sätter sig själv på den och tycker det är kul. Kostade typ 19 spänn
    Annars hade jag nog som AM kunnat tänka mig en babybjörn, de verkar himla bra med.

• FruCicci

Ja Koko och även Snartis hade låga på Oliver...

• kängu

Cicci- Min mor har haft låga hjärtljud på bebisarna under samtliga graviditeter... och ut kom tre flickor!!!
    Så det behöver inte stämma... mina var iofs också låga sist jag var hos BM, och jag ska ju (enligt UL) ha en kille i magen så...

Koko- Jag med!!! Sååå skönt att det är fredag!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare