• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

Lappis: Men det var väl skönt! Både att lapa sol i Barcelona och att X:et from hell äntligen verkar slut!

Nenne: Skit med tanten! Nu är ju säkert inte adoption er enda utväg (ni är ju såna UNGDOMAR!) men en lösning som kan bli riktigt bra om det är det ni kör på så småningom. Stor kram i alla fall!

Lite avis på din och Telis lårtöjarträff i backen (även om jag är en skidodugling ). Men jag ska i alla fall få äta lunch med Telis och Frejis imorgon! Kanske Lappis vill vara med också? 12.30 på Anglais. (full insyn i våra görnaden för alla smygläsare! )

Koko: Visst är det intressant med dessa ändrade datum vid olika UL ... Det datum vi fick senast (frånsett ev kejsarsnitt osv) betyder att barnet blev till under vår Frankrikesemester då vi var ständigt omgivna av kompisar och barn och knappt fick till det alls, alternativt på resdagen hem ... Jag är INTE med i 10 000-metersklubben än så länge

Skönt att begravningen kändes "bra".

Har i helgen haft gäster återigen men nu flaggat för att vi ska ta det lugnt med bjudningar innan bebin är född. Det är faktiskt lite för jobbigt att stöka runt, städa, handla, laga mat, städa efteråt - varje helg. Med en allt tjockare mage och begynnande halsbränna.

• BrudSommar2006

Cicci, hur har det gått för er där hemma? Har ni börjat prata med varandra igen nu i alla fall? Är ni friska äntligen?

• Tinga

Muggles & Koko - vad skönt att ni båda fick fina avslut på era respektive håll. Jag tror att en fin begravning är en viktig milstolpe i sorgearbetet.

Izzie - er helg låter precis som vår! Jag hade tänkt motionera lite själv också, men har känt mig väldigt yr de senaste dagarna, så det kändes inte som någon bra idé. Se nu till att verkligen njuta av den sista veckan som mammaledig! Ska din man vara hemma nu?

Lappis - åh, vad det låter härligt med era dagar i vårväder! Och så himla skönt att det verkligen verkar vara din mens som gjort sitt intåg nu, så att det äntligen kan bli ett slut på den här utdragna historien. Trist förstås med mens och ont när man är bortrest, men jag antar att du ändå på något sätt var "glad" åt det.

Nenne - är det något man verkligen lärt sig under åren här i tråden så är det att världen är orättvis! Jag håller helt med dig om att det känns surt att själv behöva betala en massa pengar för att få ett barn, när andra lyckas med bara en orgasm, som du säger, men samtidigt är det kanske ändå bättre att det iallafall finns en möjlighet att få barn? Jag har många gånger tänkt på hur orättvist jag tycker att det är att Piff & Puff skulle födas 13 veckor för tidigt, när typ 99% av alla barn föds i fullgången tid (efter 37 graviditetsveckor). Nu är det större risk att de drabbas av diverse sjukdomar och de har betydligt sämre lungkapacitet än andra barn, men så är det. Jag vet att man inte kan jämföra en sorg med en annan och jag "unnar" absolut dig att vara ledsen över er barnlöshet, så det är inte så jag menar. Stor kram till dig!

Apropå Lappis sköna dagar i vårsolen så har vi nu äntligen kommit till skott och bokat en resa. Vi har ju funderat på alla möjliga resmål nu i mars-april, men det slutade med en tur till Barcelona den 1-6 april. Ska bli så härligt att komma iväg några dagar och väderstatistiken säger ca 18 grader och 6 soltimmar per dag, så det är bara att hoppas att det slår in. När vi väl åker kommer det att vara exakt ett år sen vi reste senast (kom hem från Paris den 1:e april ifjol), och det känns som ett långt uppehåll för resegalningar som vi. Å andra sidan finns det ju en naturlig förklaring till uppehållet, och den vill jag ju förstås inte vara utan.

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    Åååh vad skönt om det äntligen har stökat klart! NY kula på gång för kaninen ! låter som ni hade det fantastiskt i Barcelona, vad skönt!!!!

Muggles
    Jomenvisst serru, Hade inte BIM förrän imorgon eller på onsdag. Mensen kom 9 dagar efter inseminationen.

Vilken fin begravning!!

BS
    Bra att ni börjat med vällingen, du ska se att din vikt jobbar med dig snart! Och din ÄL! Jag vet inte hur det är, men enligt min läkare så vaknar spermierna mer till liv när de körs i de där centrifugen, och dels så srutar jag ju för att tajma ägglossningen, men om de tär någon större chans att lyckas än annars vet jag inte. Förmodligen inte. Jag har inte börjat spruta igen, de har inte ringt tillbaka ännu för att meddela hur vi ska fortsätta. Känns totalt meningslöst att göra nåt öht...

• fru AM

BS: hej! Duktigt av er att börja tunna ut vällingen och så vidare (det är svårare än man tror att ta steget att börja mixtra med det där eftersom det ibland känns som enda livbojen om man har ett egensinnigt/vällingälskande barn!). Sonen var svårt beroende av sin mitt-i-natten-välling tills han var säkert 2,5 år (från tio månaders ålder). Fan vad jobbigt det var. Till sist tog jag tjuren vid hornen och vägrade. Han skrek var tionde minut, hela nätterna i två nätter. Sedan var det lugnt.

Tycker ändå att det är konstigt att de ser Iris som överviktig. Hon MÅSTE ju väga mer eftersom hon är så lång ... På bilderna jag har sett ser hon ut som en vanlig, men ovanligt söt, kanske lite knubbig unge! Har hon plötsligt hoppat upp ovanför sin kurva?

Kram till dig - med snurrig ÄL och svårt att träna pga förkylning!

• Ore

Lappis: Fördelen med mens är ju att det då varar ett antal dagar, och sedan ska det vara slut med blod för din del. Helst för sisådär ett år framöver eller så...

Nenne: Skräp tant! *svordomar och förbannelser till henne* KRAM!

Liten: Låter häligt med att vara ute i snön. Fet kräm i ansiktet fick vi när vi var små, mamma hade en plåtburk med niveakräm i... *minnen*

Vickan: Stackars mormor... Och det tar ju sån tid att läka när de börjar bli till åren...

Izzie: Kluvenhet till att börja jobba igen, fullt förståeligt. Samtidigt så betyder ju det att båda sakerna har sina fördelar (och förvisso även nackdelar). Men när man kommit in i rutinerna så blir det säkert jättebra!

Apropå snorkiga läkare så stödjer jag Litens teori om att statusen på läkarutbildningen pga att det är svårt att komma in lockar fel personer. Lämplighetsprov kanske inte är så dumt. Samtidigt som de übersmarta men kanske inte så empatiska personerna också behövs - till forskning om inte annat. Så fler platser på läkarutbildningen, och litet konkurrens om lämplighet kanske? Skulle kanske även göra att sjukvården blir bättre bemannad. Även om jag har vaga minnen av att någon sagt att läkarna själva vill att det ska vara brist på läkare, och det är klart att det håller ju deras löner, och deras status uppe...

Ego: Nytt BIM-datum för mig är 9/3. Och blir jag inte gravid nu så beror det i alla fall inte på att vi inte prickat ÄL, jag borde vara fullproppad med simmare så som vi legat i Nice

Inspirerad av EA:s bakflit så slängde jag ihop en omgång bullar igår dessutom. Ska nog se om det kan bli litet cupcakes någon dag också... Hittade en muffinsbok i min receptbokshylla häromdagen, hur kom den dit?

• MSW

Hej alla!

Jobbigt med begravningar, men det brukar kännas skönt när de är över.. Så att man kan börja tänka lite mer framåt igen..

Lappis: Låter juh super att det äntligen verkar var slut på X:et!

Och så likadant som vanligt, visst var det mer jag hade tänkt kommentera!!
    Jaja, är lite lagom tankspridd för tillfället! Skyller på att jag nog är upptagen med att tänka på min mjältes vara eller icke vara.. Även om jag inte tycker att jag medvetet tänker så jättemycket på det...

Här tycker jag med att förkylningarna bara går runt, runt, runt.. Maken som hittills har klarat sig var ganska snorig och hängig igår och imorse.. A som äntligen verkade pigg (hyffsat iaf) upplever jag som att han är mer snorig idag igen! *suck*
    Jag har iaf tänkt gå på min gympa idag även om jag fortfarande är lite snorig (men inte känner mig sjuk)..

• BrudSommar2006

Piggelin, lycka till med lägenheten!

Själva har vi röjt ur alla Iris för små kläder i helgen men inte hunnit packa undan dem än men nu ligger det några tröjor och skramlar i hennes lådor och utanför ligger ett berg av kläder. Måste komma iväg och skaffa lite mer i 110, har bestämt mig för att skippa 104 i tröjor, kommer nog inte att kunna göra detsamma i byxor där hon har 98 fortfarande. Såg en vårjacka i 110 igår på H&M och slog till direkt, när det väl blir vår och vi behöver en jacka så är det väl bara skidkläder i affärerna. Går och väntar på att Pippilotta ska bestämma sig för om de har någon jacka de kan skicka istället för den felaktiga som dök upp hemma och som jag skickade tillbaka men det verkar segt på den fronten. Har beställt en annan från Linus&Lotta så länge, får se om den kan vara något, den har inte dykt upp än.

• fru AM

BS: Tittade just på de fina Facebookbilderna av Iris. Hon är ju så jättesöt och ser bara sund ut för mina ögon!

Med tanke på hur ofta de är sjuka när de är små tycker jag det vore skönt om Livia kunde äta upp sig lite. Hon känns på gränsen till för pinnig hela tiden ... Vi fick ju också "skäll" för det på BVC på 18-månaderskontrollen.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare