• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Ore - vet inte - vissa försöker ju med att hälla kaffe i tangentbordet. Vet inte om datorn blir mer speedad för det. Vanligen säger den väl "Öööörk" istället o dör.

Min repade sig med lite tryck på connect-knapparna, och liksom jag är den lite piggare nu.

• FruCicci

Hejsan....

Hur har ni det i tråden?
    Själv satt man med ledningsgruppen halva dagen och nu är jag så trött så jag bara har suttit och surfat, orkar inte ta tag i det jag igentligen ska... fy på mig.
    Surfar på resor, jag vill sticka någonstans med Victor innan det hinner bli maj och kört att flyga. Funderar på Dubai, men skulle gärna ha provat något annat... ja ja

EA han se i morse att tanten inte kommit, det var ju jätte nice. HOPPAS!!!!
    Flera ungar sjuka ser jag med, tack o lov har Victor varit frisk hela denna veckan Knappt att man vågar säga det högt För då åker han väl på något.

Hoppas målningen går bra AM "Hemmafrugöra"....

Mobiltelefoner har jag 0 koll på, min man köper till mig... eller så tar jag hans gamla och han köper nya till sig Har i af Sony Ericsson, måste stötta dem då min aktieportfölj till antal är störst hos det företaget

Jobbar ni idag allihopa ????? Vad lugnt det var här på eftermiddagen!
    Hade hoppats på att ha någon att tjata med

• Lapinette

Cissi - säger som dig SonyEricsson så kanske aktiekursen går upp. Stjäl dock makens telefon varje kväll, i-phone och tänker absolut ta över den när han har tröttnat.

Annars har jag inte så mycket på barnfronten att komma med mer än att jag borde ha ÄL snart men tempen är så hög att enligt den så borde jag redan ha haft den??

• MSW

Tack för funderingar ang mobil.. Är inte så sugen på SonyEricson då den SE telefonen jag har haft krånglade som bara attan! Sen fick jag så dålig service från butiken jag köpte den ifrån (inte SE fel, men går ut över dem...) lämnade in den två eller tre gånger utan att det blev bättre.. Så fast att jag hade garanti kvar fick lillasyrran den ist!

Sitter och äter nybakade kakor här.. Blev sådär bra, men goda att äta iaf..

• Liten med Mindre

Hej Cicci - ledningsgrupper kan vara tröttsamma. Så måste man vara helskärpt hela tiden oxå.

Sitter och "studerar", och laddar för att få gå iväg o cykla. Hoppas att jag hinner dit innan maken ringer o säger att han är sjuk.

Telefoner - ni gissar säkert - har haft samma i 6 år på det här jobbet. Modellen var gammal redan när jag fick den. Men den funkar fint och jag saknar egentligen inga finesser, utom möjligen att kunna ta emot mms. Känner mig plötsligt som en teknikanalfabet.

• FruCicci

6 år Liten! My God!
    Jag skiter i alla fancy funktioner jag med, jag vill kunna ta kort, mmsa, smsa och sätta på väckarklockan samt ringa så klart, that's it liksom...
    Nu har jag en snygg silvrig historia som är lövtunn, men har inte en aning om vad det är för modell.

Helt rätt Lappis, man måste stötta dem lite Jag har både A och B aktier och ganska många, hade ju inte skadat om de går upp lite nu Men så länge man inte säljer så....

Härligt med nybakade kakor MSW, jag är sååååå sugen på något smarrigt. Jag har sådant sötsug när jag har ätit så jag håller på att smälla av. Antagligen gravidieten. Igår var jag så desperat att jag tog Victor Mariekex med marmelad! Innan jag klämde en halv liter Haägen Dasz glass....
    Undrar om man är sååå sugen för att kroppen behöver mer energi nu när man växer? Hmmmmm

Hoppas du har det bra i Åre Mugglan, tänkte på dig innan Kram Jag vill oxå åka skidor.

• FruCicci

Nähepp ha det bäst tjejer. Nu ska jag hämta min lille ögonsten!

• Ore

Jag har också stöttat Sony Ericsson, har en avi på att ett paket ligger och väntar på mig, tror att det ska vara min mobil Fast en W760 är väl inte den dyraste, direkt...

Min jobbmobil är helt värdelös, ingen kamera, kass telefonbok och överlag dålig... Den var på sluttampen för 3 år sedan då jag fick den (splitter ny), marknadsfördes "för dig som verkligen bara vill ringa". Jo, tjena. Och så är det jag som får springa fram och tillbaka till kontoret (och det är minst 300 m emellan) för att hämta en kamera när det är något jag vill ta kort på. Har försökt förklara detta till min "sparsamma" chef, men han är smart han... Han tycker att en ny telefon ska innebära att jag har den med mig utanför arbetstid. Obetald jour kallar jag det, och går inte med på det. I det läget är vi.

Cicci: Tror absolut att man är mer sugen för att kroppen behöver mer energi. Min kropp fungerar så för jämnan, så om jag är sugen på godis så äter jag godis. Min enda regel är att onyttigheter aldrig får ersätta ordentlig mat...

På heminredningsfronten: Jag hade precis bestämt att jag ville ha vitt kakel i tvättstugan, till mina vita luckor med valnötskant. Makens svar var: Vad som helst utom vitt, det är tråkigt. Jaha... Något förslag på färg? Syrran föreslog rött, men det kändes litet för mycket. Det finns inget fönster, så jag inbillar mig att ett ljust kakel skulle vara bra, men jag kanske har fel?

• Lapinette

Ore - håller med dig, vitt till valnöt är snyggt och rent.

• fru AM

Ore: låt maken föreslå ... Det känns som om ni har låst er lite redan med vita luckor. Kunde han inte ha sagt att det var tråkigt redan då? Helt klart snyggast med vitt kakel till vita luckor med valnötskant. Om ni inte hittar en snygg grå då ...?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare