• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • MSW

Glasögon: har bara läsglasögon! Använder dom mest vid datorn.. Eller om jag tycker att det passar övrig utstyrsel.. Fast efter A föddes så är det nog bara vid datorn.. Annars kommer de inte vara hela länge till...
    MAken köpte glasögon på nätet inför att han skulle bli pappa, för de blir de inte så dyra, och således inte lika farligt om bebben skulle lyckas ta sönder dom!!

Liten: Vill också se......

Nenne: Jag (kan juh bara prata om mig själv) så har jag inte menat att du inte får känna som du gör, utan mer (som någon annan sa) försökt få upp ditt humör igen och trösta!

Och annars då, vad var det mer...?

Ea: Hur går det med droppet och den onormala tröttheten?? (förlåt att jag tjatar...)

Ego: Har fått kallelse till provtagning och läkarbesök ang mjälten nu.... Inte förrän om två veckor dock.. Ska försöka "övertala" maken att följa med.. Gissar att jag kommer behöva moraliskt stöd och hjälp att komma ihåg att fråga allt jag undrar över..
    Dessutom kommer jag juh tjata igenom det med honom sen, och då är det bra att han hört allt själv också...

• MSW

AM: Låter väl jämställt och bra att lära sonen laga mat ist för att sporta! *Heja heja*

• start september

Du är duktig AM som matlagningssportar tycker jag. Utesport behöver man ju inte göra varje dag bara för att det är sportlov.

Sammandragningar redan? Är du i vecka 30 eller så? Ta det lugnt nu.

Tack för länk, kollade snabbt och inser att jag är sk återfallspatient (tidigare opererad). Inser att mina förväntningar nog bör vara lågt ställda...

• Frejis

A M och Telis - tack för den trevliga lunchen igår

Liten - skulle gärna vilja få se den fina bilden. Nyfiken!

Det låter för övrigt läskigt när det gäller ögonoperationen (jag är också sådan som tänker att det kanske går snett), men om det fungerar kan det vara värt att prova. Har inga problem med synen så jag vet för lite och ska egentligen inte uttala mig.

Omsan - hm, ett jobb är alltid ett jobb och så kan man som du skriver söka sig vidare därifrån. Tonårsmamma... hua, det låter skrämmande seriöst!

Nenne - stor kram till dig! Jag tror faktiskt att jag förstår hur du känner. Jag trodde ju aldrig på riktigt på våra ivf:er även om önskan om att det ska fungera fanns där när vi höll på med det. Svårt läge, och endast du kan hitta ett sätt att hantera det på. Jag tror dock fortfarande att det inte är kört och att det kommer att fungera en dag, med ivf eller utan. Kram!

Ego: jag mår illa igen, blä blä blä... känner mig som ett stort slemproducerande däggdjur, usch. Har skaffat seabands, men de ger knappt någon effekt alls, inte ens placebo... jo, förresten, ont i handleder får jag av dem. Och imorse kändes det helt ok, säkert beroende på den fruktansvärda matmängden som jag tryckte i mig igår. Urk! fast vi åt en jättegod middag på en thairestaurang i stället. Stackars make kräktes i stället för mig hemma, symptom eller?
    Har iaf ringt barnmorskan om det, får se om hon har några goda råd förutom att jag ska äta mer

• fru AM

Tack MSW & Start för medhåll/peppning!

Start: har du gjort vanlig operation tidigare? Båda benen?

Angående sammandragningar - jo jag är i v 30 +2 ... Dessutom sparkar ungen så infernaliskt hela tiden att jag blir alldeles matt. Tror han har fixart sig och trycker till neråt så att det ilar som knivar ...

Nåväl - ska gå och hämta de lille blivande mästerkocken nu ...

KRAM på er!

• Liten med Mindre

AM - mat o bak-sport tror jag är jättebra. Framför allt när vädret ändå inte är på topp!

Frejis, sympati-illamående?

Åderbråck kan jag inte kommentera - har hittills bara finmaskiga ådror på benen. Hoppas de håller sig så.

• Oms

Men AM vad tiden går fort! du är ju snart 3-barns mor ju!

jag har en väninna som har 3 var av den yngsta är nyss fyllda 1. jag frågade henne över ett glas vin (eller 3 var det nog, haha) om hon kunde tänka sig att skaffa ett till barn då jag vet att hennes man (pappa till den sista) vill ha flera o gäran en pojk (de har 3 tjejer) då tittade hon på mig o sa - ÄR DU INTE KLOK??? jag har 2 barn - fattar du? 3! man skaffar inte en nr 4 då! jag försökte få en närmare förklaring men hon bara skrattade åt mig som om jag var helt dum i huvudet och avrådde mig starkt att ge mig på en nr 3 - hon sa det måste vara svaga ögonblick som gör att en kvinna låter sig bli gravid m barn nr 3 för från den dagen bebis föds slutar man själv att existera

• Fru E

*tittar in hastigt innan nästa möte som börjar ett och har varken ätit lunch eller förberett mötet*

Har inte hunnit läsa igenom allt så kommenterar senare

MSW-du får tjata preeeeccccciiiis så mycket du vill

*viskar tyst*
    * inga bruna/beiga flytningar alls sen igårkväll men är bara på dag 28 idag så de kan väl komma tillbaka, har precis som mensvärk och neråt ljumskarna men vågar inte hoppas* De senaste två månaderna har cykel varit på 30 dagar samt 28 så antar att den kommer att vara däromkring nu med.......avvaktar dock några dagar till minst....gör så ont att falla ner från molnen som Ore sa

Förbereda möte och äta var det......*springer iväg*

• Oms

Har vi ingen BT gupp på FB? jag har ju blivit "tvingad" att gå med där då vi har en "hemlig grupp" där för alla i resursprogrammet. jag har varit motståndare från starten men har nu kapitulerat och inser att det e lite kul trots allt jag har dock inte bestämt mig för hur hemlig jag ska vara så jag kör på önskar att ALLA här inne fanns där med - det e ju så mkt toligar när man har lite bilder o så på varandra när man "chattar". Fast nu har jag inte gått in närmare på om det är möjligt, jag bara tänkte högt...

Nu ska jag ge mig iväg o köpa fler halksockor till lillskrutt och ett par strumpbyxor till mig själv för morgondagens anställningsintervju

förresten - ni som har små barn - visst ska det väl finnas ngt slags lim som man gör "hakduttar" av på vanliga strumpor eller?

Frejis - illamående är aldrig kul, för mig har hårt bröd i oliak former hjälp sådär vid båda graviditeterna, även kalla grönsaker o frukter har fungerat bra.

Nenne - jag förstår din frustration - jag skulle ha blivit tokig om det varit jag. tycker att du e superstark och att det är hälsosamt att tycka o känna precis som du gör, det är så man utvecklas o hanterar problem. håller alltid tummar o tår för dig så ngn gång måste det fungera!
    förresten, hur gick det m jobbet du sökte i vintras?
    blev det ngt?

• MSW

Ea: Då fortsätter jag att undra, och håller tummarna!
    Lycka till med mötet!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare