• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • start september

Nu inser jag att jag ovan lät som att det inet skulle vara värt att skuldsätta sig. SÅ MENADE JAG JU INTE! Jag tror det är värt det flera gånger om så som ni längtar. Jag tror också ni blir såna guldföräräldrar. Det komemr bli ett klokt litet busfrö som älskar att vara ute i skogen och lär sig ironi i treårsålderna om jag bara går på hur jag tror du blir som mamma.

KRAM!

• start september

BS, kram till dig. Bra jobbat med hälftenvällingen - jättebra att det funkade. Att ladda lite inför provtagningen är ju inte fel - mental inställning gör mycket.

• Lapinette

Tittar bara som hastighast in fran Barca och ser att nenne har fatt mens ... KRAM pa dig!

Och avis blir jag for en skidakningsdagen!

Kommenterar garna adoption och vad har Telis blivit spadd om? Vi far se om jag hittar det inlagget for har nalkas frukost och utcheckning.

• start september

Nja, Telis uttalade en förutsägelse angående Nennebus - att det skulle bli en lill-Nenne nästa år så att hon skulle åka så mycket skidor det går i år och det tror jag på!

Inga mer spådomar än så...

• Tinga

Nenne - åh, nej; inte tant igen! Så ledsen jag blir. Sen förstår jag att det känns tungt med kostnaderna för adoption, om nu det skulle bli aktuellt, men jag är säker på att ni isåfall löser det på något sätt. Härligt att du fick en skön dag i backen igår iallafall! Alltid bra att hitta på kul grejer, så att tankarna skingras lite. Stor kram!

BS - vad skönt att höra att du åtminstone mår liiite bättre än tidigare; det är ju iallafall ett steg i rätt riktning. Så bra att ni lyckats reducera Iris vällingkonsumtion; man måste ju börja i någon ända. Jag tror också att det är bra om ni slutar att ge henne välling varje gång hon är ledsen, för jag tror att till slut kommer det inte att finnas något annat sätt att trösta henne än att ge henne välling, om man inte bryter den vanan. Starkt jobbat! Tycker att det verkar som att det faktiskt är kampviljan som är väckt i dig, snarare än att du är knäckt.

• viktualia

Nenne - beklagar tantbesöket!!!

Ego - mormor har lyckats ramla på vårdboendet och brutit lårbenshalsen... jag känner mest att jag önskar att hon slapp ha ont.. att önska att hon ska "klara" detta.. tjaaa jag vet inte vad jag önskar.. mer än smärtlindring.... *tungt*

Mer ego - snöskottning är värsta träningspasset! Heja mig!

• Fru E

Nenne-skickar en stor kram till dig och en stor godispase . Ta en ma bra dag och gor vad du vill!

BS-bra jobbat, ge dig nu inte haller med Tinga om att forsoka att inte ge Iris valling nar hon grater/ar ledsen utan visa att det ar ni som bestammer. Tror ni vinner pa det i langden. *kram*

Vickan-din mormor verkar vara valdigt olycksbenagen

Ego-vantar pa maken som bara skulle vara ivag en timme men nu varit ivag i tre.......vi maste aka senast halv tva pa kalas och innan dess ska han ha hunnit hem, atit, duschar och gjort sig iordning. Ocksa undrar han varfor jag ar lite kort i tonen , tjaaaaaaaaa vad ska man saga

Mer ego: Hmm...pa kalaset kommer det antagligen vara en nyfodd bebis....far en att langta annu mer och kanna sig lite "misslyckad" att vi inte lyckats pa manga manader (vet att vi inte forsokt langst har inne....)

Ha en skon sondag alla!

• MSW

Nenne: Kram!

Bs: låter bra att du lugnat dig lite och fått fram lite mer fighting spirit!!

Nahe, jaha.. Var det verkligen inte mer jag hade tänkt kommentera......?

• nennesjuttioåtta

Telis
    hahah VEEED! Jag är trött i ljumskarna! Åkte jag så bredbent? Trodde det skulle bli röven som fick träningsvärk men den verkar helt oberörd. Måste gjort fel någonstans...

Nåja, hoppas du har rätt - klart vi ska ha en liten mas! Fast rent tekniskt så blir det ju det oavsett, men den får leva i exil tills landhöjningen gjort att vi bergsfolk inte längtar tillbaka över gränsen till Dalarna...

BS
    You go girl! Bra att du tog det så, som tändvätska istället för brandfilt! Visa dem att ni vet vad ni gör! Tjohooo!

Start september

Lapinette
    ååååååååh Barcaaaaaaaaaaaaa! *vinkelivink*

Vickan
    Oj, stackars skruttimormor!

Adoption
    jo, det är väl värt det men det känns ändå orättvist att andra kan få barn av en orgasm, och vi måste låna pengar på banken för det... Men å andra sidan slipper vi slösa pengar på kondomer. Det spar ju på jordens resurser också. Ååh vad vi är duktiga.

• Izzie

Åh vad kul ni verkar ha haft, Telis o Nenne! Är lite avis faktiskt!

Nenne - Trist med tanten!
    Angående kostnaden för adoption så förstår jag att det känns tungt att tänka på. Visst är det en hiskelig massa pengar, det vore synd att påstå något annat. Jag tror ändå att ni löser det OM det skulle vara så att det blir aktuellt. Utsikterna för att ni kommer att lyckas tex med hjälp av ivf måste väl ändå ses som ganska goda? Du o maken är fortfarande unga och dessutom har inga uppenbara hinder konstaterats. Jag vet inte hur stor andel av de som testar ivf som faktiskt lyckas, men samtliga av mina vänner och bekanta som testat ivf har lyckats och har ett eller flera barn idag. Om jag inte missat någon så är det fem familjer. Det är såklart ingen garanti för dig, men jag menar bara att loppet inte på något sätt är kört ännu. Än finns många chanser kvar!

BS - Skönt att du mår lite bättre nu. Som sagt, supertufft samtal och ett riktigt nöt till läkare. Att börja ta tag i vällingproblemet är ju en bra ände att börja i och jag tycker det är jättebra att ni kommit igång med det och lägger energin där istället för att må dåligt över vad en empatilös läkare kläckt ur sig. Sen är ju Iris en lång tjej med vad jag förstår? Pratade ni något om det?

EA - Hoppas det gick bra på kalaset! Skickar en kram! Vad är nästa steg i er process?

Vickan - Verkar som ni haft en aktiv helg på alla plan! Lät som en jättegod maträtt med förresten! Blev den lyckad?
    O stackars lilla mormorskruttan... Hoppas hon piggar på sig!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare