• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Tyckte det hela var jäkligt stelt och konstlat och visst borde man lärt sig vad man ska säga lite bättre än att sitta och titta ned stup i kvarten?

• Ore
    muggles skrev 2009-02-24 15:26:46 följande:
    Gött för Vickan att vara förlovad nu då - då får hon äntligen PÖKA! För inte har de väl pökat ännu? Tänk om det hade blivit kottar vilken SKANDAL.
    Och jag satt just och funderade på vad hon haft för preventivmedel... Inget är ju 100-procentigt, och en kunglig abort är ju inget vidare. Vad tror ni? P-stav, kopparspiral, kondomer och spermiedödande i kombination med säkra perioder? Eller räcker det med några av dem, tro...

För annars kan man ju undra varför de väntar så länge som till nästa år med bröllopet. För kottar ska nog födas minst nio månader efter bröllopet, så det går nog inte att ropa hej än.
  • Piggelin1

AM (& alla andra), jag är patetisk, har jag precis insett (iofs inget nytt egentligen) - satt & kollade på YouTube-klippet & vips så kikade en tår fram ism när Victoria pratade

Blivande - kul med språkförbistringen ang semlor! Här i Götet pratar folk om munkar i betydelsen kokosbollar/mumsmums. Tog ett tag innan jag fattade detta när jag hade flyttat hit!

Mindes precis att när jag växte upp, så sa vi alltid fastlagsbulle & inte semla. Men sen när jag levt "i förskingringen" i så många år, då har jag gått över till semla helt, insåg jag just! Mannen min ringde för en stund sen - han hade köpt semlor när han var ute med Amanda idag! Yummie! Har ätit en semla innan i år, så detta blir den andra. Ganska lagom så.

• Fru E

Sitter här och skrattar åt alla inlägg om bullar, semlor och örfilar

Blivande Fru L-får skriva upp det som ett möjligt resmål

• sweetstreet

Å Blivande FruL.
    Så tråkiga nyheter, MEN jag håller med de andra här: Det är ju på sätt och vis BRA att ni nu vet orsaken til varför det inte fungerat. OCH det är bra att det ju faktiskt finns en metod som ni nu kan prova för att bli gravida. Nu hoppas jag verkligen det ska fungera för er. Hur ska ni göra nu? Står ni i kö till IVF eller kör ni privat?
    Stor kram!

• muggles

Hörrni - är det inte dags att börja planera Vickans möhippa?!?!?! Vilket tema ska vi ha? Var ska möhippan vara? Vilka aktiviteter?

• sweetstreet

Oj! Nu ser jag att mitt inlägg kom lite sent!!! Jag började skriva för ett par timmar sedan, men så kom grejer emellan här på jobbet...

• muggles

Piggelin: ja men du ÄR patetisk! Har du upptäckt det först nu? *skojar bara* Men var hon tvungen att prata så lååångsaaaamt? Var det för att heeela sveeenska folket skulle förstååå???

• Fru E

Vilken gullig och tuff liten kise ni har fått Sweetan

• Ore

Bra idé muggles...

"Kyssa grodor, hitta prinsen"-temat borde man kunna göra någon aktivitet kring.

Annars behöver vi nog inte planera så jäkla mycket vart, jag menar, när vi kommer med Vickan så kommer ju alla andra kastas ut ändå så att vi får plats???

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare