• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Angaende brollop sa skulle jag definitivt kunna tanka mig att uppleva brollopsdan, natten och smekmanaden igen . Var dag kunde inte blivit battre och avslutades i en lyxig bungalow med rosblad overallt och en make som uppskattade underkladerna som inhandlats

Mrs B-har Malte borjat sova lite langre nu???? Skont att du kan fa lite tid till dig sjalv och svenskan under dagarna.

• Mrs  B

EA
    Vi hoppas iaf att han ska sova bättre nu och inte att natten och dagen var en engångsgrej.
    Det vi har ändrat på nu är mer mat och att magmedicinen måste tas varje morgon i lite större mängd (som doktorn sa).

Tentan kommer imorgon, så det var perfekt att få sitta en stund idag. Ska snart sitta en stund till.....

Ingen tant???

• Fru E

Mrs B-nopes ingen tant men vet ju inte egentligen om det ar positivt eller negativt av henne.......

Verkar tentan svar eller ok?

• Mrs  B

EA
    De "duggor" (tentor) vi fått ut verkar ok, men så som vår lärare beskriver tentan via mail verkar den supersvår...
    Hoppas man förstår bättre när den kommer imorgon kl 10.00.

• Fru E

Hur gar det forresten med maten och traningen????

• Fru E

Kanske lararen som ar dalig pa att forklara och bara kranglar till det for dig. Ibland kan jag tycka att de stissar upp en for ingenting och sen ar tentan helt ok anda. Haller iaf tummarna for dig

• Mrs  B

EA
    Maten går super och har fått några riktigt bra recept. Några recept sådär men ändrar man bara lite på dem så är de nog bättre.
    Träningen är det värre med. Just nu går all ledig tid till svenskan, men sen när det blir bättre väder ska jag ut och promenera mer med Malte den tid han är vaken och Max är på dagis.

Får jag jobbet i stan ska jag cykla till jobbet, enkel väg 5 km. Hoppas bara att det funkar med lämning och hämtning på dagis också.

• Mrs  B

EA
    Hoppas också att tentan är bättre än vad jag tror och att det går att lösa den!!

• Fru E

Mrs B-all traning ar ju traning dvs aven ut och ga eller dammsuga eller skotta!

Du ska se att du klara tentan galant nar du val far den

• fru AM

Vill bara tacka tråden för middagsinspiration - jag gjorde laxen med cashewtäcket för första gången idag.

Även Livia gillade det! Satt och sa Mmmm och mumsade i sig av allt, inklusive de rostade nötterna. Och såsen - som enligt Allt om mat-receptet skulle vara till (creme fraiche, limesaft, vitt vin + mitt tillägg: en slurk sweet chili-sås)

Nu ska jag gå och virka lite på min evighets-gallerfilt ...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare