• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Izzie

Nenne - Eftersom du inte verkar vilja ha någon annan reaktion på din situation så svär jag väl helt enkelt med dig. Det var ju fanihelvetesjävlaskit att det inte funkar. Och jo, jag förstår att du tar ut all bevikelse i förskott, för du har ju hoppats så många gånger förr men ändå inte fått ut nåt av det. (Men man vill ju muntra upp dig för att du ska må bättre)
    Helveteshelveteshelveteshelveteshelveteshelsveteshelvete

• Oms

hej.... *smyger in o tittar mig omkring*

hallå - någon här?

japp, jag lever (ni som har FB har säkert noterat detta då jag nu på resursens uppmaning hänger där - vi har en grupp) men jag har väldigt lite datatid nu så det blir inte så mkt tid över till ngt privat tyvärr och att hänga med i ert tmepo är omöjligt - även om jag saknar er tycker jag inte om att bara hoppa in här (såhär som jag gör nu) och bara skriva om mig själv och inte kommentera er andra eftersom jag inte har haft tid att läsa igenom...

men, nu e jag ju här! och kommer nog hänga här i några timmar tror jag - så skriv på

en liten uppdatering om mig då - Jag är ff i omställningsprogrammet (som faktiskt är riktigt bra!) och söker jobb för brinnande livet, har varit på en hel del intervjuer men blir alltid brädad av ngn annan med superduper kompetens och det e sååå irriterande! dj-vla finanskris säger jag - ALLA är ju ute o söker o har man inte kontakter så är man körd! nu har jag ett jobb som jag ligger väldigt bra till hos men egentligen vill jag inte jobba med det - dock får jag samma lön som jag haft och nu är det inga tider att välja o vraka så blir det jag (det står mellan mig o en annan) ja då tar jag ju det såklart! sen kan jag ju leta efter drömjobbet för framtiden

Oumie har blivit 13 år så nu är jag officiellt en tonårsmorsa:-O helt galet! jag känner ju mig som värsta tonåringen själv som inte vet vad jag vill "bli när jag blir stor" typ. men det e lite häftigt också - tonårsmorsa - "lilla" jag liksom? haha

Mathilda har snart gått 1 månad på dagis och OJ vilket superdagis! första dagen hade de hembesök för att studera henne i hennes hemmiljö - annars får de ingen rättvis bild av barnet att jämföra med. Sen var det 3 dagars inskolning och det var jätteroligt - 14 barn och 3 fröknar som är underbara allihopa! de är Reggi emilia inspirerade och det känns, himla mysigt faktiskt!

Mathilda är den enda 07:an där just nu så hon får sååå mkt uppmärksamhet av de andra barnen som fullkomligt älskar henne, det kommer att komma nya barn i sommar då de stora byter avdelning men då e ju M redan hemma i gruppen så det känns bra. hon har lärt sig så mkt tex att tvätta händena efter maten : går till handfatet, drar fram en pall, kliver upp, på m kranen, drar upp ärmarna o tvättar händerna med tvål innan hon sköljer av, stänger av kranen, flyttar pallen och går o torkar sig på sin handduk och sen när det e sovdags tar de fram hennes madrass och så lägger hon sig där, drar på sig täcket o så säger de godnatt o så somnar hon på 1 minut - jag är mållös! min lilla skrutt har blivit stora tjejen!! imorgon blir hon 15 månader - en underbar ålder!

men nog om mig - hur mår NI??? hoppas alla mår bra! några nya graviditeter?? hoppas på både Lappis, Frejis o Nenne mfl men tyckte mig ana ovnaför att Nenne inte har fått alla ståndare o pastiller på banan - tråkigt!!!*kramar om*

• Liten med Mindre

Izzie - du sa det så bra. Nenne, hänger på i Izzies harang, men låter henne sköta svärandet eftersom det inte är min starka sida.

Lappis - hur var F12? Jag har bara ätit lunch där en gång för 8 år sen. Kan nog inte jämföras med middag.

Telis - säger till om jag kommer fram till något. Har faktiskt en tid inbokad, som jag inte vet om jag ska behålla eller ej.
    Funderar på tekniken när de skär fliken i ögat med laser oxå - alltså inget stort instrument som ska in i ögat mer än det de lyfter fliken med. Minskad infektionsrisk säger de. Fast skräck-sidorna jag läser nu handlar om att hela tekniken är farlig och att så många problem mörkas av företagen.

• Lapinette

Jag är här! *vinkar till omsan* men försöker samtidigt koncentrera mig på annat (vilket går jättetrögt).

• Izzie

Liten - De i min omgivning som opererat sig har det gått jättebra för. Nu är väl det bara ett par stycken som har gjort det, men de har haft lyckade resultat. Har själv inte synfel så jag vet inte vad jag ska råda dig till. Kanske drar det ut processen och bara gör den jobbigare (och dyrare?) genom att operera ett öga i taget, men det kanske kan lugna oron? Är det en möjlighet enligt läkarna?

Kul med prinsessbröllop! Bröllop är ju kul i största allmänhet och varför ska inte hon (dom) oxå få ha lite ego-nöje? Fast jag får lov att erkänna att jag redan nu börjar tröttna på allt bröllopstjat i media, så det bådar ju inte gott för min hälsa med tanke på att det är över ett år kvar till bröllopet...

Har inte hunnit läsa ikapp gårdagen så det ska jag göra nu om jag hinner innan mina gäster kommer...

Återkommer!

• Liten med Mindre

Oms - Frejis har fått ihop ståndare o pistill igen. Hoppas bara att det går finemang denna gång. VUL i veckan...

Hej hej förresten! Härligt med stora lilltjejen och lilla tonårsmorsan.

• Lapinette

Liten - har ätit en helt suverän middag på F12 för en så där 8 år sedan och den var så speciell då det var min första avsmakningsmeny samt att vi fick sitta i vinkällaren runt ett stort bord med en kandelaber i mitten. Den kvällen/middagen ligger i en klass för sig.

Igår så skippade vi avsmakningsmenyn då vi precis åt en 8-rätters nere i Barcelona (Cinc Sentis). Denna gång blev det istället en "vanlig" 3-rätters. Allt smälte i mun utom min efterrätt som var ett felval ... makens var såååååååååå mycket godare men jag valde inte den pga kaffet som som skulle finnas med (jag drickar och äter inte kaffe).

MEN ... fortfarande så finns mina favoritrestauranger nere i Frankrike.

• Liten med Mindre

LAppis - med andra ord var det rätt smarrigt för att vara Sverige - utom efterrätten.

Prisvärt till halva priset kanske?

• Lapinette

F12, Lux och gänget är absolut en smakupplevelse men ibland tycker jag det känns lite väl konstlat och stelt. Det är bara därför jag har en annan middag som favorit. En middag som helt och hållet följde mina favoriter i matupplevelse och med ett himmelskt vin. Inte alls någon symfoni av 8-12 rätter med tillhörande vin men ändå en sån där middag där jag bara satt och sa mmmmmmmm.... med ett stort leende på läpparna. Pratade med maken om det igår och vi har olika favoriter men båda i Frankrike. Han går ytterligare ut gällande helhetsupplevelsen och väljer en restaurang som är så mysigt inredd och där artister brukar uppträda (sjunga soul) på helgerna.

Oj, ursäkta min långa nonsens inlägg.

• kängu

Lappis- låter som att ni åt smarrig middag igår.

Nenne- vet inte vad jag ska skriva så jag nöjer mig med

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare