• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Är någorlunda flitig idag faktiskt, har många möten resten av veckan så måste få undan lite grejor så det inte blir så stressigt sen

• kängu

Jag är också ineffektiv, till skillnad från igår då jag skrev i 10 timmar i streck! *stolt* Jag följer Piggis exempel och loggar av.
    Ha en fin dag alla!

• Ore

Glömde mellan alla telefonsamtal...

TACK muggles, för datainfon! Dualcore noterat.

Måste ju säga att jag har spanat på Dell litet.
    T.ex. denna: www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/laptop-inspiron-1545&l=sv&s=dhs&cs=sedhs1

Om nu länken fungerar, och visar den sida jag har tänkt, så finns där två olika varianter - den ena har dualcore.

Och bara för att det är ni, så kan jag ju kanske erkänna att den stora anledningen till att jag spanat litet på den datorn är för att man kan få den i blått eller turkost - favoritfärgerna just nu... Både maken och min lillasyster tycker jag är urfjantig. Men maken har ju fortfarande inte kommit över att jag valde längdskidor efter färg + snyggt blommönster. (Trots att jag förklarat att jag hade blivit rekommenderad märket, och av dessa fanns det två alternativ, och racingskidorna var inget för mig...) Bara för att jag sa till försäljaren att jag vill ha "dom, för de är snyggast"...

• BrudSommar2006

Ja ska man få något gjort innan lunch så borde man ju verkligen logga ut nu antar jag.

• BrudSommar2006

FruLLan, hur ska ni göra med det där att ta reda på könet? Funderar ni fortfarande på det? Vi gjorde ju det med Iris och blir det någon två någonsin, vilket ju känns tveksamt just nu, så kommer vi definitivt att göra det då också.

• Fru E

Ore-jag sneglar på en motorcykel hjälm just nu bara för att den är snygg sen att jag redan har en hjälm spelar ingen roll (kan alltid sälja den på blocket)

• Blivande fru L

Hej tjejer! Allt är upp och ner och jag orkar inte kommentera något just nu. Det är lite si och så med koncentrationen på jobbet just nu...

Maken och jag var hos läkaren idag och fick veta att hans simmare inte simmar alls. Dessutom ser de inte ut som de ska och de är väldigt några. Inga lysande besked, alltså. Vi fick remiss för IVF eller snarare ICSI eftersom simmarna inte rör sig.

På ett sätt känns det bra att veta varför vi inte har lyckats på egen hand. Mest av allt känns det förstås jobbigt att veta att vi behöver massor med assistans och att eventuella barn inte blir till genom ett hederligt samlag, som maken uttryckte det.

Har ingen aning om hur lång kön på sjukhuset är just nu men jag tror knappast att vi får göra något försök förrän efter sommaren. Skit också!

• Fru E

Blivande Fru L- aldrig roligt att få sådana besked men samtidigt så vet ni nu varför det inte tagit sig än. Som jag skrivit tidigare så har vi flera bekanta som gjort ICSI och de har idag både ett och två barn så ge inte upp än även om det känns tungt med makens simmare. Ni vill inte göra det privat?
    *stor kram*

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare