• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Lunch....hmmm......jag är i H torsdag och fredag hela dagar, imorgon är jag inte där och på onsdag har jag möten hela dan så är glad om jag hinner ta en macka i farten mellan tågen.

• Fru E

Mrs B-vi tar tåget från Lund vid åtta tror jag

• Mrs  B

EA
    Angående Göteborg kan vi ju höras på mobilen och lunch på torsdag ska jag kolla upp.
    Malte ska till bvc 9.30, sen hämtar jag Max 14.

• Fru E

Attans vad kallt här är, brrrrrrr 16 grader inomhus visar termometern och det är 3 plus ute så borde inte vara så kallt inne. Hoppas hoppas det inte är pannan som har gått sönder (den är oroväckande tyst men vågar inte pilla på den), grannens panna gick sönder förra veckan nämligen......och jag som fryser i vanliga fall med. Tur det är spinning snart så man får upp värmen lite innan man ska kyla ner sig igen.

• Fru E

Vickan-är du missnöjd med din vikt nu?

Här är det nu 15 grader.........men en servicekille är på väg som tur är

• Mrs  B

Vickan
    Det funkar mycket bättre än väntat måste jag säga så här långt.
    Går in i tredje veckan idag.
    Som sagt, man får ett matschema sen kan man ju byta ut de recept man inte gillar. Jag äter oftast färre kcal eftersom jag är lite kräsen.
    Har dock en lång väg att vandra, ungefär den väg som du hade....

Eftersom jag sitter med min svenskkurs på kvällarna så får maken natta barnen och han börjar minsann få pli på Malte , men däremot går det inget vidare med Max.
    Nu ska jag ta två kvällar så vi får väl se hur det blir.....
    Hårdhandskar var det eller?????

• viktualia

EA&MJ skrev 2009-02-23 20:25:09 följande:

Vickan-är du missnöjd med din vikt nu?Här är det nu 15 grader.........men en servicekille är på väg som tur är
    Före min jättebantning vägde jag 95 kg till mina 1.64 cm. Osannolikt men sant... Sen tokbantade jag maj-dec 07 och var nere och vände på 71 kg. Nu har jag lagt på mig igen och väger nog ca 75. Egentligen önskar jag att jag vägde under 70... typ 66 eller så. Anledning? större vingelmån... Jag blir piggare osv.

Och som MrsB säger så funkar Viktklubb strålande bara man kommer in i det. För mig gick det som synes strålande... jag gick från 46 i klädstorlek till 40/42. Hade 103 cm i midja innan och har väl runt 82 nu. MIRAKEL och tidernas största egotripp. Men som sagt.. det finns några kilon kvar att ta av.

Idag har jag i alla fall klarat mig hyfsat. Har nog inte petat i mig mer än ca 1600 kcal. Målet är väl att ligga på 1500 kcal på vardagarna... det gäller mest att fördela kcalisarna vettigt...
  • Fru E

Ore-såg att du svarat i en annan tråd om lönestatistik......skulle du ha lust att hjälpa mig med lite siffror? Har lönesamtal med chefen nästa vecka och vill veta var jag borde ligga för att ha lite ammunition.....

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare