• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

FruL: Heter semla fralla då hos er? Är det Fralladagen idag?

• Ore

Nejdå AM, du är inte ensam.

Läste också precis att det var bekräftat. Men tydligen blir det inte bröllop förrän försommaren 2010??? Sååå lång brukar väl inte kungliga förlovningar vara?

• Blivande fru L

EA - Det blir lite märkligt om man ser en semla (fastlagsbulle) med ost och skinka framför sig. Nåt att pröva kanske?

• Fru E

Är nog dags att koka lite kaffe om jag ska hålla mig vaken nu, så här trött brukar jag inte vara jaja i-landsproblem som vanligt

• Fru E

Hmmm....semla med vetebulle, mandelmassa, ost, skinka och toppat med grädde urk

• Ore

Kan också meddela att det inte blev några sprintmedaljer från skid-VM till svenskarna. Kalla föll i semin, Ingemarsdotter och Olsson var i final men blev femma och sexa. Av herrarna var det bara Hellner i final, han blev femma.

• fru AM
    Ore skrev 2009-02-24 15:14:47 följande:
    Nejdå AM, du är inte ensam. Läste också precis att det var bekräftat. Men tydligen blir det inte bröllop förrän försommaren 2010??? Sååå lång brukar väl inte kungliga förlovningar vara?
    Med tanke på hur långt i förväg brudarna (förlåt: brudparen) här på BT planerar så låter det kanske rimligt. Kungen kanske hoppas på att någon riktigt prins på en vit springare ska hinna sladda förbi och enlevera henne om de väntar ett år ...
  • Blivande fru L

AM - Nej, semla heter fastlagsbulle och fralla heter semla. Jag blir alldeles förvirrad själv när jag försöker förklara det.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare