• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

nenne - Jag måste också protestera eller tycka synd om mig/unna mig. Tänk om jag kunde göra som andra och projicera "unna mig" på kläder o skor istället för kakor. Dyrt men snyggt!

• Liten med Mindre

Fast jag kan ju hålla med om kexen - ska jag gå upp i vikt vill jag göra det på att äta goda saker. Hellre ost än kex. Hellre choklad än sockergodis. Hellre potatisgratäng än hamburgare och pommes.

Åhå - det när nog dags att ta fram köttbullarna (som tillverkades i ett hav av matos igår kväll. )

• Frejis

Nenne - för mig fungerar förbud till viss del. Jag är en sådan person som till exempel älskar chips och jag kan inte ha en öppen chipspåse hemma efter kl 15 på eftermiddag för att då går jag och äter upp allt och ogillar sedan mig själv. Så att chipspåsar finns nu i källaren (så långt sjunker jag aldrig att jag går ner dit för att hämta upp dem eller så kastar jag allt. Chips är med andra ord förbjudna här hemma förutom fest.

Mat har ju också social funktion på samma sätt som alkohol. Hade några kunder för ett tag sedan som blev djupt deprimerade eftersom de inte längre kunde äta själva. Tycker att det är så mycket av vår vakna tid som kretsat kring mat, vad vi ska äta, inte ska äta etc. Klart att det blir extremt svårt då för att då är man ju annorlunda. Jag har också svårt för den här tråkiga maten eftersom jag älskar god mat med såser och andra tillbehör. För mig fungerar det rätt bra att hitta några råvaror som inte är så kaloririka och som jag kan äta mig mätt på utan att känna mig bestraffad personligen gillar jag kokta morötter, brysselkål, broccoli. Har gjort så vid ett par tillfällen att jag gjort en megaskål med sådant och tagit av det när jag känt mig hungrig; sedan äter man som vanligt fast mindre och kan hantera matmängder rätt bra eftersom man inte känner sig vrålhungrig.

Kanske läge för lite kokta morötter igen eftersom jag kommer att gå upp rejält om jag fortsätter att må illa Min egen viktfixerade mor sade det senast igår *hm, tack för det! *

• Liten med Mindre

Förresten ska jag nog unna mig lite "tröst" ikväll - tjejkvällen är inställd. En av tjejerna flyger till killen i London, den andra blir kvar i småstaden med sjukt barn. Mutter!

• Fru E

Sällar mig till gänget som unnar sig massa gott när det är synd om en . När tanten kommer blir det en liten godispåse framför tv:n..........

Jag VILL också äta lunch på tisdag man KAN ju inte

• Fru E

Liten-då är det verkligen läge för lite tröst när en sådan trevlig kväll blir iställd. Själv har jag inte lyckats komma på om jag ska trösta ikväll eller inte.....

• Telemarkgrrl

EA, kan du inte försöka mygla till dig en liten jobbresa till Stockholm?

• Telemarkgrrl

Angående god mat och godis så kan jag omöjligt ta bort sånt. Min enda chans att gå ner i vikt är att röra på mig ordentligt. Jag gillar inställningen dom har på Friskis & Svettis: man ska inte ta bort något, bara lägga till.

• nennesjuttioåtta

Liten och Frejis
    Det är ju det som är grejen, jag kan inte hantera förbud! Då hittar jag bara kryphål. Som ikväll när maken ska ut på grabbig ölhävarkväll med innebandy. STAA-a-a-ackarhaars mee hh heeejj som är själv, måste baka kladdkaka, köpa jättestor påse med godis och äta hämtmat. Ja, men RING en vän på äkta vem vill bli miljonär-manér, någon annan kanske också sitter ensam hemma? Nej, då faller ju hela martyrgrejen, jag VILL ju vara själv så jag får frossa i onyttigheter och känna mig dålig.

• nennesjuttioåtta

Bra slogan som FAN, telis!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare