• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

Piggis: din namne förklarade att han fick Västergötland för att markera att han är gift med hertiginnan av dito.

• sweetstreet

Fsat jag är inte så jätteintresserad av kungahuset faktiskt. Jag VET att de är sååå poppis hemma i Sverige, men jag msåte säga tt jag tycker det känns bara så himla gammaldags och förlegat på ngt vis. Hela grejen. Det fungerar så konstigt i ett modernt samhälle på ngt vis.
    Kungen har liksom ingen makt. Han kan itne göra ngt alls, mer än att hålla käften för han FÅR INTE söga ngt som kan bli politiskt stötande. Typ som när han råkade prata om säljakten i Norge och fick gå ut och göra en kunglig pudel för att sopa rent efter sig...
    Och att liksom "födas" till en position i samhället känns också lite konstigt idag? Tycekr jag iallafall.
    Men men vi får väl se hur det går....

• Piggelin1

Blivande Frugan, missade att kommentera det tråkiga beskedet innan, kan bara hålla med övriga här. Trist besked, men gott att få veta & ha ngt att förhålla sig till, så kan ni ta nästa steg för att komma närmare ett barn.

Lappis - grattis till att hcg-värdet gått ner!

• muggles

Ore: jag tror hon fick Västergötland när hon föddes. De andra i syskonskaran har egna landskap, det verkar inte gå i arv fr knugen (obs ej felstavat ).

• sweetstreet

Fast SEMLOR DEEEET är grejer det!!!

Och vi har ÄNTLIGEN hittat ett ställe här som säljer skitgoda semlor!!!
    MUMS!!!!
    AQ café vid Columbus Circle! JEEEEEHHHHOOOOOO!!!

Det blir nog ingen diag dock för jag orkar nog inte gå förbi där efter jobbet, men troligen blir det i helgen!

• muggles

Sweet: i princip håller jag med dig men det är roligt med all glamour: klänningar, frisyrer, tiaror, slott mm!

• Ore

Visst är det knepigt med monarkin som fenomen. Men jag tror tyvärr inte det blir bättre om man ska rösta fram en person, så för min del kan vi lika gärna behålla kungahuset. Tror det blir billigare i längden...

• FruCicci

Hej hej,

Fastlagsbulle sa jag nog när jag var mindre, nu är det semla.
    MEN när man ör utomlands så är ju semla = fralla. Tyskland o Österrike säger ju Semel eller ?
    Hur som, jag har ätit en nu och jag ska minsann ha en till i kväll - mums.

FÖRLOVNING! Jag är roylaist ut i fingerspetsarna, tycker det är jätte mysigt med Kungahusen och som Liten sa gillar jag de frasiga läckra klänninganra och annat som har med kunglig glans att göra.
    Jätte roligt att det blir bröllop nästa år.
    Undrar om man blir bjuden?

Ha ha AM, jag har inte heller funderat på vilket kungahus som jag ska presnetera in Victor i, kanske det svenska, om det får en liten prinsessa under 2011...
    jag gillar ju dessutom kunganamn, Leonor efter spanska prinsessan om jag får en dotter, tyvärr så har jag en make som är precis tvärtom

Blivande Fru L, ville bara säga att det var ju tråkiga besked och surt att ni inte fått reda på detta tidigare, för som du sa kunde ju processen blivit kortare då med egna försök etc. Men nu ska du se att ni lyckas med lite hjälp.

Nu ska jag hämta min lille prins på dagis

• Ore

Om man nu måste ha en officiell representant... Måste man det?

Många länder har ju presidenter till representation, men det måste väl vara bättre att de håller sig hemma och sköter politiken, eller? Och att ha någon annan som besöker andra länder och så...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare