• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

AM - de tror att hon kommer att tillkännage sin förlovning idag då hon har bokat möte med statsministern. Inget är bekräftat än och själva förlovningen äger inte rum idag.

Ego - trött, förkyld, legat vaken i natt igen (men denna gång pga förkylning) och jag har gjort min plikt dvs lämnat lite blod på SH imorse.

Vi får se hur jag gör med lunchen. Känner mig inte så pigg... Ikväll middag på F12, hade varit bättre en annan dag men vad gör man? Bara att åka hem och snofsa upp sig och pallra sig dit.

• FruCicci

Godmorgon!

Hej Frullis!
    vad roligt att du tittade in o hann skriva Shit har de flyttat dig till 22/6, det var när Victors datum, 21/6 UL känns ju jätte märkligt på så sätt, jag blev ju med flyttad, o det stämmer inte alls, men när vi fick vårt andra UL så stämde det, för då flyttade de tillbaka mig... Skönt att det blev tidigare!

Mugglan! Jag ska ha möte klockan 13.15, dessvärre, så det får bli en tidig lunch i så fall. Jag måste hoppa in i en taxi senast 13 för att hinna tippar jag.
    Jag var så¨osugen på Gbgs resa, då det är jobb, så jag bokade om mötet efter lunch så det blev tidigare, så jag skulle hinna med ett tidigare tåg tillbaka till sthlm, ville hinna träffa Vickevire innan han somnar...
    Tror jag kan mellan 11.30 och 13.00
    Shit nu såg jag att jag har första mötet i V Frölunda, ligger inte det långt från stan? Hur lång tid tar det dit med taxi från stationen?
    Nästa möte efter lunch är i HisingsKärra....
    Jag har ju noll koll på GBG, inte så konstigt.
    PIGGIS, kul om du kan med.

BS, Junibacken på lördag sa dù?
    Ska vi mötas upp där? Så kanske Iris o Victor kan leka en stund på förmiddagen?

• fru AM

Men hallå! De ÄR ju inte förlovade än! Inte förrän jag ser ringen på fingret!!!

• FruCicci

Enligt aftonbladet är det nu BEKRÄFTAT de gifter sig 2010....
    Undrar om de kommer hänga här på BT då
    Sen kanske Victoria vill vara med i vår tråd, ha ha ha ha

• BrudSommar2006

AM, jag tror att det är i eftermiddag som hon ska förlova sig, allt enligt allas vår Johan T. Lindvall! Reinfelt var på besök i söndags tydligen och det är nu godkänt och klart av regeringen. Känns det bättre nu att vara lite mer uppdaterad?! Hoppas att jag kunnat vara till hjälp.

• Piggelin1

Haha, BS - fettisdagen är säkert bra av ngn anledning för dem! Vem vet, det kanske är detta datumet som de hånglade första gången eller nåt

Muggles - vi vågar inte hoppas på budgivning ännu. Vi blev lite luttrade sist... Även om budgivningstanken snurrar runt som en ivrig fjäril i skallen, så försöker jag tänka på att första prio är & förblir att den blir såld... Bara den blir det så är vi supernöjda!

Liten - denna svängen mammaledighet har faktist varit inplanerad ända från början Jag var hemma tio månader, mannen sex månader (sluttampen nu) & sen är jag hemma två månader till & så tajmar vi förhoppnonsgvis detta med dagisplats. Vilket vi nu lyckas med! Sen är dagiset så långt ifrån förstahandsvalet vi kan komma, i en helt annan stadsdel, men så som läget är på "dagismarknaden" så är det ju bara att le & vara glad för det man får & sen byta upp sig, förhoppningsvis i augusti. Fick tipset av en kompis syster att det är roligt att vara hemma med barnet även när det är lite äldre & jag tog fasta på detta tips. När jag började jobba i sept då var hon ju fortfarande liten, men nu har hon ju så himla mkt mer koll på omvärlden, så nu ser jag fram emot det!
    Blir ju nästan som lite semester - börjar vara hemma den 9 mars, tre veckor senare (30 mars) börjar inskolningen & sen är jag förhoppningsvis tillbaka på jobbet senast slutet av april.
    Praktiskt också att en av oss är hemma när flyttlasset går.
    Det funkade ju liksom inte att mannen skolade in Amanda inne i stan nu & sen ngn månad senare så byter vi kommun & måste ha nytt dagis, inte riktigt lönt. Så nu blev det denna lösningen, vilklet känns helt OK! För några veckor sen var jag kluven eftersom jobbet är så otroligt KUL just nu, men nu känns det kul att vara hemma också!
    Låååång utläggning det blev...

• Fru E

Tycker dereas frieri och bröllop har varit på gång i så många år nu så tror inte på det förran jag ser ringarna på fingret, precis som AM sa

• BrudSommar2006

Cicci, ses gärna på Junibacken på lördag, vi tänkte försöka ta oss dit till de öppnar ungefär och så blir det väl tidig lunch där innan det blir knökfullt och sedan blir vi väl kvar en stund. Speciellt den där sista delen med Elsa Beskows landskap verkar Iris gilla. Kanske är det extra mycket folk eftersom det tydligen är sportlov men vi tänkte inte ge oss för det!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare