• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre
    Har precis haft mina föräldrar på ett spaningsuppdrag på ett hus vi ev ska kika på. Det är ju ett helt projekt för oss att komma iväg när det ligger på andra sidan stan. Bra om någon kan kolla innan så att man slipper de värsta lurendrejerierna.

De tyckte väl att det verkade ganska ok. Kan hända blir det visning i helgen då. Intressant att vi bara hittade 1 hus i 5 kommuner som vi vill kika på denna helg. Saknar utbudet från i höstas!

Är det för att det är sportlovsvecka månne? Tanken slog mig precis.
  • Fru E

Ore-ja på tal om att världen inte är rättvis så lär väl Victoria och Daniel gå före i alla köer som finns om de inte lyckas på egen hand

• Lapinette

Sportlov i Stockholm alltid vecka 9 (dvs NU!).

• Blivande fru L

Nu har jag också sett eklateringsvideon. Pinsam! Men det är ok att bli rörd, Piggelin!

Tack för alla kramar idag och alla hejarop, det känns bra!

• Fru E

Här var det sportlov förra veckan men är väl olika i olika kommuner tror jag

• Lapinette

Betalar man privat (vilket jag antar att de kommer att göra) så är det inga köer. Och jag lovar att hon blir på smällen innan mig! (vilket inte säger så mycket)

• sweetstreet

Och Koko!
    Det går skitbra med katt, kattunge och bebis! Iallafall med våra goa katter!
    Vår nya lille buse Tazo leker dessutom mycket med Lipton så det blir ju lite mondre "jobb" med honom än vad vi hade med Lipton när han var lika liten. Han hade ju bara oss, liksom...

Näe, det är SJUKT HÄRLIGT med katterna! Mmmmmmm!!!!!!
    Fast jag tror att vår minsting inte alls kommer bli lika social som Lipton eftersom han hänger mindre med oss än vad Lipton gjorde. Fast inatt kröp han ner med mig under täcket och låg och so mot kin mage! Mysigt!!!!!

• sweetstreet

Jo jag ahr ätit semlor på Fika. Är INTE att rekommendera!! iallafall inte förra året när vi åt dem där. Skittrista var de. men som utlandssvensk med inget annat alternativ så tyckte man de var ok ändå. Men med mina "riktiga" semmelkrav så var de ganska usla faktiskt.....

• Blivande fru L
    Ore skrev 2009-02-24 16:09:51 följande:
    Borde inte någon tala om för Victoria att hon är över 30, och att kungliga knoddar antagligen är som andra - de kommer inte på beställning. Eller kan vi ana någon typ av konspiration, de kanske redan fixat en läkare för ev ivf ifall det inte tar sig på första försöket?
    Jag tänkte också på det! De har hur som helst råd att ta den privata vägen, så det blir nog inga problem. Men stackars Vickan och Daniel, vilken press de kommer att ha på sig att avla ett kungabarn det första året efter bröllopet! Undrar var hon ska föda, förresten?
  • Ore
    Lapinette skrev 2009-02-24 16:12:16 följande:
    Betalar man privat (vilket jag antar att de kommer att göra) så är det inga köer. Och jag lovar att hon blir på smällen innan mig! (vilket inte säger så mycket)
    Som omvänd psykologi kan jag hålla med... Annars så tror jag att 2009 kommer bli den lilla kaninens år, och att det blir maskerad någon gång under året. Och hon ska ju inte gifta sig förrän försommaren 2010, så det är gott om tid dit...
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare