• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Glömde, behövs ju bara en enda simmare för att det ska bli en liten knodd och en simmare finns det nog hos maken din

• Fru E

Dags för lunchpromenad och en tur till bokrean

• Liten med Mindre

Blivande - Tråkigt besked, fast det är skönt att veta.

Simskola för simmarna?

Jag läste i någon tråd för länge sedan om någon som hade förbättrat sina simmare på 6 månader genom att äta mycket fet fisk (typ en om dan). Antar att omega-3 spelade in. Fast hur många andra faktorer i hans liv som ändrats samtidigt vet jag inte.

Lycka till! Hoppas kön är kort-kort!

• Liten med Mindre

Av någon anledning är ju killar inte lika frikostiga med tips om hur de förbättrat sina trupper.

• MSW

FruL: Tråkiga besked! Kram!

Och så har jag en son som nu har tröttnat på att leka själv, så jag hinner inte kommentera mer..!!

Kramar till alla!

BF-lista
    Am 20-29/4 2009
    Cicci 9/6 2009
    Kängu 21/6 2009
    Frullan 22/6 enlig UL 14/6 enligt sig själv!
    Koko 29/8 2009
    Frejis

Bim: Ore: 9/3 (var det så?) Som denna gången ska få stanna uppe bland de rosa molnen!

Och sen har jag ingen mer koll...

• fru AM

Blivande FruL: Vilket jobbigt besked! Men det är i alla fall något slags besked ... ICSI - är det när man injicerar en spermie i ägget?
    Det finns ju utvägen med insemination av donerade simmare - men det kanske inte är något ni kan tänka er? Fast tankarna måste kanske mogna lite innan ni vet.

Stor kram!

• fru AM

FruL: Makens bästa kompis hade usla simmare också. De har idag två adoptivbarn och en liten tjej som kom till genom IVF!

• Ore

Fru L: Tråkigt besked, men som alltid är det ju skönt att veta diagnosen så man vet hur läget ligger. Ovissheten är ju bland det värsta... Men även om det absolut första inte blir på egen hand, så är det ju så att lyckas ni med ISCI (upplys mig gärna vad det står för...) så kommer ju allt annat vara "helt på egen hand". Och det är fasen så mycket längre tid med en graviditet än en orgasm! För att inte tala om att uppfostra ett barn...

Värt också att kolla upp alla upptänkliga sätt för att optimera simmarnas antal, kvalitet och simförmåga... Omega 3 till exempel.

KRAM till dig och maken i alla fall!

MSW: Bim 9/3 för min del, helt korrekt. Maken retade mig igår och frågade om jag verkligen ville bli gravid (apropå att jag försöker få de rosa molnen att flyga lägre, så det inte ska göra så ont att ramla av dem, genom att ha en reservplan). Är jag inte gravid nu så ska jag köra en detoxkur för kroppen, och leta upp en fotograf som tar modellsnygga bilder på mig. Litet secret box-aktigt, så att min platta, bristningsfria mage förevigas vansinnigt snyggt. Har också insett att jag eventuellt kan anmäla mig till 5-dagars och springa, ifall jag inte är gravid nu...

viskar *tror ni det räcker som tillräckligt med planerade saker som kommer störas av en graviditet så att tanten håller sig borta*

• fru AM

Ore: Bra tänkt!

Själv funderar jag på om jag inte skulle ta och boka in en fotografering av min klotrunda - helt bristningsfria mage - inom någon månad. Eftersom detta är sista gången den är rund av detta skäl ... Sedan har jag börjat fundera på hur jag ska komma i toppform efter förlossningen. Förmodligen är det bra att skynda lagom - men jag känner att jag verkligen vill få till figuren relativt snabbt efter detta barn. Sedan kan jag verkligen "äga min kropp" och det ska bli skönt.

• _koko_

Lunch vid datorn idag, allt för att inte behöva jobba hela natten...

Hoppas ni har en mysig lunch idag, ni som skulle ses. Hade GÄRNA varit med, men arbetsbördan hindrar mig nästan från att resa mig från skrivbordet till och med...
    Men det är ok, det är bara den här veckan, och beror ju på att jag var sjuk förra.

Vad bra ni skrivit kring UL och BF allihop! Känns så ovant för mig eftersom man inte flyttar BF (i stockholm) när det är ivf. Nu känns det som att h*n kan komma när som helst under hela augusti.

Frejis - Vad skönt att du fått tid för vul. Hoppas du också tycker han är bra!

Ore - När det gäller kvalité tycker jag tyvärr att Dell är jättedåliga. Vi hade Dell på jobbet förut, men har numera bara Lenovo (IBM). De är outstanding, men också dyrare. Kanske inget bra val om man betalar med sina nettopengar förstås...

Blivande FruL - Jättetråkigt besked!! Men jag säger som övriga, det är bättre att få ett besked än att, som nenne och lappis t ex, inte veta alls varför det inte fungerar, och behöva grubbla på det hela tiden. Hittar man ett fel går det ju i många fall att åtgärda (t ex mha icsi). Kram!

Sweet - Jag vill veta hur det funkar med katt, kattunge och spädbarn! Vi funderar ju på att skaffa en ny kompis till vår ensamma kisse, men jag är osäker på om man orkar med ett yrväder till? De är ju trots allt rätt "jobbiga" första året.

Nä, nu är nog min kvartslånga lunch slut... Kramar till alla!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare