• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • start september

Hurra Mrs B för bra sömn! Lät ju toppen. Strular maten strular sömnen, det är nog ofta så "enkelt".

Sa hon som har problem att få i dottern mat - naturligtvis strular också sömnen.

Jag har varit på Utö för några år sedan - maten var bra, frukosten superb men vi bodde superbudget i vandrarhemsstandard så hur den vanliga boendet är vet jag inte.

Middagsinspiration ja. Maken borta så det blir något ur frysen till mig. All fokus på att mata lilla matstrularen. Men laxen ska testas!

• start september

Ni skönhetsproduktskunniga - vad är den bästa ögonkrämen? Vill ha något som får mig att se pigg ut - både mindre svullna ögon och mindre mörka ringar under. Vad köper man då? Får möjlighet att på handlat till mig taxfree så jag tänkte slå till på något lite dyrare om det finns något bra.

• Ore

Inget lättare med matningen idag alltså, september? Har tyvärr bara sympati att erbjuda, inga 'magiska' råd...

• kängu

September- jag gillar Clinique All about eyes!
    Nu var det iofs ett tag sen jag använde den men tyckte den funkade bra tidigare iaf.

MrsB, Lycka till med tentan! Jag tycker också att det ofta är så att tentorna verkar svårare än de egentligen är...

• fru AM

September: jag har haft Jabushes ögoncreme (och ansiktscreme) i fyra år nu tror jag. Fick senast i söndags komplimang för min släta hy (med tanke på min ålder alltså ... )

• start september

Tack för två bra tips!

Är såld på MD Formulations annars men ville testa något ögonnytt.

Tack för matsympati - börjar se ett mönster nu. Allt man serverar fram till cirkus tretiden är hopplöst om det inte äts själv - sen går det bra. Alltså serverades lunchen klockan tre idag... Om man äter på ett råd/bröd samtidigt så går det bättre.

Min lunchdate idag fick alltså stå ut med att en visserligen glad tjej satt och slängde bitar av rån omkring sig - inte ens äta dem var kul. Maten jag serverade bara fnös hon år. Lilltjejen alltså - inte lunchdaten. Den senare åt sin lunch så duktigt

• fru AM

start september skrev 2009-03-04 20:14:27 följande:

Lilltjejen alltså - inte lunchdaten. Den senare åt sin lunch så duktigt
    Där ser du - alla växer ifrån det ...!

Nattinatti!
  • nennesjuttioåtta

hoppar in en snabbis

Mrs B
    Vet ni vad ni vill se? Orsa Grönklitt, Leksands Sommarland...?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare