• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Telemarkgrrl

Sweet, nä tyvärr, jag hade faktiskt nattlinnet på mig också.

• sweetstreet

TACK förresten för era stötterop till att jag "gav svar på tal" till chefen.
    DET var tydligtn riktigt bra. För igår fick jag skjuts hem av henne och då bad hon tusen gånger om ursäkt och förklarade att det där skitskumma mailet (som jag blev så arg på och svarade på) var ett resultat av en jättehemsk och stressig dag för henne där bl a hennes handväska blev stulen och sedan ett samtal med hennes chef där han skrikit åt henne och varit skitsarg på henne....

JAg tyckte synd om henne faktiskt. Visserligen ska man ju inte låta sådant ta överhanden ochs edan skicka ut mail, men visst, jag vet att jag själv säkert skulle blivit påverkad rejält i humöret efter en sådan dag så jag har ful förståelse. MEN jag tycker kasnke att med den erfarenhet hon har (hon är inte ny eller purung) så borde hon själv ha insett att hon inte skulle skickat mailet alls förrän en till två dagar senare när hon lugnat ner sig! men men.....
    Det kändes iallafall bra att hon bad om ursäkt! Jag tycker det är ett stort plus. Många chefer skulle aldrig göra ngt sådant.
    Säga vad man vill om min chef. Ibland är hon j-gt oproffsig, men hon är samtidigt vökdigt "prestigelös" och det gillar jag. Hon drar sig inte för att erkänna om hon gjort fel.

• nennesjuttioåtta
    sweetstreet skrev 2009-03-04 14:05:40 följande:
    Nenne,skitskumt med din temp!!!!har den med ditt höga järnvärde att göra?
    vet int. Läkarn hade ingen koll på hur tempen skulle vara (gamla gubbe) så han förstod nog inte sammanhanget.

Hej på dig förresten!
  • sweetstreet

Telis!
    Hahahahaaa! Oooooooooh!! NATTLINNET HJÄLMEN OCH DAmmsugaren som en boa kring halsen!!!!
    Wiiiipppiippiddipppidddiiiii!!!!!!
    Vilken syn!!!

• Lapinette

Sweet - vad skönt och bra att hon bad om ursäkt!! Och håller med om att många chefer tyvärr har som prestige att aldrig visa att de har fel/har gjort fel.

• nennesjuttioåtta
    sweetstreet skrev 2009-03-04 14:10:30 följande:
    TACK förresten för era stötterop till att jag "gav svar på tal" till chefen.DET var tydligtn riktigt bra. För igår fick jag skjuts hem av henne och då bad hon tusen gånger om ursäkt och förklarade att det där skitskumma mailet (som jag blev så arg på och svarade på) var ett resultat av en jättehemsk och stressig dag för henne där bl a hennes handväska blev stulen och sedan ett samtal med hennes chef där han skrikit åt henne och varit skitsarg på henne....JAg tyckte synd om henne faktiskt. Visserligen ska man ju inte låta sådant ta överhanden ochs edan skicka ut mail, men visst, jag vet att jag själv säkert skulle blivit påverkad rejält i humöret efter en sådan dag så jag har ful förståelse. MEN jag tycker kasnke att med den erfarenhet hon har (hon är inte ny eller purung) så borde hon själv ha insett att hon inte skulle skickat mailet alls förrän en till två dagar senare när hon lugnat ner sig! men men.....Det kändes iallafall bra att hon bad om ursäkt! Jag tycker det är ett stort plus. Många chefer skulle aldrig göra ngt sådant. Säga vad man vill om min chef. Ibland är hon j-gt oproffsig, men hon är samtidigt vökdigt "prestigelös" och det gillar jag. Hon drar sig inte för att erkänna om hon gjort fel.
    Vad skönt! Kanske kom ursäkten av att någon vågade "skälla" tillbaka på svenskt vis?!
  • Ore

Grattis EA till lyckat lönesamtal. Hoppas det resulterar i bra siffror sedan också!

Pelikaner, älgar och tapirer. Har vi djurtema idag? Tyckte annars det lät väldigt intressant med hjälm och dammsugare, och precis som Sweet och Nenne funderade jag på om du hade något mer på dig eller inte???

What else, jo BS: Skönt att de på BVC var bättre att prata med. Låter jättebra att ni får träffa en dietist, och får konkreta råd.

Hmm, har för mig att det var något mer. Jaja, jag kommer kanske på det så småningom

• sweetstreet

Vadå ingen koll på tempen??
    antingen är den väl hög eller så är den låg??????
    Hur svårt kan det vara???

• nennesjuttioåtta
    sweetstreet skrev 2009-03-04 14:12:01 följande:
    Telis!Hahahahaaa! Oooooooooh!! NATTLINNET HJÄLMEN OCH DAmmsugaren som en boa kring halsen!!!!Wiiiipppiippiddipppidddiiiii!!!!!!Vilken syn!!!
    My GOOOOD!!!!! Var hade du moppen, undrar jag då? (nej inte Vespan)
  • sweetstreet

Japp det är jätteskönt när man känner att man faktiskt har rätt, men blivit påhoppad och sedan kommer den personen senare och ber om ursäkt.
    Me like...!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare