• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

EA: i somras precis när vi försökt få till tvåan (eller snarare trean, för mig) så testad jag minus på dag 43 tror jag det var. Sedan kom tanten på dag 45 ... En monstruöst lång cykel - helt oförklarligt. Din cykel kan ju ha fått tillfälligt spunk (stress? Viktnedgång?) eller så är du gravid!

Nenne: Har tack och lov missat Jabushe-reklamen. Jag lovar - det är en superkräm ...!

• MSW

Ea: Om du inte hade ÄL förrän dag 18, så kan det juh passa med att det lilla blod som kom var en nid?

Jag fick fatt på pannbiffarna.. De kom inte så långt.. Men sen fick maken laga dom..

Försökte få i A gröt på morgonen idag ist för på kvällen då intresset för gröt helt plötsligt minskat.. Gröt är VÄLDIGT kladdigt.. Åtminstone halva A var grötig (framsidan....).. Men lite fick han nog ner i magen också...

• MSW

Och MrsB: Skönt med en ordentlig natt(och dag)s sömn! Hoppas det håller i sig! Och lycka till med tentan!!

• kängu

EA- Jag tycker också du ska testa, om det blir minus nu så har du ju inte testat för tidigt och bör kanske kontakta din Gyn. Om det blir plus är det ju bara underbart!

Liten, fy vad tråkigt med Mindre och er resa till Falun
    Hoppas lilltjejen kryar på sig snart!!

AM- Har hört massa positivt om Jabushe, men funderar på om jag är för "ung" för att börja med den? När rekommenderas man att börja med anti-rynk egentligen??

Just det Nenne, jag skulle ju fråga dig om tips också! Vi ska på bröllop i Mora-trakten i slutet av Maj, tänkte passa på att se lite annat när vi ändå är där uppe. Kruxet är dock att vi inte kommer ha med oss bild upp, vet inte hur lätt det är att ta sig till olika ställen? Kommer ha två lediga dagar där som jag förstår det. Jag kommer vara rätt så högggravid så inga utflyktsmål som kräver lååånga promenader funkar. Tar tacksamt emot tips!!!

MrsB- angående artikeln i Vi Föräldrar, jag och maken tänkte iaf försöka komma iväg 1 mån till Thailand eller liknande i vinter under föräldraledigheten. Har kompisar som gjort så, och de tyckte det var helt fantastiskt!

• kängu

EA förresten, kul med renovering av gäst/barnrum! Vilken stil har du tänkt dig? Jag är för närvarande helt uppe i inredningstankar så tycker det är spännande att höra om andras idéer... funderar mycket på hur vi ska inreda vårt barnrum & gästrum i kommande lägenheten (flyttar om en vecka, hjälp vad tiden går fort!!). Tänker att det i början får vara mest gästrum eftersom lillen kommer sova i vårt rum, och sen göra om det till barnrum när han blir lite större och vill sova i eget rum.

• Fru E

Nenne-jag är på dag, nu ska vi se, 36 idag........usch skräm mig inte med cystor nu . Innan hade jag ju cykler mellan 28-35 dagar men spottingsen började alltid 3-4 dagar innan tanten kom så så här puts väck har hon aldrig varit.

Jag vet att jag är supervelig med att testa men blir så grymt besviken om det är minus igen iom att det blev det på dag 32. Men jag lovar att tänka på det . Funderade på att ringa till gyn för att höra hur vanligt det är att tanten försvinner månaden efter man ätit Pergo men inte kommit till skott än...

• MSW

EA&MJ skrev 2009-03-05 09:45:52 följande:

Nenne-jag är på dag, nu ska vi se, 36 idag........usch skräm mig inte med cystor nu . Innan hade jag ju cykler mellan 28-35 dagar men spottingsen började alltid 3-4 dagar innan tanten kom så så här puts väck har hon aldrig varit.Jag vet att jag är supervelig med att testa men blir så grymt besviken om det är minus igen iom att det blev det på dag 32. Men jag lovar att tänka på det . Funderade på att ringa till gyn för att höra hur vanligt det är att tanten försvinner månaden efter man ätit Pergo men inte kommit till skott än...
    Är det inte bättre att du testar igen innan du ringer till gyn? Jag menar skulle detta andra test också visa minus så är det juh mer konstigt än att ett test visat minus och ingen tant..
  • Fru E

Kängu-jag har verkligen ingen aning alls!!!
    Tanken är att man både ska kunna använda det som gästrum fram tills knodden kommer och sen som barnrum.
    Så jag vill hålla tapeten relativt neutral och sen istället arbeta med detaljerna som gardiner, mattor, ev tyg på väggarna som livar upp det hela.
    Ingen som har bra tips på snygga tapeter som ändå har lite liv i sig men ändå relativt neutrala?? Tänker mig något i vitt (ej kritvit utan mer färg i), kanske grått eller beigetonat med mönster som går att urskilja svagt svagt när ett visst ljus faller på. Flummig jag näeeeee

• Fru E

MSW-jo tänkte testa innan jag ringer, därför jag inte ringt än

• MSW

Ea: okey.. Planen är fortfarande söndag? Inte lördag så att ni har längre tid på er att smälta oavsett vad det visar? Det är juh så spännande..

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare