• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • MSW
    MSW skrev 2009-03-05 10:22:34 följande:
    Jag kan inte skicka sms till maken! Det är skit skumt! Jag får leverans rapport väntar när jag försöker.. Men jag kan skicka till andra.. Och maken kan ta emot sms från andra! Jätteirriterande!!
    Tydligen kan jag svara om han skickar först.. Men inte skriva egna! Börjar nog bli dags att leta efter ny telefon........ Några tips? SGH-U600 har jag nu..
  • Ore

fru AM skrev 2009-03-05 10:28:57 följande:

Ore igen: (Paulas Choice) - cosmetic shop finns det en sida som heter. Där kan man få hudinfo samt även köpa provstorlekar av produkterna. Hennes produkter är väldigt bra och "rena". Hon har gjort ett mindre uppror mot krämtillverkare och konstiga tillsatser. Detta är någon typ av "basic"-hudvård. Har en kompis som bara använt Paulas produkter i säkert 7-8 år (och hon har väldigt bra hy nu)Se t ex info om känslig hud:www.cosmeticscop.com/skin-care-facts-gentle-s...|utmccn=(organic)|utmcmd=organic|ut mctr=paulas%20choice&__utmv=-&__utm k=201476881
    Woooow, vilken service... Man behöver inte ens leta själv... TACK, vad gullig du är!!!
  • fru AM

Och så är "kråksparkar" ett roligt ord! Nästan lika fint som "tårta".

• Ore

Håller med om att kråksparkar vid ögon är väl de trevligaste rynkorna man kan ha!!!

Själv har jag två "bekymmersrynkor" mellan ögonbrynen. Inte lika roligt. Men de dyker upp när jag funderar på något, även om det inte är några bekymmer...

• nennesjuttioåtta

Kängu
    Om din make gillar action (för du ska nog inte utsätta dig för detta då...hehehe)
    www.gesundaberget.se/sv/MTB_North

www.mora.se/turist_mora.html

www.siljan.se/2008/index.htm

En bit utanför (Leksand)... (om ni har bil) Eller kanske något för Mrs B om ni behöver en paus från barnhysteri och sockervadd

www.jobshandtryck.se/swe_index.html

dalaliv.blogspot.com/2007/12/leksand.html

www.skarpkalligrafi.se/default_v3.asp

www.stentryck.net/

www.lantlivinredning.se/

• Mrs  B

Hej hej

Tittar in en snabbis...
    Har fått min tenta så jag tänkte passa på att sitta med den nu när Malte sover.

Kvällen och natten gick uselt.
    Antagligen för mycket mat igår kväll för det verkade som Malte hade ont i magen.
    Somnade vid 22, vaknade vid 02 och 05, men nu sover han iaf.

Max är piggare idag och det verkar som febern försvann under natten och med Alvedon igår. Skönt!

Nenne
    Tack för tipsen!!!
    Räknar med att sätta oss ner i helgen och planera.

Liten
    Ge absolut inte välling eller mjöljprodukter till Mindre om hon är magsjuk. Det tar mycket längre tid för dem att bli friska då. Bäst med vätskeersättning blandat med saft.

AM
    Max hade också en växasäng innan men i och med att jag gjorde i ordning rummet där nere bytte jag hans säng mot gästsängen (vuxensäng 105cm). Max tyckte det var hur spännande som helst. och nu går vi in till honom och sover i hans säng om han kommer upp på natten. Jätteskönt för oss också!!!
    Växasängen står inne hos Malte nu fylld med leksaker.

BS
    Oj då, vilken upplevelse i hissen!!!
    Får hoppas på att det bara var hostan som ställde till det och inget annat!

• kängu

Oooh Nenne Gesundaberget är definitivt något för oss som båda gillar action!! Fast jag kommer vara superavundsjuk på maken eftersom jag inte kan åka...
    Det verkar ju finnas massor att göra där i trakterna, nu är jag riktigt sugen på att åka dit!!

• nennesjuttioåtta

Kängu
    Du kan ju åka med upp i liften och sitta på toppstugan och fika.

• nennesjuttioåtta

Jag vet inte om jag hade vågat åka cykeln nerför där men...

• nennesjuttioåtta

BS
    Jag tycker nog mest synd om... maken. Fast det är ju jobbigt för Iris också som spydde! Stackars lilla vän, hoppas hon inte är magsjuk. Men när ska oturen vända för er, det verkar ju alltid hända något knas! Underhållande för oss andra dock, men säkert inte så himla skoj att utsättas för själv. Du skriver så roligt om det (nu tänker jag inte på större olyckor här) också!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare