• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Mrs  B

Liten
    Har en kompis som gjorde laseroperation av ögonen eftersom hon aldrig fick de rätta glasen till glasögonen. Det gick bra i början men så försämrades synen något och ev får hon göra en ny operation om några år. De rekomenderar en inte till det om man vill bli gravid igen eftersom ögon oftast ändras under gravideteten. Värt att kolla upp.

En annan kompis gjorde den operationen där man skär i ögat. Han hade jätteont i 3 dagar sen har allt varit tipp topp.

Maken ska ev slå till strax innan påsk. Han tycker att det är jobbigt när han dömer fast han har linser. Känner inte att han har rätt styrka (går inte att få på linser för hans del).

Jag hade nog egentligen behövt göra en operation på vänster öga, men är livrädd för allt som kan gå fel, så jag förstår dina tvivel och funderingar.

• Mrs  B

Skickar en lång kram till Nenne!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Liten med Mindre

MrsB - jag tänkte på det där med operation och att bli gravid igen imorse, men hade glömt bort tills du påminde. Ska fråga det! Kanske får en fin anledning att skjuta upp beslutet...

(Sist jag gjorde förundersökning så hann jag ju bli gravid mellan bokning och själva undersökningen. Slapp besluta då med.)

Blir det ingen operation tillkommer nästa vånda - köpa nya glasögon. Hugaligen! Det är 11 år sen sist... *rodnar* Borde kanske "förnyat" mig tidigare.

• Liten med Mindre

Attans vad jag är ego idag. Inte blir det nåt jobbat heller. Ska nog röja lite i de digitala högarna.

Och drömma om smarriga middagar på krogen. mmmm!

• fru AM

Nenne - håller med dig, det är för djävla överjobbigt att det inte klickar för er. Och helt obegripligt dessutom, det är kanske det som är det mest irriterande! Jag känner igen känslan att känna sig uppgiven innan man provat alla utvägar (i mitt fall inte när det gäller detta ämne men livet bjuder på många olika slags prövningar). Det är viktigt att tillåta sig misströsta också tror jag. Och komma igen. Stor kram!

Hej Omsan! Tonårsmorsa minsann!

LAseroperation av ögonen: låter läskigt men de jag känner som provat är lyriska. Fast de är män och behöver inte räkna in kommande graviditeter bland riskfaktorerna.

F12: minns en härlig kväll där med mitt glamorösa ex (laseropererad och numera ägare av b&b i Santa Barbara - de i resetråden har hört talas om honom ). Annars är nog min bästa svenska restaurangupplevelse från "halv trappa + gård" på lästmakargatan när de hane kinesisk period under ledning av Erik Widegård. Restaurangen "Restaurangen" var också bra den enda gången jag varit där.

Angående Vickan + Daniel så måste jag säga att jag bara blir mer och mer pro Daniel. Han uttrycker sig så otroligt mycket bättre än hela kungafamiljen tillsammans sammanräknade!

• Liten med Mindre

Hello - tillbaka! Ska vara lite on-topic.

En god vän som fotograferar bröllop som hobby lade upp en bild på mig från bröllopet på sin förstasida - fast det är maken min som tagit bilden. Ha - ska bli kändis i bröllopskretsar...

• Lapinette

Liten ... kan du inte skicka länken? Ja, vi var ju med i en bröllopstidning som kom ut i januari. En så där nästan 3 år efter bröllopet. Kändes lite skoj så jag köpte tidningen.

• fru AM

Jag vill också se Liten på bild. Lappisbilden har jag sett - jättefin!

• kängu

Liten, jag vill också se!
    Jag tycker laseroperation verkar riktigt läskigt... jag håller nog fast vid mina glasögon och linser (ska tilläggas att jag har tre par rel. nya glasögon fast jag bara använder dem nån gång i veckan, jag äääälskar att köpa glasögon!!)

• Oms

*vinkar tillbaka till alla gulliga*

nu har jag läst några sidor och sett att Frejis är gravid - vad häftigt! grattis grattis o lycka till VUL:et!

Liten funderar på laserop av ögonen och jag förstår din oro - förslker övertala svägerskans kille att han ska göra det men han hittar bara nackdelar medan jag kommer m fördelarna så jag har lärt mig att man MÅSTE känna för det själv, det är din ögon vi pratar om - ögonen e ju själens spegel som man brukar säga och man måste vara helt säker på riskerna innan man ger sig in i en op. En av mina bröder som har haft kraftiga synfel (närsynt o brytningsfel) har opererat sig och kan nu se helt ok utan hjälpmedel (förut såga han bara skuggor framför sig) nu kan han dessutom ha linser ngt han inte kunde förut. han är supernöjd!

min förra chef opererade sig i november och en dag i slutet av samma månad hör jag hur han glatt skriker till i sitt rum - jag går in o får då höra att han hade glömt att ta på sig sina glasögon men att han inte behövt det utan kunde utan problem läsa det finstilta i försäkringsvilkoren - eureka! (så sa han)

men som sagt - beslutet måste vara ditt!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare