• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Nej, den förra lät mig sova ..zzzz... så skönt!

Intressant med de tre olika zonerna. Det har jag inte hört om tidigare. Har inte frågat damen jag går hos nu vad hon tror bör åtgärdas hos mig. Vi får se vad hon säger när jag kommer med en upp och nedvänd tempkura.

• tågjäntan

Frullan
    På det MVC vi går har de gemensam psykolog med BVC. Hon kom och pratade lite på föräldrakursen och verkade väldigt vettig. Ni har inga resurser där ni går?

Vad är det som gör dig så säker på att det är en kille? Intuition eller att magen, eller andra kroppsdelar, "ser ut" på ett visst sätt? Enligt min barnmorska finns det _inget_ sätt att ta reda på det innan (ja förutom UL) och min man säger att i så många kulturer är det och har alltid varit viktigt med könet på barnen, så om det hade funnits något knep att se hade man vetat det vid det här laget.
    Men det är ju ingen tröst om det är en kille.

• Grodan12

Lappis, Nenne med flera: Tycker också det är väldigt spännande med akupunktur. Var där igår för mina handleder och då kopplade hon lite ström på nålarna. Det var behagligt, det pirrade lite och så slapp man skruvandet på nålarna. Lillgrodan låg på mage på golvet och lyckades åla fram till strömsladdarna, tog tag och ryckte till så alla nålar trillade ut... Var själv i rummet då så jag fick trycka på nödknappen så de kom och räddade oss Nästa gång ska jag föröka lämna bort honom.

• tågjäntan

På tal om Italien (var det något mer som nämndes?) så fick jag i dag hör positiva rapporter om vårt fadderbarn. Eller det fadderbarn som mina föräldrar när jag växte upp. Vi var ungefär lika gamla så jag kallade henne "faddersyster". och vi har haft en del kontakt även efter att hon kunde försörja sig själv. Hon läste iaf till hårfrisörska efter gymnasiet och har nu startat 2 salonger på Maldiverna. Någon resort där har tydligen frågat henne. Och nu vill de att hon ska utöka till flera öar.
    Gissade om det triggade semestertankar och semestermål?
    Nu har vi förstårs en liten här om ca en månad så det blir svårt att åka på ett tag, men drömma kan man ju få göra.
    Fast jag har ingen aning om vart Maldiverna ligger? (Jag måste skriva upp de andra smileyserna på en lapp...)

• Ore

Tågjäntan, Maldiverna ligger en bit söder om Indien, ute i havet...

Är nog väldigt trevligt att semestra där!!!

• fru AM
    tågjäntan skrev 2009-03-04 14:40:39 följande:
    Nu har vi förstårs en liten här om ca en månad så det blir svårt att åka på ett tag, men drömma kan man ju få göra.Fast jag har ingen aning om vart Maldiverna ligger?
    Coolt ställe att ha frisersalong på. Maldiverna ligger sydväst om Indien skulle man kunna säga.

I övrigt har ni bubblat på så jag helt tappat sammanhanget men jag minns att Frullans föräldrar ska få en liten upplevelsepresent. Detta hotell tittade vi på inför vår romantiska helg för någon månad sedan:
    www.dalarostrandhotel.se/

Förövrigt frullan: syskonvagn: kolla denna tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m28354989-1.html
  • Ore

Andra smileysar
    = :- D
    = :- (
    = ;- )
    = :- o
    = :- p
    = :- ?
    = 8- )
    = :- [

Det är de jag kan (och har på min fusklapp )

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare