• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • start september

Njut på F12 Lapinette! Superbra med det här halvapriset-erbjudandet som varit.

Vi har dock inte nappat för vår lilla glatt hojtande och tjoande barn lämpar sig inte riktigt för dessa etablissemang... Håller oss till bruncher mest nu - det är är riktigt bra bebisaktiviteter.

• start september

Fast Grill hyfsat tidigt på kvällen hade ju kunnat funka kanske... Ja, ja nu är ju månaden nästan slut (gällde väl bara februari).

Såg förresten på Designtorget ett kul häfte man kunde köpa med kuponger till typ 10 schyssta restauranger, där man fick en varmrätt på köpet när man beställde två varmställen Köper man det kommer man iväg på en mängd ställen, vissa som är nya för en.

• Mrs  B

Åh jag älskar allt som har att göra med kungahusen i Europa , man skulle kanske doktorerat i det istället??????

Ser fram emot bröllopet nästa år, men trist att vänta.

Orsak: ett kronprinsparsbröllop tar ca 1 år att planera och sen har Sverige EU-ordförandeskapet 1 juli detta år och en tid framöver.

Här säger vi oftast semlor men ibland fastlagsbulle.

Det var föräldrafika på Max avdelning idag och vi fick en mini mini semla, helt ok. Så idag blev det fusk för min del.

• start september

Jag skriver ju som vanligt som en kratta här inne.

Ovan skulle det stå: där man fick en varmrätt på köpet när man beställde två varmRÄTTER.

Skäms på mig.

• viktualia

Pling!

Här kommer nu TRÅD-Vickan och vinkar lite. Kunga-Vickan är ju jämngammal med mig... fascinerande att de äntligen slår till!!

Semlor - skippade jag idag... det var det där med ev medlemskap på Viktklubb...

Mormor - har klarat operationen men var hög som ett hus av smärtstillande... MYCKET udda telefonsamtal blev det...

• start september

Slopade faktiskt också semla idag. Träffade ingen fikakamrat idag och är dessutom ensam hemma ikväll. Så sugen var jag inte att jag masade mig ut för att handla en åt bara mug - brukar vara semmelfantast så där max tre gånger per säsong men faktiskt inte alls i år. Fast jag har ju fikat mned allehanda smaskiga saker i år mer än jag brukar så det jämnar väl ut sig.

• muggles

Har betraktat mitt och makens orangea kuvert. Fascinerad av att jag har tjänat in drygt 200 000 mer än honom men han får ÄNDÅ mer än mig per månad. Det måste vara för att kvinnor förväntas leva längre eller? Fan ibland känns det som att man förlorar oavsett när man är kvinna...

Nä nu ska jag duscha och sedan glo på Vickan på nyheterna. Var kul att se hur hon strålade av lycka på presskonferensen (som jag inte hann se riktigt hela förut).

• viktualia

mugglan... öppnade mitt oranga kuvert.... dyster läsning... prognosen är 10 300 före skatt i pension i månaden... hm... TUR att jag gift mig rikt!

• Tinga

Piggelin - jag tackar genast ja till ett besök i ert hus; vore superkul att få se det live! När är det ni flyttar in? Slutet av april?

Du behöver inte skämmas för den där tåren i ögonvrån, för isåfall måste jag också göra det och det vill jag inte.

Blivande fru L - jag instämmer i kören som beklagar simmarproblemen, men samtidigt ser det goda i att ändå veta vad som är fel och att det faktiskt finns något att göra åt det. Förstår förstås att det känns jättetrist, men jag hoppas att det snart blir action av, så att ni inte behöver vänta i någon evighetslång kö. Kram!

Imorgon drar jag med Piff & Puff till mina föräldrar på övernattning, för maken ska iväg på konferens och sova borta. Egentligen skulle jag ju klara mig själv, men det är skönt med hjälp när det går att få. Särskilt om det blir en besvärlig kväll (som ikväll). Båda två åt sina vällingransoner relativt snabbt och smärtfritt och somnade gott i sina sängar, men efter några minuter vrålades det i deras rum (vet inte vem som väckte vem). Puff har en förmåga att skrika sig till kräkningar och så även denna gång. Han kan dessutom inte häva kräkningar, utan har de börjat tar de inte slut förrän magen är tom. Det var alltså bara att bädda om i sängen, byta pyjamas och ge honom välling igen när han lugnat ner sig. Under tiden jag ägnade mig åt det fick maken försöka få tyst på Piff, som var helt utom sig. Har faktiskt aldrig hänt förr att han varit ledsen så länge! Puff somnade gott i sin säng för andra gången ikväll och lugnet lägrade sig igen. Efter ytterligare några minuter var det dags för Puff att återigen vakna och skrika, ännu en kräkning, fast den här gången mindre, som väl var. Det blev ingen mer påfyllning iallafall, för ingen pallade. Totalt sett tog det väl 1.5 h att natta Piff och 2.5 att natta Puff. Som väl är är det ju inte så särskilt ofta nuförtiden (i början var det nämligen det...), men det är inget man så gärna tar sig igenom ensam.

• _koko_

Jisses, tinga, vilken pärs! hoppas de sovit bra inatt iaf.

Jag har väldigt svårt för kungaparet, men gillar victoria, så kanske kan det bli en royalist av mig med i framtiden? Fast jag fattar verkligen inte hur man på 2000-talet kan födas till ett 'yrke' och behöva be regeringen om lov för att få gifta sig...

Nä, om man skulle göra sig i ordning och dra till jobbet! Ha en bra dag allihop!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare