• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • FruCicci

ha ha nej nej jag vabbar inte, jag tog lång lunch ändå... så många som springer till frissan eller gör ärenden på sina luncher som då blir lite längre än en timma, så jag tog 2,5 timme lunch med gott samvete

• Fru E

Ore-tar gärna lite champagne

Ingen som har några bra tips på hur man får den lön man vill ha på lönesamtalet snart????
    Fick nyss reda på att en av mina kursare som jag jobbar med, hon jobbar på en annan avdelning men jobbat lika länge och samma utbildning, har den lön som jag vill ha men som jag inte fick förra året..........är verkligen urdålig på att motivera vad jag gjort som förtjänar högre lön....så tips mottages tacksamt

• kängu

Nää jag får inget gjort här. Ska koka mig en kopp kaffe och se om den kan få fart på mina slöa hjärnceller....

Vad blev det för vagn Cicci- har du länk? Jag håller också på att kikar lite på vagn (vi har en som vi fått, men det är så kul att kolla )

• Liten med Mindre

Trevlig helg!
    Nu får det vara, har suttit av min tid idag. Bättre att gå hem till Mindre o Maken.

• FruCicci

Kängu, det är babyproffsens egna tvillingvagn. Svårt att länka eftersom man hamnar i en katalog (pdf) när man går in på deras hemsida.

Hur som, den får duga.

• kängu

Aha den har jag nog sett när vi var där och kikade! Skönt att du hittat en vagn!

Nu ska jag kasta i mig lite kaffe och försöka få något gjort innan maken kommer hem.

Ha en fin helg alla! Kramar till er allihopa, och några extra till de som behöver dem!

• fru AM

Cicci: HAr läst massa bra om den vagnen du köpt. Skulle vi köpa bred tvåbarnsvagn så skulle det bli den också! Grattis till reafynd! Får man fråga vad den kostade?

• Mrs  B

Hej hej

Nu är vi åter från pulkabacken och har fått i oss lite mellis. Malte sover och jag och Max slappar.
    Det blev 75 min i backen och 15 min skottning.
    Det får bli motionen för idag!
    Skönt var det iaf och svettig är jag!!!

Försöker tänka positivt idag och pussar/kramar pojkarna extra mycket......
    Hade inget ljus till kyrkogården hemma så vi får tända ett här hemma idag och sen får jag åka dit imorgon istället.
    Har lite kort att titta på iaf.

EA
    Shopping blir det förhoppningsvis på söndag men jag vet inte om vi kan/hinner köra inom er denna gång. Ska ha släp med oss också. Men vad sägs om en lunch i veckan??????

MWS
    Japp, det blir Väla och IKEA. Perfekt!!!!!
    Maken har match i Växjö på lördag och är ledig på söndag.

BS
    Ojdå, det var ju mycket på en gång och inget roligt alls.
    Hoppas att det löser sig framöver!
    Skickar många kramar till dig!
    Max har ju alltid varit stor för sin ålder, hans vikt och längkurvor följer varandra perfekt dock, men ingen har sagt något mer till oss.
    Trist att du inte har gått ner, men jag vet hur det är.
    Ska väga mig igen på måndag och hoppas verkligen att det går neråt. Vet att jag inte har så mycket motion just nu, men det kommer det också.
    Har förresten Iris någon aktivitet utanför dagis?????
    Max har både gympa och simning och det hjälper bra mot hans rastlöshet.

Måste säga att jag är väldigt nöjd med ViktKlubben och recepten jag får. Är väldigt kräsen så jag plockar bort vissa saker (men lägger aldrig till) och gillar jag inte receptet jag fått letar jag upp ett annat med samma kalorier.
    Gör även maten barnvänlig så resten av familjen kan äta den och KAN INTE PÅSTÅ ATT MATEN ÄR TRÅKIG.
    Har fått väldigt många GODA recept denna veckan.
    Sötsuget har minskat otroligt mycket och det är jag mest stolt över. Förra lördagen åt jag en kanelbulle, det är allt jag har fuskat med.
    Jag är mätt efter det jag har ätit.

• Fru E

Mrs B-ingen fara med pahalsningen antagligen ska vi pa kalas pa sondagen sa ar inte hemma. Har min kalender pa jobbet men ska kolla vilka dagar jag ar i H, har for mig mandag, torsdag och fredag. Men pa mandagar ater vi alla tillsammans...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare