• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Mrs  B

Hej hej!!!!

Åh ÄNTLIGEN ska det bli ett kungligt bröllop!!!!!!!!!
    Det var verkligen på tiden......de börjar ju bli gamla.
    Sen får de sätta fart om det ska bli några barn.

Nu är Max på dagis och Malte sover så jag ska ta och plugga lite svenska nu.

Vi ses!!!!

• fru AM

Tycker verkligen det är dags för Victoria och Daniel nu. Fötstår faktiskt inte varför hovet spjärnat emot. Han är väl inte sämre än Silvia på sin tid (vilka rykten som går om henne ...!). Daniel verkar vara en sjysst typ. Framförallt om man jämför med hennes första pojkvän. Bra med lite friskt blod i den där släkten nu.

Och efterbröllopet kan jag ge mig den på att hon kommer börja hänga i vår tråd ...

Jag har talat.

• BrudSommar2006

Tack för alla snälla ord om lill-Iris! Frullan, jag tycker att det är helt ok att läkaren säger att hon väger för mycket och att vi nu måste börja titta på hur och vad hon äter, det var hans otrevliga sätt och det övriga som jag retade upp mig på.

• FruCicci

BS, i så fall är jag där när det öppnar, eller lite innan så man kommer först i kön
    Får se om vi stannar och äter lunch där, men det skulle vara trevligt, det beror på när han vaknar och hur trött han är.
    Victor älskar Elsa Beskows landskap, särskillt rutschbanan (hur stavas det), den där långa.... sen har han faktiskt uppskattat teatern med på sistonne, typ putte i blåbärskogen och vad de nu spelar just där. Pippi fattar han inte vitsen med
    KUL iaf

• Piggelin1

Cicci, det låter som om du ska ta dig från ena änden av stan till den andra?! Frölunda med taxi, hmm, kan det ta 20 minuter kanske, om det inte är rusningstid? Hisingskärra sen på em, kanske ska luncha i dina jobbtrakter då, Muggles? Det blir ju lite på vägen för Cicci?

• Lapinette

Piggelin och gänget - tar gärna en lunch med er i augusti. Fast det kanske vi kan planera lite längre fram . Hoppas då det är ok att maken (stackarn) följer med och att vi pratar lite engelska.

• BrudSommar2006

Hm, hoppas att Victoria slipper utredningar, inseminationer och ivf:er då, kan kungligheter adoptera??

• BrudSommar2006

Cicci, ja men då försöker vi se till så att vi är där då också. Den här gången ska vi inte åka tåget som blev en sådan katastrof sist utan vi får gå bakvägen upp. Iris var aldrig ens in i Pippis hus eftersom det var det som dök upp precis efter tåget då hon var så ledsen fortfarande. Tror inte att Iris är så intresserad av Pippi heller, däremot kom Pippi och gick förbi när vi skulle in på toaletten för blöjbyte och då sken Iris upp som en sol och utbrast PIPPI! Så jag undrar om hon är mer intresserad än vad jag tror, de kanske pratar mycket om Pippi på dagis. Iris gillade också rutschkanorna, det fanns ett par stycken har jag för mig.

• Piggelin1

Självklart ska vi luncha i augusti, Lappis! Konstaterade häromdagen att det var tur att jag inte jagade rätt på Madonna-biljetter i förra veckan till konserten den 8 aug - en kompis avslöjade nämligen i tisdags när vi sågs att de ska gifta sig den dagen! Vet inga detaljer ännu mer än att bröllopet blir i Gbg-trakten, så vi är i krokarna hela helgen.
    Kompisarna som vi bodde hos när vi var i Sthlm i juni förra året, de kommer också ner till konserten, så det känns redan nu som om den helgen kommer att bli logistik på hög nivå för att hinna med allt! Fast det är ju ett lyxproblem, helt klart

• fru AM

BS: blev Iris rädd för något specifikt på tåget? (Vanligtvis är det Katla eller den stora råttan som får barnen att bryta ihop) Eller var det åkandet som helhet tror du? Är intresserad eftersom jag gärna vill ta Livia till Junibacken så småningom.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare