• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • sweetstreet

Näe nu måste jag fortätta jobba.
    Kramisar till er!

• muggles

EA: jag vet inte men jag tycker bara inte de är så speciella. En vanlig bulle kan vara lika god. Ibland skrapar jag bort grädde (och mandelmassa) om det är för mkt. Mitt sötsug är för tillfället på 0 (mkt bra!) Tror det beror på att jag kommit igång ordentligt med träningen, när jag tränar 2-3 ggr i veckan så blir blodsockernivån jämnare => mindre sötsug. Dubbel effekt mao!

• Ore
    sweetstreet skrev 2009-02-24 16:25:42 följande:
    KAN de adoptera då???? Eller hur fungerar sådant? Är det "fel" pga att det då inte är en blodsbernadotte?????
    Bra fråga... Då kanske de fejkar en graviditet, och skaffar ett adoptivbarn som liknar dem, genom en surrogatmamma? Så att alla tror att det är en blodsbernadotte?

*konspirationsglasögonen på, jajemän...*

Nej, allvarligt. Bra fråga, har inget bra svar. Kanske skulle skicka frågan till "Våga fråga" på Rix morronzoo eller så...
  • Mrs  B

Muggles
    Jag kommer att ha med mig mina två busfrön på Göteborgsvarvet (eftersom vi har barnvakt helgen innan, bröllop) så om jag får önska så bra lekmöjligheter hade varit bra.

Tinga
    Jag har också med mig make och två barn på söndagen.

Blivande fru L
    Skickar en lång kram till er!!!!

Nu kommer svärmor, vi hörs.....

• Ore

Men lappis, hennes barn kan ju tidigast födas i typ mars 2011, och då ska de haft tur i simmarlotteriet direkt... Lååååång tid dit!!! Jag fortsätter hålla tummarna för dig. Och du är en månad närmare en graviditet än du var förra månaden (även om jag vet att det j*vliga i kråksången är att man inte vet hur många det är kvar...)

• Fru E

Muggles-jag är alltid sugen på goda saker oavsett hur mycket jag tränar bara samvetet som säger ifrån

• Ore

Angående semlor så skrapar jag ofta bort minst 25% av grädden... Fast idag fick jag en alldeles färsk semla, och då var det mycket godare. Har de stått ett tag blir grädden litet hård på ytan, inte gott. Men det var mest för att jag inte ville slänga överflödig grädde i papperskorgen för att jag tycker att den töms så sällan, sur grädde på kontoret är ingen vidare doft...

Nu ska jag sluta pladdra, packa ner datorn och morsa på min kollega och se om han kommenterar mitt hår.

Här har jag färgat in kraftigt mörkbruna slingor bland mina tidigare blekblonda dito, och mina mellanblonda (läs råttbruna) naturliga strån - och INGEN på jobbet har märkt det. Inte ens min nygravida väninna som alltid brukar märka det. Hrm...

Så hoppet står till min andra kollega. Han har börjat maila med min syster, och fått förhandsvarning. (Och ja, jag försöker tussa ihop de två...)

• Lapinette

Ore, känner pressen ... måste på 2 år hinna klämma ut en unge?! Hur ska det gå när jag inte har lyckats på nästan 3 år!!! Hinner ju inte fram i adoptionskön tills dess.

Sötsug med eller utan träning är densamma för mig ... ganska så liten. Har aldrig varit någon godisråtta men bullar och tårtor tackar jag inte nej till.

• Fru E

Ore-då gör du som jag med semlan, tycker inte heller om så mycket grädde........
    Roligt att förändra håret lite. Ska göra det nu under mars med innan vi åker upp till våra vänners dop.

Lappis-då kan du få vara första provsmakare på alla mina bakprojekt så har jag någon som kan äta upp allt jag vill baka

• fru AM

Ser att spekulationerna har gått kors och tvärs här angående kungahusets fertilitet ... Det finns ju en hel del skvaller om detta historiskt sett men inget jag törs ta upp här. Det får bli på nästa brunch.

En liten "jag mötte Lassie" i sammanhanget är att min farfarsfar var professor i hud- & könssjukdomar och hade en kunglig person som patient ... Visst är det spännande!?

JAg tycker det är helkul att de förlovat sig. Äntligen! JAg är rojalist (gillar glamouren, historien, smyckena, slotten) men ser mig för den skull inte hindrad att kritisera dem när de uppför sig klantigt/pinsamt/illa. Hursomhelst: de lämnar inte många oberörda i alla fall.

Cicci: Vi får hoppas det blir tvillingsessor för Vickan & Daniel - då kan Victor & Hector få varsin. JAg hoppas på något mer sydligt för Livia - hur är det t ex med Lichtenstein, har de någon kung nuförtiden?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare