• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Ska kanske tillägga att jag inte la på bums då jag var helt övertygad om att det måste vara någon som skämtade med mig.

• kängu

Liten, du var superfin!

Telis, vet inte- men bågarna bara ropar på mig *kom och köööööp* Just nu är jag på jakt efter ett par rosa

Lappis, äcklig snubbe!!!

• kängu

Lappis- jag läste "nuppar" dagligen... Frustrerad? Jag???? Inte alls...

• fru AM

Lappis:
    En kompis till mig berättade i helgen att hon lagt ut en annons på blocket om lite kläder och skor som hon ville sälja. Så mycket konstiga samtal hon fick om skorna - flåsande män som ville veta att de säkert var använda ... Män med stl 42 som vll köpa skorna trots att de var stl 39 ("med lite vilja så går det nog, hehe"). Urk!

• Liten med Mindre

AM Lappis - vilka mysko typer det finns... Upphör aldrig att förvånas.

• Liten med Mindre

kängu - om det blir nya glasögon istället - så ska jag nappa på erbjuadndet om glasögonstylist som en optiker hade. Kanske kan hjälpa lilla mig som velar så.

• kängu

Glasögonstylist, det vore ett yrka för mig!!

• BrudSommar2006

Liten, får jag också se bilden, snäälla?!

Nenne, jag vet antagligen inte hur det känns alls, jag bara tror att jag vet, men jag har ju Iris så jag KAN ju inte rimligen veta. Bara det att jag hela tiden trott att jag skulle få en 09:a och inser att tiden runnit ut. Det känns så himla trist och paniken kommer krypande. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag skriver detta, jag skäms verkligen, förlåt!

Har varit hos sjukgymnasten, hon har gett upp akupunkturen, verkar inte bita på mina problem, skönt i och för sig, jag tycker verkligen att det är otrevligt, nu är det träning i en apparat med en massa röda snören som gäller istället så nu blir det träningsverk men det är säkert nyttigt!

• start september

Nenne - kram och jävla skit helt enkelt.

Jag är också lite för feg för ögonoperation än så länge, jag har ett gravt synfel men linser fungerar än så länge bra. Den dagen de inte gör det längre (den kommer troligen) kommer jag nog att överväga det på allvar. Högre upp på listan ligger nu att operera åderbråck, men även det ligger såklart efter en förhoppningvis kommande graviditet...

Glasögon har jag också jättesvårt att bestämma mig för, har haft dem sedan jag var liten och minns hur hemskt det redan då var att välja. Sist jag köpte visste jag ungefär vad jag ville ha och lovade mig själv att inte vela. Det gick fort och jag blev nöjd! Tur eftersom jag har dem jämt nu när jag är hemma...

Bästa restaurangupplevelser måste jag säga att jag delar med fler av er. Avsmakningmeny på F12 både för åtta år sedan samt för fem år sedan var fantastiska, och kinesiska halv trappa plus gård åt vi förlovningsmiddag på. Hela kvällen skimrar såklart i rosa i minnet, men maten var väldigt bra minns jag bestämt. Restaurangen var jättebra när det var nytt. Likaså Beirut Café, men jag har blivit besviken på båda sedemera. Lux vill jag verkligen prova, men det lär väl dröja ett tag till.

Omsan - låter super med dagis. Vår tjej kommer också vara femton månader när det börjar - hoppas det går lika bra som för Mathilda.

• nennesjuttioåtta

BS
    Varför skäms du över att skriva det? Det är ju som man känner själv. Jag hatar att tiden bara rinner bort, tänk vad skönt om man itne ens försökte få barn - jädrans vad glam och partaj det vore hela dagarna!

Tack alla, ni behöver inte förstå men jag har nästan kännt som att jag inte får känna så här för att jag inte provat allt än. Och visst, det går ju i vågor, hoppet kommer ju och går men när man är på botten igen så ser man ju bara det som är nu - dvs att det inte har funkat och det kanske aldrig komemr att funka.

Jag skulle också vilja hitta glasögon som passar mig! Jag har för långa ögonfransar (de tar i och lämnar ränder av mascara), för liten näsa (vilket gör att de rasar ner) och för litet ansikte (man ser ut som en spyfluga).

Liten
    få se få se få se få se få se!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare