• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-03-04 14:15:46 följande:
    nenne - din nya akupunktör tar han/hon puls och ber om att få se tempkurva?
    Han tog pulsen och frågade int eom tempkurva men jag var ju förberedd efter allt jag lärt mig av dig så jag hade fixat ett diagram (nu ljög jag, maken fixade) i excel och skrivit ut. Han tyckte ju inte det såg så bra ut men... Tja, nej jag känner mig inte särsklit sjuk. Visst, just nu har jag ju fått snuvan tillbaka och känner mig trött i huvet (naturligtvis eftersom jag äntligen bokat in första spinningpasset in ages). Jag sover bra men kan ju sova hur mycket som helst utan problem.
  • Lapinette

Sweetan - hejdå och skoj att vi faktiskt var här inne samtidigt för en gångs skull. Du förresten, har nog inte tackat för ditt långa och extremt gulliga mail när det gick åt skogen i december. Skulle ha svarat men så har det inte blivit av. STOR KRAM!

• sweetstreet

fast först innan ajg glömmer det så
    TINGA

du undrade om VAB här.
    Hm, jag måste erkänna att jag ahr ingen aning. jag bara GISSAR att vabande i inte finns här. Alltså att det inte fungerar på samma sätt rent ekonomiskt när man är hemma m sjukt barn. Jag vet att USA har sjukt dålig policy ad gäller barnedighet och sjukledighet och detta inkluderar nog VAB också.

Fast jag har å andra sidan jättedålig koll på hur det fungerar i Sverige med????
    Jag ahr aldrig jobbat på ett "riktigt" jobb ju så jag vet inte hur sådant fungerar där heller.....

Som doktorand och även postdoc har jag alidrg i hela mitt liv tagit ut ngn sjukdag. inte för att jag itne varit sjuk utan för att folk bara inte gör det. Man är hemma när man måste och så jobbar man ikapp sedan. Både bra och dåligt.

Men nu måste jag jobba här-

KRAM på er mina sötisar!!!

Och du Telis!!!!
    nästa gång kasnke det blir en ny städoutfit?????
    Jag väntar med spänning på att få höra vad det kan tänkas bli....
    Pjäxor med nätstrumpor kanske????
    Och en skurtrasa i högsta hugg för att svabba av diverse blöta saker.... moooaaahahahahahaaaaa!!!!

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-03-04 14:17:15 följande:
    Som ni märker har jag helt snöat in på tempkurvor och akupunktur (sen i höstas) men det är för att jag märker sådan skillnad ... dock har jag inte blivit gravid men jag kan tänka mig att fortsätta gå enbart för välbefinnande (men då hos min gamla där jag fick ligga och sova ).
    Men det är ju faktiskt hur intressant som helst, jag längtar tills jag har gått några gånger så jag kan se om det händer något!

Tänkte på dig när jag låg och frös att jag gärna hade slumrat till jag med.
  • Lapinette

Bra att han kollar tempen och det skulle inte förvåna mig om ditt höga järnvärde har något med din höga temp att göra. Man pratar ju om levern, mälten och något annat organ som påverkas gällande akupunkturen. Berätta för akupunktören, han kanske vet. Vad tyckte han inte såg bra ut?

• Lapinette

Hos min akup nu så går det inte att sova. Hon ställer frågor och så kommer hon och vrider på nålarna med jämna mellanrum ... aaaaaajjjj! Inte alls lika skönt men det gör nog susen ... för musen.

• nennesjuttioåtta

Jag tänker så det knakar men kan inte komma på något knasigare än hjälm, nattlinne och dammsugare.

• Liten med Mindre

Hade oxå tänkt föreslå Oaxen som lyxigt ställe. Inte för att jag har varit där. Fast maten verkade lite extrem för mig den gången jag kollade.

Nynäs havsbad var det väl September som rekommenderade mig. Ser fint ut. Kanske ingen båtresa dit förstås.

• nennesjuttioåtta

Jag kommer inte ihåg allt han sa men det var ju levern, mjälten och njurarna. Men också att man delade upp kroppen i tre zoner och jag hade problem i den översta, från magsäcken och uppå (där även levern räknas in). Och det stämmer ju: magontet som jag sökt för, lungorna som jag röntgat, inflammationen i bröstkorgen som jag har och levern som ev tar stryk av det höga järnvärdet. Lågt blodtryck och frusen. Så han ville öka energierna i blodcirkulationen, fixa till levern och min höga temperatur.

Visst vred din förra inte på nålarna? Wooaahh vad det kändes nu! Förrut tyckte jag det mest sved och brände till men det här kändes mer som att slå i enkelstöten (eller heter det änkestöten?) eller borra i en tand och komma åt en nerv.

• nennesjuttioåtta

Ore
    hahaha lägg in ett autosvar också på mailen!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare