• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-03-04 13:52:31 följande:
    Telis - är det en eller två veckor i år?nenne - attans vad högt du ligger! Enligt min gamla akup skulle du få rådet att sluta äta stark mat och dricka alkohol. Märker du någon skillnad när du haft ÄL? Helst ska ju den stegringen vara 0,5 grader.
    I know! Jag hade 36,5 första gången jag testade före ÄL. Men det har jag inte haft sen dess... Får se vad som händer, borde ju ha ÄL om några dagar. Jag skulle undvika stark och söt (socker) mat. Men han sa inget om alkohol men eftersom min lever förmodligen inte mår bra så tänkte jag undvika det med. Jag ska dit igen på måndag. Jäklar vilken skillnad det kändes i nålarna mot är jag gick hos min förra. Men hos henne var det skönare med vetekudde under fötterna så man slapp frysa. Nu fick jag en foliefilt och skakade tänder, men nästa gång blir det nog värmelampor...
  • nennesjuttioåtta

Har du varit hos din nya än (förlåt om jag glömt!)?

• nennesjuttioåtta

Ja just det, visst fick du örterna som blev helkaiko där?

• nennesjuttioåtta
    Telemarkgrrl skrev 2009-03-04 13:55:35 följande:
    Bara en vecka i år.
    Bara en vecka är ju mer än ingen vecka. Tänk på oss som inte ska till alperna alls! Hur tror du det känns?!?! Va? VA?!?!

• sweetstreet

Telis!!!
    Du hjälm och dammsugare!

• sweetstreet

Om hjälmen var det ENDA du hade på dig så var det ju ÄNNU mer intressant för grannarna att få en glutt!

• sweetstreet

FruLis,
    jag var med min mamma på Smådalarö för flera år sedan. Det var himla mysigt och lite "lyxigt". Vet inte hur det är nu.
    Fina rum. Och lite gammeldagsstil.
    Vedeldad bastu på brygan så man kan kasta sig direkt i plurret! Mysigt!
    God mat.
    Men som sagt, detta var väl typ 10 år sedan eller nå´t så jag har ingen aning om hur det är idag.

Sedan har jag hört att Nynäshamn ska ha ngt fint hotell med SPA, men har aldrig varit där. Har dock kompisar som var där en helg och tyckte det var jättebra! Kanske värt att kolla upp? Detär ju itne riktigt i skärgården då, men nästan.

Hur är det med typ Vaxholm???
    Om man nu kan tänka sig ngt som är lite "mindre" skärgård, men ändå lite skärgård...

• sweetstreet

Nenne,
    skitskumt med din temp!!!!
    har den med ditt höga järnvärde att göra?

• Lapinette

Snuskiga tankar från sweetan!!!!

nenne - japp, har varit där två gånger men eftersom min kropp totalt varit ur spel så har jag inte gått de senaste veckorna. Börjar igen på torsdag så det lär bli nya härliga (NOOOT) örtkok.

Oaxen - då kan man lika gärna åka till Rom! Jag menar ungefär samma pris . Har själv kollat på Oaxen och räknat ut att det lätt går på 6 000 en natt + avsmakningsmeny etc. Fast å andra sidan det är ju vad en middag hos Mathias Dahlgren går på. Så det är ju bara att välja.

• nennesjuttioåtta
    sweetstreet skrev 2009-03-04 14:02:09 följande:
    Om hjälmen var det ENDA du hade på dig så var det ju ÄNNU mer intressant för grannarna att få en glutt!
    hahahah Precis min tanke också! *picture in my head*
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare