• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • sweetstreet

Oh! Ser att EA inte har fått tantbesök än! Hoppas!!!!!!
    Alltså inte på tant utan på plus såklart!!

Och Piggelin,
    grattis till såld lhg! gissar att det är rätt kenpigt i tider som dessa, så det var ju bra att ni fick den såld.

Liten,
    så mindre är magsjuk. Völkommen i klubben! Shit jag är TRÖÖÖÖÖÖTT på spyor och diarre nu!!!!!!!!!!! Puh!
    Måtte lill-yjejen bli bättre snart. Eller inte bättre utan BRA. FRISK. Fast avföring och ing apyor tack!

BS,
    på tal om spyor så var ju Iris bravad rätt speciell. Hoppas att maken din inte tyckte det var alltför hemslt. Fast jag förstår ifall han tyckte det, för det hade jag gjort....
    Hoppas iallaflal att Iris mår bra nu. Efter operationen och spyan och allt.

Vickan,
    trist med kommunikationsproblem. Jag ahr också det ibland med maken. Också oftast vid stress.... Men men, man försöker bättra sig men det är inte alltid man tänker på det när det upprepar sig.
    Hopppas allt är bra med er nu iallafall.

Antirynkkrämer förresten. Jag köper ibland men glömmer så ofta att använda.... Hm....
    Jaja, man får väl antagligen de rynkor man förtjänar, hahaha!!!!
    Så jag som varit ute såååå mycket i solen lär väl bli ett russin om ett par år.

Näe sorry folk men nu måste jag sova.
    Är tröööött!

kramar till er alla!

• Liten med Mindre

God natt Sweet! Har familjen börjat krya på sig?

Jo, vi torkar fortfarande golv. Mindre har sovit nästan som en stock mellan 19.30 och 05.30 - skönt! - sen gjorde sig nog törsten påmind. Och givetvis fick hon i sig för mycket och kräktes. Fortsatt törstig och otröstlig - vill ha dricka men ändå inte.

Kan ju inte säga att vi andra mår toppen heller - återstår att se om det ska bli värre.

Nåja, vi kommer väl ut på andra sidan vi med.

BS - klarade sig Iris från vidare magsjuka?

Piggelin - GRATTIS till försäljningen! Läget kan nog vara ett bekymmer för någon som inte bott där. Det är mängder med hus och tomter som jag inte fattar att folk står ut med att ha - men uppenbarligen går det bra och någon köper.

Huset vi kikade på i söndags hade gått upp 700 000 kr i tisdags. Inte riktigt vad vi skulle velat ge för något halvfärdig halvrenoverat, trots snygg design etc. Men så är det ett av få intressanta hus på marknaden.

• Fru FruLLan

hej tjejer
    EA spännande. Kan säga att nu börjar jag ritkigt tro saker... spännande!!!! Känner igen just det där om flytningarna....
    Ihghhhhhhhhhhhh spännande!

Annars har jag plöjt en del i barnvagnstråden som AM länkade till. Jääääklar vad lång.
    Funderar mellan urban jungel, babytravel som cicci köpte och en easy walker.
    Enkelt va???
    Måste ju bara kolla upp emd rampen hemma osv...
    bara det....

Annars har jag inte mycket att säga om nåt...
    Förutom
    FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN VAD SKÖNT ATT DET ÄR F`REDAG!!!!!!

• nennesjuttioåtta

faaaaaaan ja gär förkyld. IGEN! Smög sig på i onsdagskväll men det blev ju spinning ändå. Igår hade jag rinnsnuva så näsan är alldeles öm av allt papper (inte ens mjuka näsdukar är särskilt snälla till slut). Igår var vi på Anna Ternheim! Som tur var började jag inte nysa förrän efteråt... I helgen blir det SLAAAAPPAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Piggelin
    Hurra för försäljningen!! Synd att ni inte fick det pris ni ville ha men som sagt, den är såld och ett problem ur världen.

EA
    Massa flytningar?!? Jag väntar till söndag innan jag ropar Hurra.

• nennesjuttioåtta

jaaa tack frullan, jag glömde ju:

thank god it's friiiiiiiiiidaaaaaaaaaaaaaaaaaayy!! *dansar disco*

• nennesjuttioåtta

Hej muffinstönt, ville du nåt, eller? Vi ses i andra tråden...

• Liten med Mindre

Krya på dig nenne! Smörj näsan med lite kräm eller olja så den känner sig lite ompysslad.

• nennesjuttioåtta

Liten
    bra tips! Fast jag har bara läppcerat här... Funka bra?!?!

• nennesjuttioåtta

Tack också. Detsamma!!!!!!!!!!!!!!!

• Liten med Mindre

Läppgojs funkar säkert fint!

Maken ringer och är så orolig för lill-skruttis. Hon vill bara sova hela tiden (så var hon inte alls förra gången vi hade magsjuka), och får inte i sig så mycket vätska som hon och vi vill. Fast hon har ju kissat i natt, och definitivt på golvet igår kväll (fast då var hon rätt pigg). Och jag blir ju givetvis orolig med - det känns ju så givande att sitta på jobbet och traggla med till synes meningslösa saker då.

Nåja - kan inte göra mer än vara telefonsupport. Ska fylla depåerna med lite te och smörgås, så att de är laddade om jag blir krasslig med. Kanske skulle tanka godis också?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare