• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

MSW-fortfarande ingen tant eller rött men lite ljusbeige flytningar vilket brukar betyda tant inom någon dag men vi får väl se.....har dock tantvärk vilket jag inte brukar ha förrän det röda kommer igång

Lyckades fynda rätt några bra böcker på bokrean i hemorten

• Blivande fru L

Tack för alla kramar, de känns bra!

Lappis: Makens simmare borde egentligen kallas för något annat, de simmar nämligen inte alls och kan alltså inte ta sig in ett ägg även om man lägger dem i samma skål. Därav mikroinjektion.

Shit! 1,5 års väntekö i Sthlm!!! Förstår verkligen alla som valt privata alternativ istället. Hoppas och tror att kön här är kortare annars får vi nog överväga att söka hjälp inom privata sektorn.

Liten: Det är troligen bitestiklarna som fått bestående men av inflammationerna. De kunde inte se tecken på inflammation i själva simmarprovet. Är lite sur på läkarna han träffat i samband med inflammationerna, ingen har upplyst honom om att det kan leda till infertilitet! Nu försökte i ett år att bli gravida innan vi sökte hjälp, hade vi vetat detta hade vi förstås sökt tidigare.

• Ore

Skulle också vara litet sur över att ingen upplyst om en sån sak... *måste kolla med maken om han haft sådana inflammationer*

Och litet mer datafrågor (om ni står ut med det)
    Här finns några olika Lenovomodeller till hyfsat rimligt pris: www.prisjakt.nu/kategori.php
    Vad betyder alla siffror? 3000 verkar vara modellnumret. Alla har dualcore processor, varierar mellan 1,86-2,16 Hz. Och så varierar minnet och ram-minnet en del. Vad är bäst? Mycket minne eller mycket ram-minne? Om man måste välja alltså...

• muggles

Ore:
    Lenovo 3000 N200 0769-EGG - är antagligen modellen
    1,86GHz = processorns hastighet. Ca 2GHz är bra.
    DC = dual core?
    2GB = Internminne (RAM) el det sk arbetsminnet. Har du för litet RAM så kan datorn bli seg (den måste skyffla data mellan RAM och hårddisk och det tar tid).
    250GB = hårddisk, dvs utrymme att spara filer, bilder och annan data på
    DVD±RW = DVD spelare (read/write)
    15" = skärmstorlek, räknas i tum. 15 tum är väl helt ok, jag tror jag har 17 på min bärbara och 19 på min externa skärm på jobbet.

Sammanfattningsvis en ganska ok dator
    Ta hellre större RAM än hårddisk, speciellt som du anv extern HD. HD kan du ju alltid köpa en större men internminnet är svårare att bygga ut på bärbara.

• muggles

Och kör ALLTID en back-up på dina bilder! Antingen bränn dem till DVD (jobbigt...) el köp en HD till. En krasch får man alltid om man inte har kört en back-up (enl lagen om alltings jävlighet).

• Lapinette

Blivande Fru - då förstår jag varför ICSI är det enda alternativet.

Ego - den snälla, nya läkaren på CvL ringde precis mig! Jag som trodde svaret skulle ta typ 2 dgr (som tidigare). Mitt hcg har gått ned till 20!! Visst, jag hade hoppats på 0 men just nu är jag ändå glad över mina 20. Hade 49 för 11 dagar sedan. Han sa att ja, det kommer nog ut vid din mens ... men den har jag ju nu??!! Berättade även att jag numera kan gå utan smärta (sen i söndags) och att att jag har blött och haft ont från och till sen den 14 feb men sen i helgen så har det varit pga min mens.

Snacka om intresseklubben antecknar!

• Lapinette

Får väl fira min 20 i hcg ikväll på Fredsgatan !

• Fru E

Lappis-klart du ska fira sådana positiva nyheter
    Äntligen på rätt väg och kan börja på ny kula

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare