• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Ore

Oj vad ni har pratat på här...

MrsB: Kram till dig!

BS: Blir riktigt upprörd när jag läser om vad läkaren sa. Men Nennes råd är bra, ge dem vad de tål istället för att "bryta ihop".

EA: Baka, pyssla, greja... Jag är imponerad. Är det bara jag, som trots att jag inte har några barn, verkligen måste pussla febrilt med tiden och inte tycker att jag hinner en bråkdel av allt. Att plocka fram mina pärlor och pyssla litet känns som en dröm just nu...

Nenne: BIM _ÄR_ BIM tills BOM har bevisats...

Ego: Badrummet är nog ganska planerat, ska se vad maken säger. Jag blev nöjd i alla fall. Försäljaren var grymt duktig, och trots att jag tyckte att jag visste ganska väl hur jag ville ha det så blev det inte så men jag är jättenöjd ändå. Väntar nu på bilder, tar tydligen litet tid att lägga in kaklet i ritningen (ska ha tre olika färger på kaklet på några väggar, slumpmässigt blandat...)

Hann även gå en runda på stan efteråt, mycket nöjd. Reafynd (butiken ska byggas om), kofta, jeans och tunika för 184 kr totalt

• Izzie

Mrs B - Skickar en kram! Hoppas du får en mysig dag i pulkabacken ialla fall.

BS - Usch. Jag förstår verkligen att du både blev arg, sårad och ledsen efter det samtalet med läkaren. Tycker både Cicci och Nenne skrev bra saker så jag nöjer mig med att skicka en jättekram till dig!

Själv älskar jag hemmakvällar när jag kan vara helt själv och se nån typisk tjejfilm o äta nåt gott! Tycker jag gott man kan få någongång då och då. Nyttigheter tänker man ju alltid på annars.

Vet inte om jag håller med om det där med att äta tråkig mat när man ska gå ner i vikt. Bättre att försöka hotta upp nyttig mat och hitta nya favoriter istället. Tanken är ju att man ska äta den maten mer el mindre för alltid sen, och är maten dessutom tråkig bli ju hela projektet bara för jobbigt. Nä - fram för goda nyttigheter och unna sig lite onyttigheter ibland!

Nä, nu är det dags för dagens höjdpunkt. Inköpt sallad med räkor och dubbla avsnitt Lipstick Jungle medan M sover middag. Tjohooo!

Ses sen!

• Fru E

Ore-det var inga dåliga fynd , behöver med koftor och tunikor de jag har är slitna men har inte orkat leta så mycket..

Liten-åt kall sallad men var mer sugen på varm mat eftersom jag fryser hela tiden

• MSW

Nu har jag skickat mail till mäklaren och lagd vårt skambud.. Förmodligen får vi väl till svar att "lägsta budet som är lagt innan er är xxx:- högre än ert" och vi får svara att nej tyvärr då är vi inte intresserade.. Men nu har vi iaf FÖRSÖKT!

Började förresten gråta igår, när jag såg ett mms jag skickade till maken medan vi låg på bb.. Stod typ att jag hade A inne på rummet bara eller något sådant... Känns som det finns en aaaaaning känslor inbäddat i det där..

• Fru E

MSW-då har ni gjort vad ni kunnat för att få huset till det priset ni är beredda att ge

• Ore

Nu korkar jag upp fredagschampagnen! Ta för er, ni som vill ha...

(Måste göra det litet roligare för mig, ska fixa litet pappersarbete innan jag tar helg...)

• Liten med Mindre

Mmm...här korkades det upp både marängsviss, bullängder och så ryktas det om popcorn till lanseringen av en produktfilm. Passar mig som inte kan få så mycket gjort idag.

(En av killarna har sin son med sig. Undrar vad han får för intryck av pappas jobb: de bär omkring stolar, äter pizza o dricker läsk, fikar med maränger o glass o bullar - o så ser de på film o äter popcorn. Jag vill oxå börja jobba... )

• kängu

Freeedag!! Nu har jag varit hos BM och på långlunch med maken. Känner mig sprallig

Ska snart packa upp den nya soffan som kom imorse- Izzie, det blev en helt annan mörkbrun 3 sitssoffa. Ska köpa en fåtölj och fotpall till och sen får det vara bra.

Men först ska jag nog försöka få gjort lite på studiefronten...

• FruCicci

Vi har blivit med tvillingvagn!
    Extrapris är min melodi
    Valde mellan brun och beige färg, för det var de som var billigare, så det blev en brun för den håller färgen bättre och smutsen syns förhoppningsvis inte så mycket...
    Lite sprallig jag med.
    Sen var jag och åt långlunch med en av mina bästa kompisar på Riche, sååå mysigt, skulle kunnat sitta där hela eftermiddagen

• Liten med Mindre

Cicci - vabbar du idag med?

Eller blev det bara långlunch ändå? Grattis till shoppingfynd.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare