• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

Ore: vaddå "eget" landskap?

Sweet: det måste vara fördröjningen som orsakas av de långa kablarna mellan kontinenterna eller?

• Fru E

Hade förträngt att jag skulle börja knåpa på löneförhandlingen idag men kom tyvärr ihåg det nu preeeeecccciiis när jag skulle sluta jobba *mutter mutter*

• Piggelin1

Herregud, ni hann ju skriva en hel hög inlägg medans jag knåpade ihop mitt & efter att ha läst era kommentarer, så känns min tår i ögonvrån ÄNNU mer PATETISK Håller fullständigt med att det var uppstyltat som tusan, men det är väl så det blir i sådana här sammanhang, krock mellan nutid & dåtid.
    Det jag fastande för var väl de där lite mer mänskliga sakerna/blickarna som glimtade fram ett par ggr under klippet. Jaja, lättrörd är bara förnamnet. Hur ska det då gå när de de facto ska gifta sig??? Eller det kanske räcker med att kolla presskonferensen idag för min del Halleluja!

• sweetstreet

Haha! Ja de enoooooormt lååååånga kaaaaaaaaablarna.....

• muggles

Ore: bra idé! Grönt färgtema alltså. Och så lite guld (kronor och så). Fler förslag? Barca? Vi kan bjuda in ett boy band som får hålla konsert lite lagom avklädda. Vad har hon för musiksmak eg? Är det den hemska som är varje år 14/7?

• sweetstreet

Och att det blir kungligt bröllop där ser man. Ajg såg det i mores (obs lokal tid) när jagkollade SvDs hemsida.
    Hm, tänkte, herreguuuud! Nu msåte alla svenska tidningar JUBLA! ÄNTLIGEN ngt mer än Melodifestivalen och ekonimiska krisen att skriva om....!

• Piggelin1

Haha, Ore - jag tänkte precis samma sak - varför fick Daniel inget eget landskap, Västergötland är ju redan taget

På tal om patetisk - det räcker med att Carolina Klüft eller Sanna Kallur springer & vinner för att tårarna ska börja rulla...

• muggles

Piggelin: när du är bara skön! Fram för romantiken! JAg gillade att han var så säker inför kamerorna i sitt tal, blir nog en bra prins det där. Lite mer go i kungahuset!

• Ore
    muggles skrev 2009-02-24 15:42:22 följande:
    Ore: vaddå "eget" landskap?
    Ja, Victoria är hertiginna av Västergötland, och Daniel verkar då få hänga med på hennes titel där, och blir hertig av Västergötland (enligt någon nättidning, kommer inte ihåg vilken jag kollade på...)

Så jag funderade på om drottningen är hertiginna av något landskap, och om det då är samma som kungen är hertig av, eller om hon blivit tilldelat ett "eget" landskap, där hon är hertiginna och ingen är hertig, typ...

För i så fall så är ju det en väldigt tydlig "du är bara bihang till henne-markering", tänkte jag...

Men skit samma, möhippa är roligare
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare