• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

Piggelin: jag funderade på de där som ska gifta sig. Trodde först att det är de som sålde sin renoverade lgh i Linné för att flytta till nytt renoveringsobjekt men träffades inte de på en nyårsfest? Är fortfarande inte säker på vilka du menar... Dagens gåta!

• Liten med Mindre

Och här sitter jag med min vanliga beslutsångest, och begraver mig i kungaskvaller för att slippa bestämma mig...

EGO totalt:
    Gjorde ett försök till igår att gå på förundersökning för laseroperation av ögonen. Och de tycker att det visst går att operera, trots mina stora pupiller, bara för att mitt synfel är relativt litet.

Då blev jag givetvis velig om jag faktiskt vill - och tänker på allt som skulle kunna gå fel. Allt som de säkert undanhåller mig i informationsväg bara för att få tjäna pengar. Tänk om det blir helt fel på ålderns höst? (Ingen vet väl det idag?) Tänk om läkaren har en dålig dag? Maken säger att han skulle göra om sin operation, men absolut bara ett öga i taget. Alla ställen jag varit o kollat på säger att man numer allltid gör båda ögonen samtidigt med den aktuella tekniken.

Jag som har svårt att shoppa strumpor - ska besluta om något sånt här.

• Liten med Mindre

Tinga - det lät som en riktigt rörig kväll! JAg kan tycka det är skönt med avlastning till bara ett barn.

Fast hon är världens goaste just nu. Igår när jag kom hem så var hon i badet. När hon såg mig så tjoade hon "Iiii Iiii mamma!".

*smält* Det var första gången det var så uppenbart riktat till mig.

• nennesjuttioåtta

tjoho där borta i ljuset.

Usch fy fan vad jag är deppig. Nej, kom inte och säg att blablablabl ni har ju inte prövat allt än. JAG VEEEEEEET! Jag undrar om jag skriver väldigt otydligt eller om det är svårt att förstå, men JAAAA det är klart att vi ska prova ivf före adoption men är det konstigt att känna att man redan gett upp trots att det finns vägar kvar att utforska? Är det ingen som kan känna igen sig i det??? Fy fan jag spyr på hela situationen,vilket jävla liv man lever.

• nennesjuttioåtta

Nähä, det blev en tråddödare. *suck*

jaja, Hurra för Victoria och Daniel, stackars karl.

Tinga
    Shit pommes frites! Låter som en bra idé med hjälp av dina päron!

Mindre
    Ta båda samtidigt, så är det över sen, annars ska du ju börja våndas igen när du ska ta det andra ögat.

Blivande frugan
    Fy sjutton vad trist med soldaterna! Har du koll på hur lång kö det är på ivf? Jag är lite ambivalent i frågan, för samtidigt som jag önskade att vi visste vad vårt problem var så vill man ju inte att det ska vara något fel... men nu har ju tiden för "bara otur" passerats med råge så det vore ju skönt att veta då vad man ska göra åt det. Och när det gäller såna problem tror jag det kvittar hur mycket omega 3 din man stoppar i sig, tyvärr, men eftersom läkarna tror på ICSI så kommer det att funka! Lycka till!!!

• nennesjuttioåtta

Ååååh jag fick en semla igår iaf. Yummieee!!!!!

• nennesjuttioåtta

Kom på igår att det nu inte blir någon 2009 (om inte ett mirakel sker den här omgången), lika lite som det blev en 07:a, eller en 08:a. Får väl hoppas att vi blir föräldrar 2010? Tveksamt.

KUKENSRÖVHÅRSBAJSMÖGELOST!

• Liten med Mindre

nenne - skickar ett vituellt boxpäron för dig att banka på. Och en kram om du känner att du vill ha. "groumpff"

ögon - givetvis har jag åter surfat på ett dokument som berättar hur illa det egentligen är med LASIK operationer, hur ögat skadas oåterkalleligt, och hur farligt det är för ögats stabilitet. 'Samtidigt som problemen sägs vara så vanliga, så har jag inte träffat någon som är missnöjd med sitt beslut. Fast jag har ju inte träffat så jättemånga som opererats förstås...

Våndas vidare.

• Lapinette

Liten - min fd chef opererade ögonen för en så där 10 år sedan och han blev nöjd. Har visserligen inte träffat honom de senaste 5 åren ... men de första 5 verkade funka bra.

nenne - skickar kramar och förstår att det känns hopplöst. Jag ger emellanåt upp men konstigt nog så finns hoppet där bak i huvudet trots alla nitar man dragit. Jag siktar hela tiden in mig på nästa, nästa och ... så nästa försök. Sen har vi adoption som en back-up plan och den kommer onekligen närmare och närmare.

• Telemarkgrrl

Nenne, raringsgumman, nej jag känner inte igen mig men det betyder ju inte att jag inte känner med dig, för det gör jag verkligen! Jag önskar så att jag kunde säga eller göra något.

Liten, jag har grubblat över ögonoperationer i typ 20 år, om du lyckas bestämma dig så kan du väl berätta hur du lyckades göra det? Jag var på väg en gång men så berättade en kollega om hennes brorsa som fick in sjukhusbakterier i ögat och nästan dog av septisk chock och blev blind på ena ögat. Jag vet att det är ooooooootrligt ovanligt men då fegade jag ur. Jag får väl se om jag repar mod igen någon gång.

Jag är också värsta rojalisten och är så glad över att dom äntligen ska gifta sig! Och jag tycker att kungen gör ett fantastiskt jobb och att Silvia pratar jättebra svenska (även om det är med en tysk brytning)! (Och nej, jag är INTE ironisk! )

Tack AM och Frejis för en trevlig lunch igår! Och stort lycka till till Frejis imorgon!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare