• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

Nu sänder vi en tanke till min vaxade ex-tysk. Namnsdag idag!

• Lapinette

AM - vi har också mycket middagar hemma och tycker det är skoj att fixa och ordna med meny, vin och allt till men förstår att projektet blir desto större när man har barn.

• Mrs  B

Muggles och koko
    Kram till er!!!

Nenne
    Tycker också det var tidigt med blödning. Trist!

EA
    Ännu ett par har avbokat Göteborgsvarvet, men förstår dem eftersom de bygger hus och ska flytta in en månad efter loppet.
    Detta gör att jag kommer att vara helt själv med barnen så jag umgås mer än gärna med er, om ni vill förstås.
    Vi kommer att bo på First G. Bokningen är just nu fredag till söndag men kanske skippar vi fredagsnatten.

BS
    heja heja
    Men glöm nu inte dietisten!!!!!

Izzie
    Oj, sista veckan redan.....

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-02-23 11:34:22 följande:
    AM - vi har också mycket middagar hemma och tycker det är skoj att fixa och ordna med meny, vin och allt till men förstår att projektet blir desto större när man har barn.
    Precis - så det var en ren njutning att göra det utan barn inblandade för ett par veckor sedan! En liten snabbis innan t o m !

Ja just det: Torsten!
  • BrudSommar2006

Hm, min kusin är också gift med en tysk som heter Torsten, kanske är så enkelt att alla tyskar heter Torsten? Fast nej, här på mitt jobb har vi en som heter Sven så det kan inte stämma.

• BrudSommar2006

Mrs B, jag vet inte riktigt när jag ska pressa in dietisten i tidsschemat, det är väl det enda, är så mycket med både jobb och sjukgymnast och Iris just nu.

• fru AM

Men BS: det kanske är samma tysk? Det kanske bara finns en tysk som heter Torsten!? Heter din kusin Birgit?

• BrudSommar2006

AM, haha, nej min kusin heter inte Birgit så det måste finnas minst två av dem!

• BrudSommar2006

Funderade lite på det här med middagar och fester för vår del och dels är det ju så att mer eller mindre alla i bekantskapskretsen har samma problem med barnvakt och småbarn och dels så är det ju inte så lätt att ta sig runt i förorten när alla bor på olika sidor om stan så det blir ju så att man får ta bilen oavsett barnvakt eller inte. En nyårsafton kanske man kan slänga ut storkovan på en taxi men det gör ju folk inte annars. Fast lite fler middagar borde vi anstränga oss att slå till på, annars tycker jag att det mest blir eftermiddagsfika om man ska träffas nu.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare