• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • sweetstreet

Däremot de vi åt på AQ Café var såå GODA!
    MEn så räd et ju Marcus Samuelsson som äger stället också... Så skam vore det väl annars.

• muggles

Tydligen är det 200 år sedan Bernadotte kom upp på svenska tronen nästa år. Kan vara ett skäl. Sedan var det visst ngn paradbro som var under renovering i år. Tänk vad jag är påläst (efter snabbkik på DN)!

• Lapinette

Ore - det är bara drygt ett år tills de gifter sig ... och sen kan hon ju får barn när som därefter. Vi har ju försökt i 3 år (snart) utan något resultat *SUCK*.

• muggles

Jag är inte så vidare värst förtjust i semlor. En har jag ätit i år. Funderar på om det är värt det (träningsmässigt) att äta en idag...

• Fru E

Tror med på en liten kanin under 2009 vi som är kvar ska ju dra barnvagnen tillsammans och fika när alla de andra jobbar

• sweetstreet

Äsch jag tror nog att de kommer få typ 100 gånger mer hjälp än vad andra "vanliga" människor får så det är nog inte fråga om typ flera år i kö eller att man inte ahr råd med fler än 3 försök eller liknande.

En sak jag undrar är dock vad som händer OM det skulle visa sig att den kungliga personen, i detta fallet Victoria, skulle vara infertil. KAN de adoptera då???? Eller hur fungerar sådant? Är det "fel" pga att det då inte är en blodsbernadotte?????
    Sådant kan man ju fundera lite över ifall man nu tänker på detta med just Kungahusets vara eller icke-vara, samt inder vilken press de är som så offentliga personer.

Tror det är lite detta som gör att jag inte är ngn stor royalist alls.
    För i det moderna sämhället blir det liksom så klurigt med alla saker som förr i tiden var helt naturligt.

• Fru E

Muggles-har du provat de som det inte är så mycket grädde i ????

Jag sitter och suktar efter chokladsemla eller kanske en med nutellagrädde

• muggles

Ego: nu är det 90 pers inbokade till seminariet jag ska hålla (el där jag ska prata i ett av de 4 ämnena). Gulp!

• sweetstreet

Men MUGGLES!!!!!!
    INTE GILLA SEMLOR!
    DU är GAAAALEN!!!!!

Semlor är nästan det ag saknar allra mest här borta!!!! Alltså riktigt GODA semlor!!!!!
    Ojojoj. Nybakad bulle med massa kardemumma. Sedan massa mandelmassasmet i bullen! Mmmmmm och så grädde och florsocker! UNDERBART!
    Jag ÄLSKAR semlor!!! hahahahahaaaa!!!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare