• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

Frullan
    jo det är klart vi ska göra ivf, men vi måste ju ställa oss i kön för det är ju inte särskilt säkert att det funkar med ivf på oss, det är ju inte 100%-igt direkt.

Piggelin
    ÅÅÅH hoppas det går bra med försäljningen nu, verkar ju lovande!!!

• muggles

Ore: Dell är ett jättebra märke, alla våra jobbdatorer (och vi är ju ett mjukvaruföretag ) är Dell. Anledningen till att din gamla dator är seg kan vara att den är just gammal. När man haft datorerna ett tag så har man ofta installerat en massa program som tar plats på hårddisken och lagt dit filer och tagit bort (blir sk fragmentering). Man behöver eg göra en upprensning ibland, avinstallera sådant man inte längre behöver och sedan köra en defragmentering (el flera). Jag förstår om du inte orkar fixa i ordning din gamla dator men välj inte bort märket Dell pga det De flesta moderna datorer har mkt internminne (RAM), mkt hårddisk och en bra skärm. Speciellt bärbara (jag förutsätter att du vill ha en bärbar?) - där flimrar skärmarna mindre. En sak som kan vara värd att tänka på är att om du vill ha en snabb dator ska du välja dual-core/quad core. Det betyder att det finns mer än en processor i och då blir den snabb. Å andra sidan är jag inte säker på att du behöver extra snabbhet dator med tanke på att du mest ska surfa. När man surfar är det inte datorns snabbhet utan uppkopplingen som avgör. Ska du bearbeta bilder så är det väl bra med mkt minne och hårddisk (som Liten skrev).
    Om du hittar en dator som du är sugen på så länka el skriv upp de viktigaste uppgifterna här så kan vi ge dig go/no go.

Cicci: jag vill absolut luncha 4/3!!! Vi åker till Åre med jobbet den dagen men först på kvällen så en långlunch är väl en bra uppladdning

Piggelin: det blir 28+ som ingen av oss varit på, blir spännande. Jag har redan sagt det men lycka till med lgh! Jag tror det blir budgivning och över 2 mille...

Nenne: pisstant!

EA: hoppas det inte är tanten!

Frejis: jag förstår att du är nervös, det har vi alla varit. Men jag tror det går bra!

• Ore

EA: Självklart kan jag hjälpa till! Har du litet mer info som jag kan söka på?

• muggles

frullan: jag vill också att folk festar av mig när jag dött, jag tycker det är en skön tanke. Begravningen fick mig att tänka på min egna begravning och jag vill att folk ska få god mat och gott vin (och bubbel till dem som vill!). Sedan kan de gärna få hålla lite tal om hur underbar jag var!

• nennesjuttioåtta
    muggles skrev 2009-02-24 09:00:09 följande:
    frullan: jag vill också att folk festar av mig när jag dött, jag tycker det är en skön tanke. Begravningen fick mig att tänka på min egna begravning och jag vill att folk ska få god mat och gott vin (och bubbel till dem som vill!). Sedan kan de gärna få hålla lite tal om hur underbar jag var!
    Instämmer!

F ö måste jag ju meddela att jag följer med maken till Gbg under Göteborgsvarvet-helgen. En dejt på lördagen, blev det det elelr???
  • Fru E

Nenne-vi landar i Gbg ungefär halv elva på lördagen tror att Mrs B är uppe ungefär då med

• BrudSommar2006

God morgon, idag måste jag verkligen jobba på men ska dricka en kopp te och läsa ikapp här först.

Är det inte lite konstigt av Prinsessan Victoria att förlova sig på Fettisdagen när alla är upptagna av att äta semla? När hon lika gärna kunde välja imorgon menar jag. Nåväl, te var det.

• fru AM

Nu är jag tydligen hopplöst efter - har kronprinsessan Victoria förlovat sig? Och varför vet alla det utom jag?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare